اخبار داغ

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

۱۰میلیون نفر در کشور درگیر معضل اعتیاد هستند/ شیوع اعتیاد بین بانوان نگران‌کننده است

۱۰میلیون نفر در کشور درگیر معضل اعتیاد هستند/ شیوع اعتیاد بین بانوان نگران‌کننده است
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شیوع اعتیاد بین بانوان و تغییر رویکرد مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی از معضلاتی است که امروز در جامعه گسترش یافته و می‌تواند آثار مخرب و ویرانگری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ داود محمدی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که پیش از ظهر روز امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات جدی است که جامعه با آن مواجه بوده و مواد مخدر و اعتیاد در راس این آسیب‌ها قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: براساس آمار رسمی بین 2 تا 2 میلیون و 500 معتاد در کشور داریم که با درنظر گرفتن خانواده‌های آنان؛ در واقع 10میلیون نفر درگیر این معضل هستند.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بیان کرد: یکی از راه‌های مقابله با امر خانمان سوز اعتیاد پیشگیری است، چراکه کشور ما در معرض کشورهای بزرگ تولیدکننده مانند افغانستان قرار دارد؛ بنابراین بیشتر در معرض آسیب جدی قرار دارد.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه برخورد ما در مقابله با افراد معتاد بیشتر معطوف به درمان است تا پیشگیری؛ درحالیکه پیشگیری علیرغم کم هزینه بودن چون دیربازده‌تر است خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

,

محمدی ابراز کرد: متاسفانه رویکرد فرهنگی در حوزه‌های مختلف با اقبال عمومی مواجه نیست، لذا دست اندرکاران باید به طور ویژه بر این موضوع کار کنند تا کار فرهنگی صورت گیرد و پیشگیری مقدم بر درمان شود.

,

, ,

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز در کشورهای دنیا پیشگیری از طریق طراحی محیطی کاربردی می‌شود تا به نوعی بتواند جنبه بازداندگی داشته باشد؛ این موضوع منحصر به مواد مخدر نیست.

,

وی افزود: اگر هنگام ساخت ساختمان طوری طرحی شود که پنجره‌های آن کوچکتر باشد امنیت کار برای عدم ورود سارق بیشتر می‌شود یا اگر روشنایی معابر و پارک ها بیشتر شود امکان وقوع جرم کاهش می‌یابد.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: متاسفانه ما موضوع طراحی ساختار را درنظر نمی‌گیریم؛ طراحی‌ها باید طوری باشد که جنبه بازدارندگی ایجاد کند.

,

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های انجمن‌های مردم نهاد افزود: هرکجا که مردم و سمن‌ها حضور داشتند مشکلات حل شده؛ سمن‌ها در ارتباط با مواد مخدر فعالیت بسیاری انحام داده و گام‌های بلندی برداشته اند، اما تبادل ارتباط با سمن‌ها و برداشت از تجربیات آنها در سطح ملی و استان محدود است و نتوانستیم از تبادل نظر آنها استفاده کنیم.

,

محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه امروز سن اعتیاد در کشور ما کاهش یافته است، باید این موضوع به طور حدی مورد بررسی قرار گیرد، اگرچه ابن موضوع نادر است اما اگر پیشگیری نشود فراگیر خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: شیوع اعتیاد بین بانوان و تغییر رویکرد مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی از معضلاتی است که امروز در جامعه گسترش یافته و می‌تواند آثار مخرب و ویرانگری داشته باشد بنابراین باید کار اساسی و ریشه ای را در مدارس داشته باشیم.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اذعان کرد: اگر نگاه ما معطوف به برخوردهای انتظامی و قضایی باشد به نتیجه نخواهد رسید؛ از ابتدای انقلاب تاکنون دیده ایم که هیچگاه شدت مجازات در کاهش جرائم موثر نبوده است؛ بنابراین باید لغزشگاه‌ها را از بین ببریم.

,

وی تصریح کرد: مقابله به صورت برخورد قهری باید به عنوان آخرین حلقه مبارزه با مواد مخدر تلقی شود و برخورد فیزیکی، زندان و مجازات شدید آخرین قدم باشد.

,

محمدی در پایان گفت: اگر از این موضوع غفلت کنیم و به جای درمان مجازات کنیم وابستگی به مواد مخدر کاهش نمی‌یابد؛ راه کاهش وابستگی بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها و مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه