اخبار داغ

استاندار قزوین:

ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما سیاسی است

ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما سیاسی است
استاندار قزوین با بیان اینکه ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما سیاسی است، ابراز کرد: باتوجه به اینکه مواد مخدر تجارت بزرگ و سودآوری است، اراده جدی برای مقابله با این موضوع وجود نخواهد داشت بنابراین یک موضوع سیاسی تلقی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر روز امروز(پنج شنبه) در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: موضوع مواد مخدر از نظر گردش مالی در رده 3 تجارت مهم در دنیا محسوب می‌شود و سود سرشاری آن هر نوع ریسکی را برای قاچاقچی توجیه پذیر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   صبح قزوین,

وی افزود: بحث مواد مخدر یک موضوع چند وجهی است؛ اگر همه کشورها مصمم باهم با این موضوع مقابله کنند امکان ریشه کردن آن وجود خواهد داشت.

,

این مسئول با بیان اینکه ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما سیاسی است، ابراز کرد: باتوجه به اینکه مواد مخدر تجارت بزرگ و سودآوری است، اراده جدی برای مقابله با این موضوع وجود نخواهد داشت بنابراین یک موضوع سیاسی تلقی می‌شود.

,

استاندار قزوین تصریح کرد: هیچ آسیب اجتماعی به اندازه مواد مخدر اهمیت ندارد، چراکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در اعتیاد است.

,

وی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اقتصادی قابل برگشت است، اما باوجود این همه پیشرفت، اعتیاد تنها 20 درصد قابل برگشت است و این درحالی است که فرد و خانواده آسیب‌های زیادی دیده اند.

,

این مسئول عنوان کرد: فرد معتاد برای اینکه بتواند رفتار ناهنجار خود را به هنجار تبدیل کند و هزینه تامین مواد خود را به دست آورد، سعی می‌کند افراد دیگر را نیز با خود همراه سازد.

,

نرخ اعتیاد در استان قزوین 2/7 درصد است

, نرخ اعتیاد در استان قزوین 2/7 درصد است,

زاهدی گفت: اعتیاد مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه سرمایه‌های جامعه را تهدید می‌کند؛ با اعتیاد هر جوان یکی از سرمایه‌های جامعه از بین می‌رود.

,

وی در پایان گفت: برای نجات جامعه همه باید در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنیم تا بتوانیم کشور را از هر گونه آسیبی حفظ کنیم.

,

اردشیر صفاپور در ادامه این جلسه اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرکز استان با هماهنگی سایر دستگاه‌ها برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های درمان و پیشگیری و فرهنگی دنبال می‌کند به طوریکه سال گذشته 11 برنامه در این حوزه برگزار شد.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: طی این هفته برنامه‌های شاد و مفرحی با رویکرد " نه به اعتیاد" در سطوح مختلف استان در اماکن عمومی برگزار می‌شود.

,

صفاپور با بیان اینکه نرخ اعتیاد در استان 2/7 درصد است، اذعان کرد: قزوین بین 31 استان از نظر نرخ اعتیاد در میانه‌های جدول قرار دارد که باید تلاش شود در کمترین سطح جدول قرار گیریم.

,

وی با اشاره به اینکه عنوان "یاریگر هم باشیم" به عنوان شعار امسال مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر باید بحث فرهنگ پیشگیری نهادینه شود و برای توانمندسازی جامعه دانش آموزان، دانشجویان و والدین تلاش جدی صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه