اخبار داغ

گزارش خاورستان طاهره را به پای درمان رساند/ نور به چشمان دختر 10 ساله روستای ذکری برگشت + فیلم

گزارش خاورستان طاهره را به پای درمان رساند/ نور به چشمان دختر 10 ساله روستای ذکری برگشت + فیلم
گزارش خاورستان سبب شد تا طاهره دختر 10 ساله روستای ذکری در تهران مورد معالجه قرار بگیرد و نور به چشمانش برگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در راستای رسانه‌ای شدن بیماری پوستی کودکان روستای ذکری توسط پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، که اولین‌بار در بهمن‌ماه 1396 با تیتر "زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند" منتشر شد و همچنین انتشار تصاویر زخم‌های صورت کودکان این روستا در فضای مجازی دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز جمعیت هلال احمر برای درمان این کودکان تابستان سال گذشته به خراسان جنوبی و روستای ذکری واقع در شهرستان درمیان سفر کزد. وی برای درمان زخم‌های صورت کودکان مظلوم ذکری چند نوبت با همکاران خود به این روستا سفر کرده و تعدادی از کودکان را برای درمان به تهران برده است. وی در راستای درمان بیماران مناطق محروم در سفر به استان خراسان جنوبی، روستای ذکری در مجاورت مرز افغانستان متوجه عدم بینایی چشم راست طاهره دختر ده ساله می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند, زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند,
 
,
سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز جمعیت هلال احمر در خصوص مشکل بینایی چشم طاهره گفت: سال گذشته برای ویزیت رایگان به اتفاق دکتر شمشیر بند به روستای ذکری در خراسان جنوبی رفتم. آنجا متوجه شدم دختر ده ساله ای به نام طاهره از چشم راست در سن 5 سالگی آسیب جدی دیده بود.
,
 
,
وی افزود: سه ماه قبل طاهره را پیش دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت برای درمان بردم و چند روز قبل طاهره برای عمل جراحی با مادرش به تهران آمد.
,
 
,
این پزشک بدون مرز جمعیت هلال احمر طاهره و مادرش را به منزل خود در تهران دعوت کرده و روز گذشته 5 تیر ماه با مساعدت و جراحی دکتر هاشمی (وزیر سابق بهداشت) بینایی چشم طاهره حاصل می‌شود. دکتر عمادی می‌گوید اگر سیمای غم زده‌ای خشنود نمودیم بدانیم زندگی می‌کنیم و گرنه فقط زنده‌ایم.
,
 
,
دکتر عمادی در صفحه اینستاگرامی خود در مورد عمل چشم طاهره این گونه نوشته است:
,
 
,
وقتی نور خدا به چشم طاهره بازگشت. 
,
 
,
طاهره و مادرش با یک ساک دستی روز دوشنبه قبل از روستای ذکری در شرق کشور و نزدیک مرز افغانستان به تهران آمدند. تا چشم او همچون قلب نازنینش پاک، شفاف و بدون هیچ کدورتی باشد. ساعت 11 صبح خود را به اتاق عمل بیمارستان نور رساندم. طاهره بیقرار و بسیار منتظرم بود تا رسیدم به مادرش با خوشحالی گفت !" مامان مامان دکتر آمده". لباس اتاق عمل را بر تن نمودم و آیه الکرسی را خواندم و وارد اتاق شدم طاهره از درب دیگر وارد اتاق عمل شد.
,
 
,
همین زمان آقای دکتر هاشی( وزیر سابق بهداشت) به استقبال آمده و صمیمانه بنده را مورد تفقد قرار دادند. مثل ملاقات‌های قبلی متواضع و متدین با ذکر دعا عمل جراحی چشم طاهره را آغاز نمودند. عمل حدود یک ساعت و نیم طول کشید.دکتر بعد از عمل گفت عالی شد و مشخص بود از نتیجه عمل راضی است که الحمدلله همنطور بود.چشمان طاهره مانند قلب نازنین و مهربانش شفاف و زلال شد و کدورت از نگاهش رخت بست و چشم زیبایش به دنیا روشن شد.
,
 
,
طاهره روستای ذکری
, طاهره روستای ذکری,
 
,
, ,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه