اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان مطرح کرد؛

مبارزه 700 هزار هکتاری با ملخ‌های صحرایی/ پیش‌بینی آلودگی یک میلیون هکتار اراضی/ ملخ‌ها تا پاییز مهمان اراضی ایران هستند

مبارزه 700 هزار هکتاری با ملخ‌های صحرایی/ پیش‌بینی آلودگی یک میلیون هکتار اراضی/ ملخ‌ها تا پاییز مهمان اراضی ایران هستند
وزیر جهاد کشاورزی امروز به همراه استاندار هرمزگان ، مدیر سازمان جهاد کشاورزی و فرماندار سیریک از زمین های کشاورزی و باغی شهرستان سیریک که مورد هجوم دستجات ملخ های صحرایی قرار گرفتند از نزدیک بازدید و سرکشی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجتی، وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در حاشیه سرکشی از زمین های کشاورزی و باغی شهرستان سیریک که مورد هجوم دستجات ملخ های صحرایی قرار رفته در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: تاکنون در سطح بیش از 700 هزار هکتار مبارزه با دستجات ملخ های صحرایی  در اراضی کشاورزی ، باغی و منابع طبیعی صورت گرفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وزیر جهاد کشاورزی افزود:  عملیات های مراقبتی برای مبارزه و ریشه کن شدن دستجات ملخ های صحرایی  با حضور بیش از 2 هزار نفر با استفاده از 700 دستگاه ماشین آلات سم پاش در سطح ازاضی در حال انجام است.

,

وی گفت: در ابتدای هجوم دستجات ملخ های صحرایی به کشور پنج استان درگیر بودند که هم اکنون تعداد 9 استان کشور و عمدا استان های جنوبی و استان های حاشیه خلیج فارس به شدت درگیر هجوم دستجات ملخ های های صحرایی می باشند.

,

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می شود عملیات مبارزه با دستجات ملخ های صحرایی در سطح بیش از یک میلیون هکتار در سطح کشور داشته باشیم.

,

, ,

وی اضافه کرد: خوشبختانه با استفاده از بسیج همگانی  و پای کار بودن نیروهای مردمی ، کشاورزان ، باغداران نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و مردم میزان خسارت های وارده به حداقل رسید که در غیر این صورت در سطح کشور دچار مصیبت و خسارت های فراوانی می شدیم که از این بابت از همه بزرگواران که به مدد و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی آمدند تشکر فراوان داریم.

,

وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس گزارش های فائو احتمالا در تیر و مرداد ماه سال جاری شاهد هجوم دوباره دستجات ملخ های صحرایی در سطح کشور باشیم و امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته با برخی کشورهای همسایه برای مبارزه با دستجات ملخ های صحرایی شاهد کنترل ، کاهش و نابودی آنها باشیم.

,

حجتی افزود: با توجه به میزان رطوبت و جهت ورزش باد حرکت ملخ های صحرایی به سمت کشور های هند و پاکستان خواهد بود و امیدواریم در پاییز شاهد خروج کامل و نابودی آنها در سطح کشور باشیم .

,

وی اضافه کرد:هجوم دستجات ملخ های صحرایی به کشور برای اولین بار نیست ، 50 سال پیش در کشور و در دهه 40 ما شاهد هجوم دستجات ملخ های صحرایی بودیم که از آن موقع تاکنون خوشبختانه دیگر اثری از ملخ در سطح کشور نبود.

,

, ,

این مسئول یاد آور شد: خواستگاه  ملخ های صحرایی دریای سرخ و کشورهای سودان و اتیوپی در افریقاست .

,

وزیر جهاد کشور ابراز کرد: بهمن ماه سال گذشته به دنبالت تغییرات آب و هوایی و نزولات آسمانی و ایجاد رطوبت ایجاد شده چه در داخل شبه جزیره عربستان و داخل کشور متاسفانه شاهد هجوم دستجات ملخ های صحرایی به کشور شدیم.

,

حجتی افزود: بارندگی های شدید سال گذشته و طوفان شدید  در مرز یمن و عربستان سعودی براساس گزارش سازمان های بین المللی (فائو)که در ظرف 16 ساعت بیش از 500 میلیمتر بارندگی صورت گرفت که باعث ایجاد دریاچه در این منطقه گردید که خود باعث زایش و زاد و ولد و دیگر مسائل در کشور یمن و کشورهای منطقه سبب افزایش دستجات ملخ ها شد و ریزش ها به سمت نقاط شمالی خلیج فارس و سواحل جنوبی  که اولین بار در بندر نخیلو و استان هرمزگان مشاهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه