اخبار داغ

مشکلات جاده روستای قالیباف در جاده خاکی اعتبارات دولتی/ وعده رئیس شورا برای برطرف کردن مشکلات

مشکلات جاده روستای قالیباف در جاده خاکی اعتبارات دولتی/ وعده رئیس شورا برای برطرف کردن مشکلات
امروزه مهمترین عامل پیشرفت در هر شهر و دیاری داشتن راه های ارتباطی است که در صورت نبود چنین راه هایی باید چرخ توسعه آن منطقه را برای همیشه پنچردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، همه ما به خوبی می دانیم که بحث راه ها و جاده های مواصلاتی اعم از روستایی ، شهری و بین شهری یکی از ضروریات اساسی برای شهرستانی محروم و عقب مانده در حوزه راه و شهرسازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

راه های ارتباطی از کلیدی ترین زیرساخت ها در هر شهر و دیار هستند که علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات و دسترسی ها موجب رفاه بیشتر مردم و به تبع آن توسعه و پیشرفت در جوامع اجتماعی مختلف می شود.

,

 روستای کوهستانی و خوش آب و هوای قالیباف از توابع شهرستان آرادان، بخش کهن آباد و دهستان فروان در ۳۴ کیلومتری شهرستان آرادان و ۶۰ کیلومتری شمال شرقی گرمسار قرار دارد و از نظر اقلیمی از مناطق سرد و معتدل به شمار می رود.

,

پوشش گیاهی منطقه متنوع و از نظر حیات وحش نیز در مجاورت منطقه شکار ممنوع خنار باپوشش جانوری مناسب قرار دارد و از حیوانات شکاری مختلف غنی است، سایر جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه نیز شامل آبشار، جنگل طبیعی بکر و بناهای تاریخی و امامزاده هایی که در ارتفاع کوه قرار دارند، می شود.

,

کریم نوروزی رئیس شورا روستای قالیباف شهرستان آرادان درخصوص مشکلات این روستا در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: روستای قالیباف یک روستای فصلی می باشد که در فصل زمستان خالی از سکنه و در تابستان مردم در آن جا مشغول فعالیت روزمره خود هستند.

, مرآت,

رئیس شورا روستای قالیباف با اشاره به اینکه جمعیت کلی روستا به یک هزار نفر می رسد، عنوان کرد: در حال حاضر 20 خانوار در روستا زندگی می کنند

,

نوروزی در ادامه افزود: در زمان شاه به دلیل آنکه شغل و درآمدی در روستا وجود نداشت و بیشتر مردم به شغل گچ کاری مشغول بودند،  نیمی از افراد به استان قائمشهر رفته و در یک محل مستقر شدند که باعث کاهش جمعیت در روستای قالیباف شد.

,

وی با اشاره به اینکه وضعیت جاده مواصلاتی به روستا کوهستانی و خاکی است، مطرح کرد: از سال گذشته مصوبه ای تصویب شد که 7 کیلومتر از جاده را آسفالت کنند با پیگیری زیاد اما متاسفانه به دلیل نبود بودجه جاده همچنان خاکی است.

,

رئیس شورا روستای قالیباف با توجه به اینکه روستای قالیباف یک روستای کوهستانی است و امکان ورود سیل به روستا بسیار زیاد است، اظهار کرد: جاری شدن سیل علاوه بر خسارت به زمین های کشاورزی راه ورود افراد به مناطق مختلف روستا را با مشکل روبه رو می کند.

,

نوروزی با اشاره به اینکه روستای قالیباف دارای 3 محله است که مابین آن دو رودخانه جاری می باشد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود دیوار مابین باغات، اگر مشکلی برای یک باغ پیش آید مابقی زمین های کشاورزی را تهدید می کند.

,

وی با توجه به اینکه عدم وجود بودجه مانع حل مشکلات روستا می باشد، اظهار کرد: مردم در چند سال گذشته تمام زمین های کشاورزی خود را بیمه کردند اما متاسفانه با وجود خسارت به مزارع بیمه هیچ مبلغی پرداخت نکرده است و مردم از این قضیه ناراحت هستند.

,

رئیس شورا روستای قالیباف با اشاره به اینکه هیچ امکانات درمانی در روستا وجود ندارد، افزود: مردم روستا برای درمان بیماری خود به شهرهای همجوار گرمسار و آرادان مراجعه می کنند، اما هفته ای یکبار از بهداشت و درمان شهرستان آرادان برای ویزیت به روستا اعزام می شوند.

,

نوروزی با اشاره به اینکه مردم روستا از نعمت گاز محروم هستند، اظهار کرد: مردم از طریق حواله نفتی، نفت موردنیاز خود را تامین می کنند و کمبودی برای دریافت نفت وجود ندارد.

,

وی در ادامه افزود: صدا و سیما دکلی برای دریافت کانال های تلویزیونی در روستا نصب کرده است اما با قطع برق این دکل با مشکلات زیادی روبه رو می شود. دکل مخابراتی در روستا وجود دارد اما مردم برای ارتباط باید به بالای کوه ها بروند.

,

رئیس شورا روستای قالیباف با اشاره به اینکه مردم روستا از آب دو چشمه برای مصارف خانگی استفاده می کنند، عنوان کرد: مخزن آب حال حاضر روستا متاسفانه جوابگوی آب چشمه نیست.

,

 نوروزی اظهار کرد: برای ایجاد مخزن آب در روستا بودجه ای در نظر گرفته شده است اما هنوز پیمانکاری برای اجرای این عملیات اعلام آمادگی نکرده است.

,

وی در ادامه افزود: زیرساخت 7 کیلومتر از جاده آماده شده است اما با جاری شدن سیل راه ارتباطی به روستا بسته می شود و باید برای ادامه کار راه حلی اندیشیده شود.

,

رئیس شورا روستای قالیباف با اشاره به اینکه روستا درحال حاضر خوشبختانه با مهاجرت معکوس روبه رو است، گفت: 70 واحد مسکونی نوساز در روستا ساخته شده است.

,

نوروزی با اشاره به اینکه آب گردو، زردآلو، آلبالو، گیلاس و.. انواع میوه ها از محصولات روستا می باشد، گفت: روستا با مشکل کمبود آب برای زمین های کشاورزی روبه رو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه