اخبار داغ

واکنش رئیس پارلمان عراق به حوادث سفارت بحرین در بغداد

دولت عراق حمایت لازم را از سفارت بحرین خواهد کرد/ مسببان حمله به سفارت بحرین در عراق بازداشت می شوند

دولت عراق حمایت لازم را از سفارت بحرین خواهد کرد/ مسببان حمله به سفارت بحرین در عراق بازداشت می شوند
رئیس پارلمان عراق به حوادث اخیر سفارت بحرین در بغداد و بالا بردن پرچم فلسطین در آن واکنش نشان داد و این اقدام را خارج از چارچوب قانون دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به حوادث اخیر سفارت بحرین در بغداد واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

الحلبوسی به «فوزیه عبدالله» همتای بحرینی خود گفت که دولت عراق، برای بازداشت مسببان حمله به سفارت بحرین در عراق اقدامات فوری انجام داده است.

,

شبکه خبری «السومریه» به نقل از رئیس پارلمان عراق گزارش داد که «حق تظاهرات، در همه نظام‌های دموکراتیک، قانونی است، ولی تعدی به هیئت‌های دیپلمات و مراکز آن و [حفظ] امنیت آن، خط قرمز عراق است».

,

الحلبوسی تصریح کرد که واکنش منفی رسمی و مردمی به چنین اقداماتی مشاهده شد؛ «اقداماتی که خارج از قانون است و هیئت‌های دیپلمات و امنیت آن را تهدید می‌کند».

,

وی ادامه داد: «امیدواریم که چنین اقدامات خارج از قانونی بر روابط عراق با کشورهای عربی به صورت کلی و پادشاهی بحرین به صورت خاص تأثیر نگذارد».

,

رئیس پارلمان عراق با اشاره به تعامل بغداد با کشورهای عربی و منطقه‌ای، اعلام کرد که پارلمان این کشور به تلاشها خود ادامه خواهد داد تا روابط خود را با پارلمانهای عربی، آسیاسی و بین‌المللی تقویت کند.
الحلبوسی در پایان خاطر نشان کرد که دولت عراق حمایت لازم را از سفارت بحرین خواهد کرد و در مقابل چنین اقداماتی کوتاهی نخواهد کرد.
معترضان عراقی شامگاه پنجشنبه (۶ تیر) علیه نشست اخیر بحرین در برابر ساختمان سفارت منامه در بغداد دست به تظاهرات زدند.

,
,
,

به گزارش فارس، در جریان این تجمع مردمی، معترضان عراقی وارد سفارت بحرین شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

,

تظاهرات‌کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

,

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

,

طرح معامله قرن  آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه