اخبار داغ

شهید بهشتی باید برای نسل جوان بیشتر معرفی شود

شهید بهشتی باید برای نسل جوان بیشتر معرفی شود
یکی از شهیدان بارز اصفهان آیت‌الله  سید محمد بهشتی است که خدمات زیاد این روحانی بزرگوار به انقلاب پوشیده نیست؛ ازاین‌رو با یکی از فعالان که تلاش می‌کند این چهره به همگان معرفی شود به گفت‌وگو نشستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ یکی از شهیدان بارز اصفهان آیت‌الله سید محمد بهشتی است که خدمات زیاد این روحانی بزرگوار به انقلاب پوشیده نیست. همان گونه که امام راحل(ره) فرموددند بهشتی یک ملت بود. همه بزرگان بر این معتقد هستند که هنوز بسیاری بهشتی را نمی شناسند و نمی دانند این ملت بزرگ چه قدر برای این ملت و کشور مفید بود. امّا ما این بار با نگاه متفاوتی به این شهید والامقام پرداختیم. ازاین‌رو با یکی از فعالان که تلاش می‌کند این چهره به همگان معرفی شود به گفت‌وگو نشستیم. سید حمید بهشتی به همین مناسبت میهمان دفتر صاحب نیوز بود؛ فردی که در ابتدا گفت شهید بهشتی پسر عموی پدرم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

* چطور شد وارد این عرصه شدید و برای معرفی شهید بهشتی در محیط های رسانه ای اقدام کردید؟

, * چطور شد وارد این عرصه شدید و برای معرفی شهید بهشتی در محیط های رسانه ای اقدام کردید؟, * چطور شد وارد این عرصه شدید و برای معرفی شهید بهشتی در محیط های رسانه ای اقدام کردید؟,

من علاقه شدیدی به شخصیت، و زندگی شهید بهشتی دارم و در سال 1392 مقاله‌ای نوشتم، یک تحقیق 50 صفحه‌ای داشتم که می‌خواستم تبدیل به کتاب کنم که پیشنهاد کردند که مستند تصویری درست کنم؛ در این رابطه به اطلاعات زیادی برخوردم و دو مستند لاله‌های یک و دو را درست کردیم که از رسانه ملّی هم پخش شد.

,

*هدفتان از این کار چیست؟

, *هدفتان از این کار چیست؟, *هدفتان از این کار چیست؟,

هدفم این است که حقانیت و مظلومیت شهید بهشتی را به‌ حد اعلا برسانم، باید بیشتر تلاش کنیم و شهید بهشتی را برای مردم و نسل جوان بیشتر معرفی کنیم.

,

*چه آثاری در این عرصه تولید کرده‌اید؟

, *چه آثاری در این عرصه تولید کرده‌اید؟ , *چه آثاری در این عرصه تولید کرده‌اید؟,

دو مستند لاله‌های یک و دو به مدت 25 و 28 دقیقه تولید کردم و در حال حاضر هم مستند سوم ان را که 80 دقیقه است مشغول ساخت ان هستیم.

,

*آیا مستند سوم با سفارش ارگانی صورت گرفته است؟

, *آیا مستند سوم با سفارش ارگانی صورت گرفته است؟, *آیا مستند سوم با سفارش ارگانی صورت گرفته است؟,

خیر، مستقل کار می‌کنم و بیشتر در مورد فاجعه هفت‌تیر و شهید بهشتی است، در انباره با 10 الی 15 نفر از بستگان شهید بهشتی مصاحبه کردم و زوایا و مکان‌هایی که شهید بهشتی حضور داشته و تابه‌حال فیلم‌برداری نشده است را بررسی می‌کنم.

,

*در این آثار تا چه حد مطالب جدید از زندگی شهید بهشتی که تا به حال نقل نشده است، را بیان می‌کنید؟

, *در این آثار تا چه حد مطالب جدید از زندگی شهید بهشتی که تا به حال نقل نشده است، را بیان می‌کنید؟, *در این آثار تا چه حد مطالب جدید از زندگی شهید بهشتی که تا به حال نقل نشده است، را بیان می‌کنید؟,

تلاش کردم که افرادی که تا به حال با آن‌ها مصاحبه نشده است، را برای مصاحبه انتخاب کنم؛ با دختردایی و پسرخاله شهید بهشتی هم مصاحبه شده است؛ اگر با دقت به آن زوایا و خاطراتی که بیان می‌شود گوش فرا دهیم به نکته‌هایی برمی‌خوریم که خیلی به درد جامعه امروز می‌خورد..

,

*برنامه شما در آینده چیست؟

, *برنامه شما در آینده چیست؟, *برنامه شما در آینده چیست؟,

برنامه ما همان مستند سوم است که هم‌زمان با سالگرد شهادت شهید بهشتی و یا در دوم آبان که سالگرد تولد او است، سعی داریم که از مستند سوم رونمایی کنیم و به تعداد 10 هزار  نسخه تولید کنیم و با دو اسپانسر هم صحبت کردیم که بین مراکز فرهنگی پخش کنیم.

,

*انتظار شما از مسئولان چیست؟

, *انتظار شما از مسئولان چیست؟, *انتظار شما از مسئولان چیست؟,

بعضی ترجمان‌ها از این مجموعه حمایت کردند اما بیشتر خودم شخصاً کار کردم و حمایت اساسی از ما صورت نگرفت؛ حداقل هزینه‌ای که برای مستند سوم لازم بود حدود20 میلیون تومان برآورد کردم که در قبال کارهای فرهنگی مبلغی نیست؛ اگر ارگان‌هایی که دغدغه برای معرفی شهید بهشتی دارند سرمایه گذاری کنند ما می‌توانیم کارهای بهتری انجام دهیم؛ نباید شهید بهشتی را در هفت‌تیر خلاصه کنیم می‌توان از جملات ایشان در روزنامه‌ها بهترین استفاده را انجام داد؛ جمله‌هایی که با مشکلات امروز ما مرتبط است.

,

*بازخوردی که از دو اثر قبلی گرفتید چطور بود؟

, *بازخوردی که از دو اثر قبلی گرفتید چطور بود؟, *بازخوردی که از دو اثر قبلی گرفتید چطور بود؟,

خوب بود و از رسانه ملی پخش شد و حتی در کانال آپارات هم گذاشتیم و نظرات مردم را جویا شدیم؛ به نسبت کار خوبی بود ولی باید بیشتر و قوی‌تر کار شود.

,

*آیا به هدف خود در ایجاد آثار رسیدید؟

, *آیا به هدف خود در ایجاد آثار رسیدید؟, *آیا به هدف خود در ایجاد آثار رسیدید؟,

مخاطب زندگی و مرام و مظلومیت شهید بهشتی و فاجعه دردناک هفت‌تیر را متوجه می‌شود و اندیشه‌های شهید بهشتی را به نسل جوان معرفی می‌کنیم؛ نسل جوان شناختی از شهید بهشتی ندارد چرا که کتاب شهید بهشتی در هیچ دانشگاهی آموزش داده نمی‌شود؛ اگر در خیابان شهید بهشتی سؤال کنید که شهید بهشتی که بود؟ کسی نمی‌داند درحالی‌که اگر راجع به یک بازیگر سؤال کنید حتی شماره شناسنامه او را هم می‌دانند؛ چرا نحوی اطلاع رسانی ما در مورد شهدا، آن هم شهید شاخص اصفهان چون بهشتی تا این حد کم و ضعیف است به قول رهبر انقلاب بعد از سی‌وهشت سال هیچ سریال، کتاب قوی و یا یک رمان در مورد این شهدا نداریم و این ضعف اصفهان است که مسئولان هم کم‌کار کرده‌اند.

,

*آیا این کار را ادامه می‌دهید؟

, *آیا این کار را ادامه می‌دهید؟, *آیا این کار را ادامه می‌دهید؟,

فعلاً مستند سوم را ادامه می‌دهم؛ بستگی به آینده دارد؛ اگر دراینده در حوضه‌های دیگر ضمیمه‌ای پیش بیاید که کار می‌کنیم.

,

*منابع شما در این مورد چیست؟

, *منابع شما در این مورد چیست؟, *منابع شما در این مورد چیست؟,

بیشتر از کتاب‌های شهید بهشتی سی‌دی‌ها و کلیپ‌ها و دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌ها و نامه‌ها و عکس‌ها که یک گروه تحقیقاتی بررسی می‌کند استفاده کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه