اخبار داغ

اعضای بدن معلم هرمزی به چند بیمار، زندگی دوباره بخشید

اعضای بدن معلم هرمزی به چند بیمار، زندگی دوباره بخشید
اعضای بدن صادق هرمزی، فرهنگی شاغل در جزیره لارک که بر اثر سانحه رانندگی در حوالی اصفهان دچار مرگ مغزی شده بود به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمزمدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم تشییع و تدفین پیکر این فرهنگی ایثارگر که عصر روزگذشته در جزیره هرمز برگزار شد، اظهار کرد: حرکت این جوان فرهنگی که در زمان حیات خود با تکمیل فرم اهدای عضو در این کار انسان دوستانه و خدا پسندانه شرکت کرده بود مصداق بارز ایثارگری و نوع دوستی است که برای همه ما می تواند یک الگو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
موسی دادی زاده سرخایی با تسلیت درگذشت این جوان فداکار فرهنگی به خانواده، جامعه فرهنگیان و مردم جزیره هرمز، افزود: بخشش و اهداء عضو اهداء زندگی است و این عمل خداپسندانه یعنی کمک به نجات جان انسان ها در اسلام و آموزه‌های دینی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: دین اسلام در آموزه های خود جایگاه و اهمیت فوق العاده ای برای نجات جان انسان ها قائل است و بهترین مصداق این مهم نیز آیه 32 سورهٔ مائده است که هر که نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.
,
 
,
 
,
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، روح زنده یاد صادق هرمزی، معلم فداکار هرمزی که با اهداء اعضای بدن خود به چند بیمار نیازمند حیات بخشید همیشه زنده است و این فداکاری وی که در زمان حیات به اهدای اعضای بدن خود رضایت داده بود الگویی از ایثارگری، عشق و نوع دوستی در جامعه است و قطعا نیز باقیات و صالحات خواهد بود که در نزد خدا پاداش خود را دارد.
,
 
,
 
,
دادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت همواره الگویی برای جامعه هستند و این روحیه ایثارگری زنده یاد صادق هرمزی نیز در امتداد رسالت خطیر معلمی برای تعلیم و تربیت و الگوپذیری نسل آینده در جامعه است.
,
 
,
 
,
گفتنی است مرحوم هرمزی، دوشنبه سوم تیر در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و با توجه به تکمیل کارت اهدای عضو، با رضایت خانواده و تشخیص قطعی پزشکان بیمارستان الزهرا اصفهان مبنی بر مرگ مغزی، قلب و کلیه و کبد وی به چند بیمار نیازمند پیوند خورد و پیکر آن فقید نیز در آرامستان جزیره هرمز به خاک سپرده شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه