اخبار داغ

بیش از 100 زمین‌لرزه مشکوک در یک روز/ فرماندار گراش کجاست؟

بیش از 100 زمین‌لرزه مشکوک در یک روز/ فرماندار گراش کجاست؟
معاونت ستاد بحران استاداری فارس ادعا دارد که برای تشخیص علت بروز این زمین لرزه‌ها به دستگاه‌های لرزه‌نگاری نیاز است که هزینه آن‌ها ‌در حدود 200 میلیون تومان است و معاونت استانداری فارس قادر به پرداخت این مبلغ نیست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، مردم روستای خلیلی از توابع شهرستان گراش بیش از 6 ماه است که طعم شیرین آرامش و امنیت را در خانه‌هایشان نمی‌چشند. وقوع 20 الی 100 مورد زمین‌لرزه در هر روز آنچنان مردم این روستا را به وحشت انداخته است که نه تنها برای ماندن در خانه‌هایشان اطمینان ندارند، بلکه امیدشان از بهبود این وضعیت را هم از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
رئیس شورای روستای خلیلی در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگار شیرازه با اشاره به این که تا اواخر سال گذشته در این روستا با چنین مواردی روبه‌رو نبودیم، گفت: از روز  2 بهمن‌ماه سال گذشته این زمین‌لرزه‌ها آغاز شد که تعدادشان از آن زمان تا کنون از چند مورد تا بیش از 100 زمین‌لرزه در هر روز متغیر بوده است. 
,
 
,
اسماعیل خلیلی افزود: بسیاری از مردم این روستا شب‌ها را در چادر می‌خوابند. کمتر کسی جرات ماندن در منزلش را دارد. حتی این زمین‌لرزه‌ها موجب ریزش‌های خطرناکی از کوه‌های اطراف شده است که احتمال سقوط این سنگ‌ها در منازل نیز وجود دارد.
,
 
,
وی در ادامه به خبرنگار ما گفت: علی رغم این که بیش از 6 ماه از شروع این زمین‌لرزه‌ها می‌گذرد و جلسات متعددی نیز برای حل این بحران تشکیل شده است تا کنون شاهد هیچ اقدام جدی از سوی مسئولان استان و کشور نبوده‌ایم.
, ما ,
 
,
خلیلی در همین خصوص گفت: زمین‌لرزه 4.3 ریشتری چند روز پیش در این روستا مردم این روستا را آنچنان وحشتزده کرد که هنوز هم ترس بروز چنین حوادثی در آینده نزدیک برای مردم وجود دارد.
,
رئیس شورای روستای خلیلی ادامه داد: علت بروز این زمین‌لرزه‌ها نه تنها مشخص نیست بلکه برای مردم این روستا مایه تعجب شده است. برخی می‌گفتند که احتمالا برداشت از حلقه‌های  گاز در زیر زمین سبب بروز این زمین‌لرزه‌ها است، این در حالی است که جریان گاز در عمق 3 تا 4 کیلومتری زمین موجود است اما منبع  این زمین لرزه‌ها غالبا از عمق 12 کیلومتری است.
 
,
,
خلیلی افزود: بر اساس گزارش‌ها این احتمال نیز وجود دارد که روستای خلیلی روی یک گسل واقع شده باشد که در این صورت روستا باید جابه‌جا شود اما تا کنون به صورت رسمی علت بروز این حوادث اعلام نشده است و مسؤولان نیز پیگیر شکایت‌های مردمی در این رابطه نشده‌اند.
,
 
,
وی ادامه داد: معاونت ستاد بحران استاداری فارس ادعا دارد که برای تشخیص علت بروز این زمین لرزه‌ها به دستگاه‌های لرزه‌نگاری نیاز است که هزینه آن‌ها ‌در حدود 200 میلیون تومان است و معاونت استانداری فارس قادر به پرداخت این مبلغ نیست!
,
 
,
خبرنگار ما برای پیگری بیشتر این موضوع با دهیار روستای خلیلی به گفت‌وگو نشست. وی به شیرازه گفت: متاسفانه در طول این 6 ماه که مردم این روستا با این بحران روبه‌رو هستند، فرماندار گراش حتی یک بار هم برای پیگری و حل مشکلات مردم به این روستا نیامده است.
, متاسفانه در طول این 6 ماه که مردم این روستا با این بحران روبه‌رو هستند، فرماندار گراش حتی یک بار هم برای پیگری و حل مشکلات مردم به این روستا نیامده است.,
 
,
غلامرضا باقری با اشاره به این که در آخرین زمین‌لرزه، دیوار بسیاری از منازل این روستا دچار آسیب شده است گفت: بسیاری از مردم این روستا بر این باورند که استخراج بیش از حد گاز از منابع زیرزمینی اطراف این روستا سبب بروز چنین مشکلاتی شده است، با این حال اما تا کنون دلیل موثق و کارشناسی شده‌ای برای این پدیده اعلام نشده است.
,
 
,
وی در انتها از مسئولان خواست که برای ساکنان این روستا تدبیری بیاندیشند و گفت: از متولیان امر می‌خواهیم که یک بار بیایند، وضعیت مردم را در این روستا ببینند و برای خانواده‌هایی که ترس خوابیدن در منازلشان را دارند فکری بکنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه