اخبار داغ

آیا درد بی آبی ساحل نشین تنگستان درمان ندارد؟

آیا درد بی آبی ساحل نشین تنگستان درمان ندارد؟
هوا گرم و طاقت فرسا و چاشنی آن شرجی این روزهای جنوب و داد بی آبی مردمان ساحل نشین تنگستان بهانه ای شد تا گذری کوتاه بر روستاهای بخش ساحلی دیار رئیس علی دلواری داشته باشیم و برای دل دردمند مردمان این خطه رسانه شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ هوا گرم و طاقت فرسا و چاشنی آن شرجی این روزهای جنوب و داد بی آبی مردمان ساحل نشین تنگستان بهانه ای شد تا گذری کوتاه بر روستاهای بخش ساحلی دیار رئیس علی دلواری داشته باشیم و برای دل دردمند مردمان این خطه رسانه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

روستای خور شهاب تنگستان اولین گذرگاه ما و رهگذری که چشمانش خبر از گلایه می داد و زبان باز نکرده معلوم بود که دلی پر دارد از مسئولینی که درد مردمان زحمتکش تنگستانی را شاید نشنوند و یا بشنوند و خود را به نشنیدن بزنند.

,

مرکز نشینان از استان گرفته تا کشور آیا لحظهای را بدون مایه حیات می توانند برای خود متصور شوند اوقاتی که از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون بر روزگار مردم دلوار و روستاهای تابعه می گذرد و صدای اعتراض ساحل نشینان را کسی نمی شنود.

,

, ,

اینجا گرما بیداد می کند و سایه موج شرجی جنوب بر سر مردمانش گسترانیده و هوای غبار آلود لب ساحل با دلان بر غصه مردمش عجین شده است چرا باید اینگونه باشد.

,

مردی که مخزن ۲۰ لیتری آب را بر دوش گرفته و ازفرت بی آبی مانده است به کجا برای پر کردنش مراجعه کند یا زنی که شیر آب آشپزخانه اش کمتر روزی است که آب را به خود می بیند و برای شستن و روب ظرف و ظروف با فاجعه بی آبی دست و پنجه نرم می کند.

,

دیدیم در گذری کوتاه که به این دیار داشتیم پدری قمقمه آب آشامیدنی پسرش را با آب چاه پر کرد و به مدرسه فرستاد و چه غمگنانه است وقتی این واقعیات را بیان کنیم و کسانی که کاری از دستشان بر می آید «حتی ککشان هم نگزد.

,

وقتی که تانکر های آب سیار هم عاجز شده اند و یا شکسته شدن غرور مردی سر به زیر که برای تقاضای تانک سیار از پرداخت هزینه اش مانده بودو وا اسفا که فریادرسی نیست آیا حق مردمان دیارم تنگستان این است.

,

روستاهای جنوبی بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان را یکی یکی در گذر مسیر قرار دادیم و از نزدیک دیدیم که خورشهاب آب ندارد یا روستای بنجو همچنین سالم آباد حتی کلات و هدکان و چاه پهن و بهتر است بگوییم همه روستاهای آن خطه.

,

آیا با وجود کمبود جدی آب در روستاهای بخش دلوار شایسته است درصد بالایی از آب شرب مردم در باغ ویلاها و فضای سبز و فضاهای تفریحی برخی آقایان مصرف شود، آن وقت جهت تأمین آب شرب مردم که مطالبه دائمی آنهاست مشکل جدی این دیار حل نشود.

,

ما برای رسیدن پیام مردم دلوار رسانه شدیم تا مسئولان بدانند کمبود آب در دلوار جدی است، و وضعیت آب آشامیدنی چند هزار نفر جمعیت بخش دلوار در این گرمای طاقت فرسای امسال به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه