اخبار داغ

چه کسی پاسخگوست!

وقتی «فساد مالی» جای وعده‌های خدمت به مردم را می‌گیرد/در شورا و شهرداری‌های لرستان چه می‌گذرد؟

وقتی «فساد مالی» جای وعده‌های خدمت به مردم را می‌گیرد/در شورا و شهرداری‌های لرستان چه می‌گذرد؟
اختلاس جای وعده‌های خدمت به مردم را گرفته و این روزها خبر فساد مالی برخی اعضای شورای شهر و شهردار در لرستان به اخبار داغ فضای مجازی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، پنج دوره از انتخابات شورای شهر در کشور برگزار می‌شود، مردم هر شهر افرادی را انتخاب و راهی پارلمان شهری می‌کنند تا در راستای توسعه و آبادانی شهر، خدمت‌رسانی به شهروندان، مبلمان شهری و سایر موضوعات گام‌هایی مؤثر بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

در قدم اول تبلیغات انتخابات شورای شهر با هزینه‌های سنگینی روبه‌رو است به‌طوری‌که عده‌ای برای روی کار آمدن اشخاص موردنظر هزینه‌های کلانی را صرف می‌کنند و این هزینه‌ها در زمان تبلیغات بسیار مشهود است.

,

 

,

در ایام انتخابات هر یک از کاندیداهای شورا پوسترهایی را با هزار و یک وعده بر درودیوار شهر نصب می‌کنند و وعده می‌دهند که اگر وارد شورای شهر شوند، شهر را گل‌وبلبل کرده و مشکلات را یک‌شبه حل‌وفصل می‌کنند.

,

 

,

تبلیغات و وعده‌های پوچ

, تبلیغات و وعده‌های پوچ, تبلیغات و وعده‌های پوچ,

 

,

اما متأسفانه بعد از روی کار آمدن اعضای شورا، همه وعده‌ها با همان پوستر مچاله شده و کنار گذاشته می‌شود، برخی از این افراد از اعتماد مردم سوءاستفاده می‌کنند و مشخص است که برای تأمین منافع خود به زمین و زمان زده‌اند نه برای خدمت به مردم.

,

 

,

در برخی از انتخابات شورای شهر، افراد در مدت‌زمان مشخصی ثبت‌نام، تأیید صلاحیت و اسامی نهایی چند روز قبل از انتخابات اعلام می‌شود تا مردم بتوانند با تحقیق و پرس‌وجو کاندید موردنظر خود را انتخاب و راهی شورا کنند.

,

 

,

متأسفانه گاهی صلاحیت برخی از افراد کاندیداهای شورا بنا به دلایلی تأیید نمی‌شود که عده‌ای با فشار سعی در تأیید صلاحیت این افراد دارند تا به هر قیمتی این افراد از ماراتن انتخابات شوراها جا نمانند و با کسب رأی بر یکی از صندلی‌های شورا تکیه بزنند.

,

 

,

صلاحیت اعضای شورای شهر در دقیقه 90

, صلاحیت اعضای شورای شهر در دقیقه 90, صلاحیت اعضای شورای شهر در دقیقه 90,

 

,

صلاحیت در دقیقه 90 کاملا نشان داده می‌شود که تنها با اهرام فشار صورت گرفته و اینکه برخی از کاندیدها تنها چند ساعت تا برگزاری انتخابات تأیید صلاحیت می‌شوند، نویدبخش خدمت‌رسانی به مردم نیست و نمی‌توانند در این مسیر گام‌های مؤثری برای رفع مشکلات شهر بردارند.

,

 

,

اختلافات بین اعضای شورای شهر سبب شده تا نه‌تنها اقدامی برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف شورا صورت نگیرد، بلکه برای حل مشکلات هم مانع‌تراشی‌هایی صورت گیرد.

,

 

,

این در حالیست که در برخی از شوراهای شهر، حاشیه‌ها بیشتر از متن است تا جایی که اعضای شورا بیشتر وقت خود را صرف جروبحث و اختلاف می‌کنند و از موضوع اصلی دور می‌شوند.

,

 

,

اختلافات اعضای شورا مانعی برای پیشبرد برنامه‌ها

, اختلافات اعضای شورا مانعی برای پیشبرد برنامه‌ها, اختلافات اعضای شورا مانعی برای پیشبرد برنامه‌ها,

 

,

با نگاهی گذرا به وضعیت برخی از شهرداری‌های کشور به‌خوبی پیداست که بسیاری از شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند و در صدر همه مشکلات، مشکلات مالی در این شهرداری‌ها بیداد می‌کند ازجمله معوقات کارگران شهرداری، بدهی‌های میلیاردی، تجمعات کارگری و عدم رضایت‌مندی شهروندان.

,

 

,

در شهری مانند بروجرد که این‌همه ظرفیت وجود دارد، شهرداری این شهر سال‌هاست گرفتار مشکلاتی است که رفع این مشکلات آرزوی بسیاری از مردم این شهر است، اختلافات و دودستگی در بین اعضای شورای شهر تنها مردم را کلافه کرده و این در حالیست که مردم انتظار رفع مشکلات در سطح شهر را از شوراها دارند.

,

 

,

یکی از مشکلاتی که مدت‌هاست در شهرداری و شورا دیده می‌شود عدم شفافیت مالی در برخی از موارد است و درواقع فسادهای مالی ناشی از عدم شفافیت مالی در بخش بودجه شهرداری و شورا است.

,

 

,

ماجراهای عجیب انتخاب شهردار

, ماجراهای عجیب انتخاب شهردار, ماجراهای عجیب انتخاب شهردار,

 

,

از حاشیه‌سازترین اقدامات شورای شهر بروجرد، انتخاب شهردار بود به‌طوری‌که در این دوره چهار شهردار و سرپرست را انتخاب کردند که با انتخاب هر شهردار، عده‌ای از اعضای شورا موافق وعده‌ای مخالف بودند و همین برنامه مدام ساز ناهماهنگی را در شورا کوک می‌کرد.

,

 

,

یکی از ابتکارات این شورا، انتخاب شهردار از طریق فراخوان در روزنامه‌ها بود و پس‌ازاین فراخوان، جافری شهردار سابق شهر رضا هم برای شهردار شدن در بروجرد اعلام آمادگی می‌کند که در دی‌ماه سال گذشته از 9 عضو شورای شهر، پنج عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بروجرد برای انتخاب وی رأی دادند و جافری به‌عنوان شهردار بروجرد انتخاب شد.

,

 

,

این در حالی بود که شورای شهر شهرضا از انتخاب وی به‌عنوان شهردار بروجرد اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفتند ما این انتصاب را از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم و استعفایی در این راستا به دست ما نرسیده است؛ بعد از گذشت حدود یک ماه از انتخاب جافری به‌عنوان شهردار بروجرد درنهایت با استعفای وی در شهرضا موافقت می‌کنند.

,

 

,

عدم شفافیت مالی در شهرداری

, عدم شفافیت مالی در شهرداری, عدم شفافیت مالی در شهرداری,

 

,

گاهی در اخبار از دستگیری اعضای شورای شهر و یا شهردارانی خبر داده می‌شود که به دلایلی بازداشت‌شده‌اند، انسان‌هایی سست پایه و لرزان در صورت فراهم شدن شرایطی ممکن است دست به فسادهای مالی بزنند و ازاین‌رو شفافیت مالی در شهرداری که یک‌نهاد خودگردان بوده بسیار ضروری است.

,

 

,

اشرف چگنی عضو شورای شهر بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: شهردار باید هر 15 روز یک‌بار گزارش مالی به شورا ارسال کند و باگذشت پنج ماه از روی کار آمدن شهردار اما شورا نمی‌داند که شهرداری چقدر زمین فروخته و این مبالغ در کجا هزینه شده است.

,

 

,

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون درآمد شهرداری حدود 15 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده ولی مشخص نیست این درآمدها کجا هزینه شده است که باید برای شفافیت مالی، شهرداری هزینه‌ها و درآمدها را به شورا اعلام کند چراکه ما هم باید به مردم گزارش دهیم.

,

 

,

شهرداری هزینه‌ها و درآمدها را به شورا اعلام کند 

, شهرداری هزینه‌ها و درآمدها را به شورا اعلام کند , شهرداری هزینه‌ها و درآمدها را به شورا اعلام کند ,

 

,

عضو شورای شهر بروجرد با اشاره به درآمد سالانه شهرداری بروجرد تصریح کرد: درآمد سالانه شهرداری باید 200 میلیارد تومان باشد تا اقدامات و برنامه‌های لازم اجرا شود اما سال گذشته درآمد شهرداری 87 میلیارد تومان بود و باید در جهت درآمد پایدار اقدام کرد.

,

 

,

وی به بدهی‌های شهرداری بروجرد اشاره و عنوان کرد: طی چند ماه اخیر بسیاری از معوقات کارگران شهرداری پرداخت‌شده اما در حال حاضر مشکل اصلی بیمه افرادی است که در مراحل بازنشسته شدن هستند چراکه حدود 26 نفر شرایط لازم برای بازنشسته شدن رادارند اما به دلیل عدم پرداخت بیمه برای نیروهای شهرداری به مدت دو ماه مشکلاتی ایجادشده است.

,

 

,

چگنی گفت: شهردار هم اعلام کرده که فعلاً توان پرداخت این میزان بیمه را ندارد و هرروز تعدادی از این افراد در مقابل شورا جمع شده و خواستار رفع این مشکل هستند تا روند بازنشسته شدن آن‌ها تسریع یابد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری بروجرد اولویت‌بندی اهمیت ویژه‌ای دارد اما متأسفانه گاهی کارهای غیرضروری مانند بلند کردن یا کوتاه کردن بلوارها به‌عنوان یک اولویت قرار می‌گیرد درحالی‌که مهم‌تر از این مسائل هم در سطح شهرداریم که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

,

 

,

عضو شورای شهر بروجرد با اشاره به‌ضرورت پرداخت عوارض توسط شهروندان افزود: در سال 91 دستورالعملی مبنی بر پرداخت عوارض پسماند به بروجرد داده‌شده ولی اجرایی نشده اما شهرداری همچنان در این راستا خدمات لازم را ارائه می‌دهد و این در حالیست که شهرداری یک‌نهاد خودگردان است و می‌طلبد شهروندان نسبت به پرداخت عوارض در بخش‌های مختلف، شهرداری را یاری کنند.

,

 

,

به‌هرحال راه برون‌رفت از مشکلات در شهرداری‌ها، شفافیت مالی است و درآمدها و هزینه‌ها باید به تفکیک و جز به‌جز مشخص شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه