اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

عملیات لایروبی کانال ورودی بندر شهید باهنرآغاز شد/ ایمن سازی حوضچه و کانال با جمع آوری 100 هزار متر مکعب گل ولای

عملیات لایروبی کانال ورودی بندر شهید باهنرآغاز شد/ ایمن سازی حوضچه و کانال با جمع آوری 100 هزار متر مکعب گل ولای
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آغاز عملیات لایروبی کانال ورودی بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: در این عملیات بالغ بر 100 هزار متر مکعب گل و لای از بستر کانال ورودی خارج خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به آغاز لایروبی کانال ورودی بندر شهید باهنر اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده و براساس آخرین هیدروگرافی انجام شده از حوضچه و کانال ورودی بندر، عمق کانال داخلی بندر نسبت به شرایط استاندارد کاهش چشمگیری یافته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ایجاد ایمنی تردد برای کشتی‌های تجاری و مسافری در مسیرهای ورودی و حوضچه بنادر را از جمله تکالیف و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی منجر به اثر بخشی بیشتر فعالیت بنادر به ویژه در امر صادرات خواهد داشت. علاوه بر این، سالانه هزینه‌ها و تجهیزات زیادی در راستای ایمن سازی مسیرهای تردد دریایی توسط این سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.
محمد حسینی افزود: بر اثر رسوب گل و لای، عمق کانال ورودی بندر به زیر 9 متر رسیده بود که پس از عملیات لایروبی، وضعیت به عمق ایمن جهت تردد شناورهایبا آبخور 11 متر خواهد رسید.
به گفته وی، عملیات لایروبی این کانال از اواخر فصل بهار سال جاری آغاز و تا شش ماه آینده به پایان می رسد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با تاکید بر اینکه بندر شهید باهنر با استفاده از اصول و قوانین داخلی و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی، با تأکید بر حفظ، ارتقاء ایمنی، بهداشت و رعایت الزامات محیط زیست دریایی برحسن اجرای این عملیات نظارت می‌کند، خاطر نشان کرد: در این عملیات بالغ بر 100 هزار مترمکعب گل و لای از بستر کانال ورودی خارج خواهد شد.
محمدحسینی تامین عمق ایمن و مناسب جهت تردد شناورهای با آبخور بالا( عمدتا شناورهای حامل کالاهای صادراتی غیر نفتی) را از جمله اهداف اجرای این عملیات برشمرد و گفت: این عملیات توسط یک فروند لایروب هاپرساکشن با ظرفیت سه هزار متر مکعب در دست اقدام است که از تجهیزاتاستراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر مساحت حوضچه این بندر را 20 هکتار و طول و عرض کانال ورودی را به ترتیب 720 متر و 240 متر اعلام کرد.
لازم به ذکر است، بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن برخوردار است.
برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.
گفتنی است، بندر شهید باهنر از پایانه‌های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق محسوب می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه