اخبار داغ

نماینده مردم فارس در مجلس:

قوه قضاییه چشم‎انداز خوبی دارد/ مردم به دستگاه قضا امیدوار شده‎اند

قوه قضاییه چشم‎انداز خوبی دارد/ مردم به دستگاه قضا امیدوار شده‎اند
نماینده مردم نی ریز و استهبانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کلان نگاه امیدبخش و اعتماد به قوه قضاییه در حال شکل‎گیری می‎باشد و جریانات گوناگون سطح کشور دیدگاه مثبتی به رویکرد، حضور و فعالیت‎های آیت‎الله رئیسی داشته‎اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، علی اصغر مسعودی، نماینده مردم نی ریز و استهبانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه در مورد قوه قضاییه عنوان کرد: قوه قضاییه از ارکان جمهوری اسلامی ایران می باشد که اقتدار این قوه برای امنیت و جایگاه والای نظام بسیار با اهمیت می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه, شیرازه ,
وی درخصوص ریاست جدید این قوه تصریح کرد: پس از حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه و با برنامه ای که وی برای این قوه به رهبر انقلاب پیشنهاد داد و موضوع تحول قوه قضاییه را مطرح کرد که در ادامه مورد رضایت رهبری معظم انقلاب نیز واقع شد.
 
,
,
این مقام قانون گذار ادامه داد: با عملکردی که آقای رئیسی در ابتدای کار داشتند چشم انداز خوبی برای قوه قضاییه ترسیم می شود که روح امید و اعتماد را در مردم زنده می نماید اما بازده و بازخورد تحولات قوه قضاییه در بازه بلندمدت تری بهتر مشخص خواهد شد.
 
,
,
وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی کسی است که از بدنه این قوه به جایگاه ریاست آن رسیده است، بیان کرد: در راه این تحولات مثبت قوه قضاییه می بایست یک سری از آیین نامه ها اصلاح شوند.
 
,
,
مسعودی با انتقاد از روند رسیدگی به پرونده ها در قوه قضاییه که طولانی می باشد و برخی از دادرسی ها که موجب سلب اعتماد مردم شده و برخی از این قوه دلسرد شده بودند، اظهار کرد: قوه قضاییه می بایست ضمن داشتن سعه صدر از قاطعیت، سرعت و دقت لازم نیز برخوردار باشد که بتواند نگاه و هدف تحولاتی که آیت الله رئیسی برای خود چشم انداز قرار داده را هرچه زودتر محقق نماید.
 
,
,
وی با اشاره به اینکه استقلال، صلابت و سلامت قضات و کلیه ارکان دستگاه قضا بسیار مهم هستند و هرکدام برای خود جز اصول این قوه بشمار می روند، یادآور شد: در این دوره دستگاه قضا برخورد با مفاسد به ویژه در حوزه اقتصادی با سرعت و بدون ملاحظه جایگاه افراد مهم می باشد که جای تحسین دارد.
,
نماینده مردم نی ریز و استهبانات در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش بدنه دستگاه قضا در تحولات آن گفت: تمام بدنه دستگاه قضا برای رسیدن به سرانجام مقصودی که برای خود تعریف کرده اند، می بایست هماهنگ، همدل و همراه با هم به حرکت روبرو جلو ادامه دهند و تنها روحیه و عمل انقلابی و جهادی ریاست قوه قضاییه به تنهایی کافی نیست.
 
,
,
وی با بیان اینکه قوه قضاییه می بایست مرجع و پناهگاه مردم مظلوم و ستم دیده باشد، ادعان داشت: مردم باید بدانند که با هر فرد متخلفی در هر مقام و جایگاهی برخورد می شود که این امر جایگاه قوه قضاییه را بیش از پیش محکم می نماید و تحول به نحو مطلوبی در قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.
 
,
,
این مقام قانون گذار درمورد کارهای صورت گرفته از ابتدای حضور آیت الله رئیسی در راس دستگاه قضا متذکر شد: قوه قضاییه کارهای بسیاری خوبی را در دوره کوتاه مدتی که از ریاست آقای رئیسی می گذرد در حوزه عملیاتی آغاز کرده است که بحث شفافیت، نظرخواهی و نظرپرسی از نخبگان جامعه، حساب های قوه قضاییه و تک امضایی شدن آن ها از مهم ترین کارهای عملیاتی می باشد و در جنبه ای دیگر مباحث نظری می باشد که باید با گذشت زمان مردم این شعارها را در عمل ببینند.
 
,
,
وی درخصوص دیدگاه مردم نسبت به قوه قضاییه در برهه کنونی عنوان کرد: در سطح کلان نگاه امیدبخش و اعتماد به قوه قضاییه در حال شکل گیری می باشد و جریانات گوناگون سطح کشور دیدگاه مثبتی به رویکرد، حضور و فعالیت های آیت الله رئیسی داشته اند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه