اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان:

بدهی واحدهای تولیدی استان تقسیط شد/ راه‌اندازی ۱۰ واحد راکد در استان

بدهی واحدهای تولیدی استان تقسیط شد/ راه‌اندازی ۱۰ واحد راکد در استان
مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی با پیگیری های انجام شده از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه سرپا ماندن واحدهای تولیدی و کاهش مشکلات آنان، با تقسیط بدهی های بانکی و مالیاتی واحدهای تولیدی واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان موافقت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش وحدت، مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: تاکنون 266 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان همچنین منطقه ویژه اقصادی شهر بجنورد راه اندازی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

به گفته وحدت، از این 266 واحد، 205 واحد بین 80 درصد تا زیر 50 درصد ظرفیت تولید، فعال هستند و 61 واحد دیگر نیز به طور کامل تعطیل شده اند.

,

وی افزود: واحدها فعال و نیمه فعال استان 78 درصد و واحدهای راکد نیز 22 درصد از مجموع واحدهای تولیدی راه اندازی شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را شامل می شوند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: این واحد ها به بانک ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی همچنین شرکت شهرک های صنعتی استان بدهکار هستند.

,

وحدت گفت: در سال 97، 13 جلسه کمیته وصول مطالبات با حضور 54 واحد صنعتی در استان برگزار شد که سرانجام در این جلسات توافق شد تا پرداخت یک و نیم میلیارد تومان از بدهی های این واحدها به شرکت شهرک های صنعتی استان بابت واگذاری زمین و حق شارژ به صورت اقساطی تسویه شوند.

,

وی افزود: البته این 54 واحد 400 میلیون تومان از بدهی های خود را به صورت نقدی پرداخت کردند.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال 97 با پیگیری های انجام شده، 10 واحد راکد استان واقع در شهرک های صنعتی بیدک، امیرآباد و عباس آباد که در زمینه های تولید مصالح ساختمانی، فلزی و غذایی نیز از طریق اعطای تسهیلات بانکی و واگذاری به سرمایه گذاران دوباره راه اندازی شدند.

,

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: مهمترین مشکل 61 واحدهای راکد استان تامین سرمایه در گردش و بازپرداخت بدهی های بانکی و مالیاتی است که پیگیر رفع مشکلات آنها از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستیم.

,

وحدت در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل جدید دولت برای راه اندازی تمامی واحدهای تولیدی راکد کشور به استان ابلاغ شده است یا خیر؟ نیز عنوان کرد: هنوز دولت در این زمینه هیچ دستورالعملی را ابلاغ نکرده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که تا به کنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چه تاثیری بر تغییر وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان داشته اند؟ اعلام کرد: با جلسات مختلفی که این کارگروه برگزار کرد، موافقت شد تا بدهی های مالیاتی و بانکی واحدهای تولیدی واقع در شهرک ها  و نواحی صنعتی استان که بسیار مشکل دار هستند، تقسیط شوند.

,

وی افزود: مقدار بدهی های برخی از واحدهای صنعتی به قدری بالا است که در حال حاضر در این کارگروه موضوع نحوه تسویه آنها نیز در حال بررسی و تصمیم گیری هستند.

,

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی درباره علل انباشت بدهی های این واحدهای صنعتی در استان نیز عنوان کرد: اعطای وام های گران قیمت به تولید و عدم توانایی در باز پرداخت به موقع آنها که مشمول جرایم بانکی شده اند همچنین افزایش هزینه تولید متاثر از افزایش نرخ تورم از علل اصلی بروز این وضعیت هستند.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود، درباره ارجاع تقاضاهای جدید به منظور راه اندازی خطوط جدید تولید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز بیان کرد: طی سه ماهه نخست امسال سه هکتار زمین در شهرک های صنعتی بیدک، مانه و سملقان، امیرآباد، راز و جرگلان و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به متقاضیان واگذار شده اند.

,

وی با بیان اینکه سه هکتار زمین به 10 عقد قرارداد واگذار شده است، گفت: این 10 سرمایه گذار باید طراحی و نقشه واحدهای تولیدی خود را تهیه و به شرکت شهرک های صنعتی استان تحویل دهند تا برای آنان مجوز بهره برداری صادر شوند.

,

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی تقاضای راه اندازی خط تولیدی از سوی این 10 سرمایه گذار را در زمینه های تولید مصالح ساختمانی و لامپ عنوان کرد.

,

وی در پاسخ به این سوال که عمده گرایش سرمایه گذاران در خراسان شمالی برای راه اندازی چه نوع خطوط تولیدی ای است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت اصلی اقتصادی در استان کشاورزی است بنابراین بیشترین استقبال و درخواست راه اندازی خطوط تولید در زمینه های محصولات صنایع غذایی، پلاستیکی و فلزی هستند.

,

وحدت در خاتمه از ساخت یک واحد انباری به مساحت هزار و 500 متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد توسط شرکت شهرک های صنعتی در استان نیز خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه