اخبار داغ

استان محروم و مسئولان بی‌برنامه/ اعتبارت یک ساله را سه روزه باید هزینه کرد

استان محروم و مسئولان بی‌برنامه/ اعتبارت یک ساله را سه روزه باید هزینه کرد
متاسفانه در حالی که خراسان جنوبی استانی کم‌برخوردار است اما مسئولان این استان برنامه‌ای برای هزینه‌کردن اعتبارات در مسیر توسعه استان ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 712 میلیارد تومان اعتبار تملک سال 97 در خراسان جنوبی است که از این میزان اعتبار تاکنون 400 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
اما با نزدیک شدن به اتمام سال مالی متاسفانه 181 میلیارد تومانی در حساب دستگاه های دولتی بلوکه شده است و مسئولان خراسان‌جنوبی نتوانستند این میزان اعتبار را برای استان هزینه کنند و باید هرچه سریعتر اعتبارات بلوکه شده در حساب دستگاه های دولتی این استان هزینه شود تا این اعتبار برگشت داده نشود.
,
 
,
خراسان جنوبی استانی محروم، دور از پایتخت و نگاه مسئولان بلندپایه کشوری است به طوری که بارها مسئولان کشور به این استان سفر کرده اند اعتباراتی را برای این استان در نظر گرفته اند اما با رفتن آنها خبری از این اعتبارات در استان نبوده است.
,
 
,
از طرفی دیگر این استان با کمبود زیر ساخت ها مواجه است نبود راه آهن، کاهش پرواز، نداشتن جاده های ایمن، کمبود هزینه برای آبرسانی به روستاها، کمبود نقدینگی در بخش صنعت و معدن، همه این ها سبب محرومیت این استان شده است که برای توسعه استان نیاز به اعتبار است.
,
 
,
 این در حالی است که متاسفانه مسئولان استان از این اعتبارات در جهت توسعه بهره نمی گیرند و با عدم هزینه کردن این اعتبارات نه تنها این این اعتبارات برگشت داده می شود بلکه در تخصیص اعتبارات جدید به استان سهم این دستگاه ها کمتر خواهد بود که این  به نوبه خود سبب کاهش اعتبارات به استان و کمبود اعتبارات توسعه ای شده و نه تنها این استان به سمت توسعه نمی‌رود بلکه هر روز بر محرومیت آن افزوده خواهد شد.
,
 
,
اهمیت این موضوع وتوجه به اینکه یک مسئول در قبال مسئولیتی که برای استان دارد باید این اعتبارات را برای مردم این استان و در جهت توسعه هزینه کند حق مردم این استان تضییع می شود به حدی است که استاندار خراسان‌جنوبی روز گذشته به مسئولان استان 72 ساعت فرصت داد تا این اعتبارات را برای استان هزینه کنند.
,
 
,
معتمدیان تاکید کرد: تا وقتی مسئولان دستگاه های اجرایی این اعتبارات را جذب و تعیین تکلیف نکرده اند حق ندارند از ادارات خود خارج شوند.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی در یک هفته مابقی اعتبارات تملک دارایی را جذب کنند و سازمان برنامه و بودجه استان گزارش دهد که اگر دستگاهی این اعتبار را جذب نکرد این اعتبارات را براساس اولویت ها در استان هزینه کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: براساس گزارش نظارتی سازمان برنامه و بودجه اگر دستگاهی در جذب اعتبارات تساهل کرد، حتماً برخورد خواهد شد و در این خصوص مکاتبه ای با وزیر مربوطه انجام و اطلاع رسانی عمومی هم خواهیم کرد.
,
 
,
آنچه اکنون مهم و ضروری است این است که مهلت سه روزه سبب نشود که مسئولان در اقدامی شتاب زده این اعتبارات را در جایی غیر از نیاز استان هزینه کنند و این اعتبارات در مسیر توسعه خراسان جنوبی هزینه شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه