اخبار داغ

مستندساز خراسان‌جنوبی مطرح کرد

مستند دختران آرزو روایتی از زندگی دختران کم‌توان ذهنی

مستند دختران آرزو روایتی از زندگی دختران کم‌توان ذهنی
مستندساز خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مستند دختران آرزو یک مستند اجتماعی است، گفت: این مستند روایتی از زندگی دختران کم‌توان ذهنی در مجموعه گل‌های فردوس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پس از فراخوان سومین دوره جشنواره فیلم مستند 715 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از بررسی و بازبینی 66 اثر در سه بخش کوتاه، نیمه بلند و بلند به بخش مسابقه راه یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
این آثار از شنبه 15 تیرماه در قالب جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌روند.
,
 
,
 اختتامیه سومین دوره جشنواره، مهرماه 98 با معرفی و تقدیر از برگزیدگان داوری و مردمی، کار خود را به پایان می‌رساند.
,
 
,
دو مستند "هم نفس" و "دختران آرزو" ساخته احمد نیک فرجام و محمد عبداللهی از تولیدات سیمای خاوران به سومین جشنواره فیلم مستند خراسان جنوبی راه یافت.
,
 
,
مستند دختران آرزو به کارگردانی محمد عبداللهی تولید شده که درباره این اثر با کارگردان آن گفت‌وگویی انجام شد.
,
 
,
محمد عبداللهی مستندساز و کارگردان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مستند دختران آرزو به سومین جشنواره شبکه مستند راه پیدا کرده است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به این‌که مستند دختران آرزو یک مستند اجتماعی است، افزود: این مستند روایتی از زندگی دختران کم‌توان ذهنی در مجموعه گل‌های فردوس است.
,
 
,
مستندساز خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مستند دختران آرزو یک فیلم کوتاه 29 دقیقه‌ای است، گفت: قرار است در مورد آن با من گفت‌وگو و بعد از شبکه مستند بخش می‌شود و بعد از پخش بینندگان رای می‌دهند و بعد از پخش‌ مستندها داوران کارها را داوری می‌کنند و در هر بخش دو فیلم به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند.
,
 
,
عبداللهی خاطرنشان کرد: این فیلم با نگاه دختران به زندگی و آرزوهای آنها ساخته شده و به همین دلیل نام دختران آرزو برای آنها انتخاب شده است.
,
 
,
مستندساز خراسان جنوبی گفت: این فیلم یک بخشی از نگاه این دختران به زندگی و آینده آنها است.
,
 
,
عبداللهی با بیان این‌که این افراد به لحاظ ذهنی کم‌توان هستند و معلول نیستند که ذهن آنها خوب باشد، تصریح کرد: این دختران به لحاظ ذهنی قابلیت آنچنانی ندارند بنابراین نمی‌توانند ازدواج کنند و ادامه تحصیل بدهند.
,
 
,
وی افزود: در این فیلم احساس می‌شود که خیلی از چیزها برای آنها یک آرزو است و آرزو دارند خانواده‌های آنها به سراغ آنها بیایند و اتفاقات خوبی برای آنها بیفتد.
,
 
,
مستندساز خراسان‌جنوبی گفت: در این فیلم با 5، 6 شخصیت گفت‌وگو شده و هر کدام یک بخش از زندگی و دل‌مشغولی‌های خود را بیان می‌کنند.
,
 
,
عبداللهی تصریح کرد: از فیلم این برداشت می‌شود که خیلی از اتفاقات زندگی برای آنها آرزو است و مشخص است که این اتفاق برای آنها نمی‌افتد.
,
 
,
وی افزود: در این فیلم به صورت غیرمستقیم غفلت و نابسامانی خانواده‌ها و آنچه آنها با آن درگیر هستند، دیده می‌شود و از فیلم این برداشت می‌شود که عامل اصلی معلولیت دختران کوتاهی خانواده و جامعه است که باید در دوران بارداری و نوزادی مورد توجه قرار می‌گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه