اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

فعال شدن فاز اول پروژه فولاد قاین در سال جاری/ مسئولان با تولیدکنندگان مدارا کنند

فعال شدن فاز اول پروژه فولاد قاین در سال جاری/ مسئولان با تولیدکنندگان مدارا کنند
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به رکودی که در پروژه بزرگ فولاد قاینات داشتیم با فعال شدن فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری و فاز دوم که در بحث تولید و شمش فولاد است می‌توان گفت در این شرایط شاید بتوان چرخه تولید فولاد را در استان تکمیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع استان خراسان جنوبی که در محل شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای قانونی که در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در سطح کشور داریم همین ستاد تسهیل رفع موانع تولید است که جایگاه قانونی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: رویکردی که دولت در سال جاری داشته  تقویت ستادهای استانی با تفویض اختیاراتی است که به استان‌ها داده و هدف تسهیل است. یکی از فلسفه‌های تشکیل ستاد تسهیل این است که موانع با حداقل زمان حل و مدیریت شود.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در کوتاه ترین زمان باید موانعی که بر سر راه تولیدگران است را برطرف کرد لذا فلسفه اصلی رفع موانع است نه ایجاد مانع.
,
 
,
با تولیدکنندگان مدارا کنید
, با تولیدکنندگان مدارا کنید,
معتمدیان اظهار کرد: اولین درخواستی که از دستگاه‌های مرتبط  با تولیدگران داریم این است که با تولیدکننده مدارا کرده و شرایط سختی که در حوزه اقتصادی  کشور موجود است را درک کرده سختگیری‌ها را کم کنند تا بتوانیم کمک کرده و حمایتی که مورد نظر مسئولان نظام است را دنبال کنیم.
,
 
,
وی عنوان کرد: تولید، بخشی است که در رونق اقتصادی استان تاثیر دارد و سال جاری نیز که به نام رونق تولید نامگذاری شده کلید واژه ای است که در حل مسائل اقتصادی کشور نقش اساسی دارد. به دنبال این هستیم که با سازوکارهای قانونی که داریم کارهایی را که آغاز کرده‌ایم عملیاتی کنیم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه به صورت میدانی برای بازدید از کارخانه های تولیدی حضور پیدا می‌کنیم به منظور بازدید و رفع موانع است.
,
 
,
معتمدیان عنوان کرد: مسئولانی که در ستاد اقتصادی استان فعالیت دارند از نزدیک در جریان روند اقدامات و تلاش‌های تولید گران در بخش‌های مختلف قرار گرفته و از نزدیک با مشکلات تولیدگران آشنا شده تا بتوانیم با هم اندیشی با یکدیگر راهکارهای اجرایی که مشکلات تولید گران حل شود را ارائه دهیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری جلسات برای جلسات نیستیم به دنبال جلسه ای هستیم که خروجی داشته باشد و مشکلات حل شود.نیازمند کار جمعی هستیم و  بخش‌های مختلف استان باید تلاش کنند.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: از بخش خصوصی درخواست می‌شود وارد میدان شده و در بخش تبادل نظر و هم‌اندیشی کمک کنند. خانه معدن، اتاق بازرگانی، حوزه‌های مهندسی و انجمن های صنفی مختلفی که در سطح استان هستند فعالانه باید ورود پیدا کنند و در جهت حل مشکلات تولیدگران کمک کنند.
,
 
,
معتمدیان با بیان اینکه نوع مشکلات مشخص است و چند دستگاه مرتبط که اغلب حول مسائل پولی و مالی است با تولید کنندگان در ارتباط هستند، گفت: علاوه بر اینها مسائل دیگری تاثیرگذار است که باید به آن توجه شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی موفقی داریم علی‌رغم اینکه سرمایه‌های زیادی نداشتند اما به دلیل مدیریت خوبی که دارند جزو واحدهای سرپا بوده و چرخ تولید به خوبی چرخیده و هیچ مشکلی نیز در این واحدها وجود ندارد.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی افزود: واحدهای موفق با مدیریت خوب، خلاقیت، ابتکار و تکیه بر دانش تخصصی توانسته‌اند موفق عمل کنند که از دستگاه های مربوطه درخواست می‌شود این واحدها معرفی شود.
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: بخش قابل توجهی که نیاز به تقویت است مباحث مشاوره، آموزشی و مدیریتی برای واحدهای تولیدی است که باید مورد نظر باشد و به واحدهای تولیدی کمک کند.
,
 
,
وی ضمن اشاره به کمکهای دولت، گفت: کمک های دولتی فقط بیمه، مالیات و وام نیست بلکه مشکلاتی است که مغفول مانده  و باید به آن توجه شود. اگر یک بررسی میدانی عمیق نسبت به مشکلات وجود داشته و احصا شود قطعا تاثیرگذار است و به عنوان کمک به بخش تولید کشور اهمیت دارد.
,
 
,
بازارهای جدیدی برای فروش محصولات استان
, بازارهای جدیدی برای فروش محصولات استان,
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فروش محصولات تولیدی گفت: نیازمند باز تعریف و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات استان هستیم.
,
 
,
معتمدیان افزود: شرایط استان از نظر اقلیمی خاص است. دوری از مرکز و نداشتن برخی زیرساختها باعث شده هزینه های تمام شده در بخش تولید بالا رود و قدرت رقابت با سایر یخش ها در کشور مشکل شود و مشکلاتی برای رقابت در استان ایجاد شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: مرز افغانستان یکی از مرزهایی است که طولانی ترین مرز مشترک با خراسان جنوبی را دارد و کشور کاملا واردات محوری است در این راستا از اولویت ها است که بتوانیم با تعاملاتی که با کشور افغانستان داریم زمینه تعامل و ایجاد بازار فروش برای واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: حتما اتاق بازرگانی باید در این زمینه فعال شود و با استفاده از این ظرفیت می‌توان از این  امکانات مغفول مانده استفاده لازم را برد.
,
 
,
چرخه اداری روان شود
, چرخه اداری روان شود,
معتمدیان اظهار کرد: انتظاری که از دستگاه هایی مرتبط با واحدهای تولیدی از جمله بانک‌ها، امور مالیاتی، دستگاه‌های دولتی، تامین اجتماعی و ... داریم این است که چرخه خدمت رسانی روان شود. یکی از گلایه هایی که از طرف تولدیدگران شنیده می‌شود طولانی بودن چرخه اداری است که به نظر می‌رسد جلسات مشترکی با محوریت ماون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شود و تمام مراحل خدمت رسانی به واحدها احصا روان سازی شود.
,
 
,
وی ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای تحت عنوان کمیته روان سازی ارائه خدمات تشکیل شود که نیاز نباشد یک تولید گر برای انجم کاری به مرکز برود و ضمن تحمیل هزینه‌های زیاد وقت صرف کند و لازم است حتما بعد از تکشیل کمیته گزارش کار و خروجی به استانداری ارائه شود.
,
 
,
حرف خود را به کرسی نشاندن مشکلی را حل نخواهد کرد/ نگاه مهربانانه داشته باشید
, حرف خود را به کرسی نشاندن مشکلی را حل نخواهد کرد/ نگاه مهربانانه داشته باشید,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: توصیه می‌شود از ظرفیت‌های  قانونی در جهت رفع مشکلا ت مردم و تولیدکنندگان استفاده شود. گارد گرفتن و حرف خود را به کرسی نشاندن مشکلی را حل نخواهد کرد. تلاش شود از قوانینی که مشکلات مردم را حل کند استفاده شود. قوانین زیادی در کشور داریم که اگر سختگیرانه دنبال شود بسیاری از پرونده‌ها همان ابتدا باید بسته شود اما اگر نگاه مهربانانه باشد می‌توان با پیدا کردن ضوابط و مقررات برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.
,
 
,
معتمدیان با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق تولید کنتدکان، وقت گذاشتن مدیران است، اظهار کرد: مدیران مربوطه وقت گذاشته و با تولید گران نعامل داشته باشید ارتباطات یکطرفه نباشد و ارتباطات خشک اداری مقداری منعطف تر باشد. تعاملها افزایش پیدا کند از شرکت‌های تولیدی بازدید داشته باشید و به عنوان یک ایرانی که عِرق ملی دارد و برای کمک به چرخه تولید کشور در این شرایط حساس کشور  یکی از راهکارهای مهمی که در کشور مطرح است مباحث تولیدی و کمک به تولید گران و بحث خودکفایی در داخل است.
,
 
,
وی بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها در کشور و محدودیت‌های نفتی که وجود دارد نگاه ما باید به داخل باشد لذا انتظار داریم روابط صمیمی‌تر بوده و از روابط یکطرفه اداری اجتناب شود. جلسات هم اندیشی برگزار شود و با توجه به نوع مشکلات می‌توان به نتایج خوبی رسید.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط کاری خوبی که در استان آغاز شده امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم در بحث ساخت 10 هزار واحد مسکونی محرومان و طرح‌های دیگری که در بحث های اجتماعی در سطح استان خواهیم داشت ان‌شاءالله شاهد رونق در این بخش باشیم. حتما تلاش خواهیم کرد به دنبال بازاریابی و ایجاد بازارهای جدید در سطح استان شاهد رونق باشیم.
,
 
,
فعال شدن فاز اول پروژه فولاد قاین در سال جاری
, فعال شدن فاز اول پروژه فولاد قاین در سال جاری,
معتمدیان بیان کرد: با توجه به رکودی که در پروژه بزرگ فولاد قاینات داشتیم با فعال شدن فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری و فاز دوم که در بحث تولید و شمش فولاد است می‌توان گفت در این شرایط شاید بتوان چرخه تولید فولاد را در استان تکمیل کرد که این پروژه در رونق این بخش از صنعت در استان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه