اخبار داغ

روایتی تلخ اما واقعی برای کسب سود بیشتر:

آیا برخی پزشکان با داروخانه‌ها برای قاچاق دارو تبانی دارند/ واکنش معاونت غذا و دارو استان به تبانی پزشکان و داروخانه ها:اگر موردی مشاهده شود برخوردی قاطع خواهیم کرد

آیا برخی پزشکان با داروخانه‌ها برای قاچاق دارو تبانی دارند/ واکنش معاونت غذا و دارو استان به تبانی پزشکان و داروخانه ها:اگر موردی مشاهده شود برخوردی قاطع خواهیم کرد
در شرایطی که دامنه تحریم ها در حوزه های مختلف در حال افزایش است برخی داروخانه های در سطح کشور با تبانی با برخی پزشکان و با نسخه نویسی های هماهنگ شده به قاچاق داروهای خارجی با افزایش چندین برابری قیمت ها دامن می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه یکی از پدیده های که دائما باعث برهم ریختن نظم و انظباط شرایط کشور می شود بحث تحریم های است که هرچندگاهی از سوی امریکایی ها بر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و بعضاً برخی نهادهای کشوری و لشکری اعمال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

بحث مهم و اساسی تحریم برخی داروها در شرایطی که بیماران نیازمند برخی از داروها هستند نیز جز این دسته از مواردی است که دامنه تحریم ها نیز برآنان تاثیر داشته است.

,

در این بین توزیع داروهای خارجی در برخی داروخانه های باتوجه به نیاز بیماران تامین و تجرویز می شود که نقش مهمی در کاهش بیماری ها داشته و خواهد داشت.

,

اما همین مسئله و کمبود داروهای خارجی باعث شده است تا برخی از داروخانه های شهرهای بزرگ کشور از این فرصت طلایی با افزایش چندین برابری قیمت دارو و بعضاً تبانی با برخی پزشکان همراه شود که مصادیق و نمونه های زیادی در شهرهای بزرگ تا کنون گزارش شده است.

, .,

برخی پزشکان نیز با برخی داروخانه ها تبانی وهماهنگی های خاصی را برای چرخه دارویی و افزایش خرید از برخی شرکت های دارویی دارند که به خوبی در چندین مورد در یکی از شهرهای بزرگ کشور کشف و با برخورد خوب دانشگاه متولیان امر و وزرات بهداشت نیز مواجه شده است.

,

 

,

, ,

در همین خصوص نیز دکتر امام بخش قائدی معاونت دارو وغذا دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری بر نقش مهم دارو و چرخه دارویی اشاره کرد وگفت: در خصوص تبانی پزشکان با برخی داروخانه ها تا کنون گزارشی در هیچ یک از شهرستان های استان نداشتیم.

,

وی تاکیدکرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان تعزیرات حکومتی استان اگر پزشک و یا پزشکانی با داروخانه ای نسبت به تجویز برخی داروها تبانی کنند بدون شک برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

, .,

دکتر قائدی اظهارکرد: تا کنون که موردی نداشتیم ولی نظارت بر بحث پزشکان و داروخانه ها به طور مرتب صورت می گیرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی قطعاً برخورد خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه