اخبار داغ

استاندار در حلقه ی صنعتگران/ بی رحمی بانک‌ها مانع پیشرفت تولید در خراسان جنوبی

استاندار در حلقه ی صنعتگران/ بی رحمی بانک‌ها مانع پیشرفت تولید در خراسان جنوبی
در جریان بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی صنایع فلزی شهرک صنعتی بیرجند تولیدکنندگان مشکلات‌شان که اغلب در خصوص بیمه، مالیات، بانک‌ها، وثیقه خارج از طرح و ارزش افزوده بود مطرح کرده و خواستار رسیدگی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی برای بازدید از واحدهای تولیدی صنایع فلزی شهرک صنعتی بیرجند و بررسی مشکلات تولیدکنندگان به صورت میدانی به در شهرک صنعتی بیرجند حضور یافت و هر نزدیک در جریان مشکلات تولیدکنندگان این واحدها قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,
حسن شعبانی مدیرعامل شرکت ایستادژ شرق در جریان بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از واحدهای صنایع فلزی شهرک صنعتی بیرجند ضمن معرفی شرکت به مشکلاتش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اهل خراسان رضوی هستم اما علی‌رغم مشکلات رفت و آمدی که وجود دارد این شرکت را با بیش از 20 کارگر سرپا نگه داشته و ظرفیت افزایش کارگر در این شرکت تا 50 نفر را داریم.
,
 
,
وی با بیان اینکه چون سرمایه در گردش نداریم و مواد اولیه دیر می‌رسد، افزود: خوشبختانه معوقات کارگری نداشته و سال گذشته تمام معوقات پرداخت شده است.
,
 
,
گلایه از عدم همکاری بانک‌ها
, گلایه از عدم همکاری بانک‌ها, گلایه از عدم همکاری بانک‌ها,
مدیرعامل شرکت ایستادژ شرق از عدم همکاری بانک‌ها گلایه کرد و گفت: بانک صادرات و صنعت و معدن پای خود را روی خرخره مان گذاشته و می‌گویند چرا اقساط را پرداخت نمی‌کنید؟
,
 
,
شعبانی خاطرنشان کرد: 60 میلیون تومان بدهی به تامین اجتماعی داشته و چون پرداخت نشده 30 میلیون تومان جریمه شده و بدهی به 90 میلیون تومان رسیده است.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
وی با بیان اینکه متاسفانه ادارات و بانک‌ها هیچ وقت به کار ما بها نداده و دنبال وثیقه‌اند، گفت: از دستگاه های ذی‌ربط خواهش دارم از شرکتی که چند سال کارگر خود را ثابت نگه داشته و مشکل مالی در خصوص کارگران ندارد اگر حداقل از ما حمایت نمی‌کنند به عناوین مختلف مشکلات ایجاد نکنند.
,
 
,
وثیقه خارج از طرح
, وثیقه خارج از طرح, وثیقه خارج از طرح,
مدیرعامل شرکت ایستادژ شرق افزود: در شرایطی که در شرکت به دنبال تامین مواد اولیه و حقوق کارگر بوده‌ایم، عنوان کرد: ارزیاب بانک به دنبال وثیقه خارج از طرح است.
,
 
,
شعبانی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی با مشقت فراوان 30 درصد آورده خودمان و 30 درصد وثیقه خارج از طرح داشته‌ایم برای دریافت یک میلیارد تومان وام. اما کارشناس بانک شرکت را با 30 درصد کمتر ارزیابی کرده و هر موقع که برای توسعه طرح مراجعه داشته‌ایم گفتند باید تسویه کنید.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت حداقل 7 میلیارد تومان ارزش دارد، اظهار کرد: اگر برای هر کارگری حداقل 20 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شود مبلغ نهایی سرمایه در گردش ما خواهد بود که همین را هم بانک پرداخت نکرده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت ایستادژ شرق عنوان کرد: اولین سرمایه در گردشی که بانک صادرات پرداخت کرد بابت اقساطی بود که بانک دیر پرداخت کرد. 9 ماه سند ما رهن بانک بود و بانک سند را بلاک کرد و پولی به ما داده نشد.
,
 
,
شعبانی با اشاره به یارانه تولیدی گفت: از یارانه تولیدی نیز یک ریال به شرکت پرداخت نشد و متاسفانه بانک‌ها نه تنها همراه تولید کنندگان نیستند بلکه مانع نیز هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه شرکت 4 هزار تن است، بیان کرد: ضمن اینکه تولیدات شرکت به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود درخواست توجه ویژه به صنایع فلزی داریم.
,
 
,
واحد بعدی که مورد بازدید استاندار و هیئت همراه قرار گرفت شرکت آریا سوله بود.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
مشکلات مالی سوله سازی را به در و پنجره سازی رساند
, مشکلات مالی سوله سازی را به در و پنجره سازی رساند, مشکلات مالی سوله سازی را به در و پنجره سازی رساند,
مهدی اصغری مدیرعامل شرکت نیما سوله نیز اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی از سوله سازی به در و پنجره سازی رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه با 200 میلیون تومان سرمایه در گردش نمی‌توان کار کرد، افزود: برای تجهیزات مشکلی نداریم اما با توجه به شرایط فعلی قیمت تجهیزات افزایش زیادی داشته است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت نیما سوله بیان کرد: به دلیل مشکلات مالی نصف موجودی آهن آلات شرکت را به ضایعات داده و حدود 270  میلیون تومان پول گرفته‌ایم آن وقت بانک عامل سالن سرپا با تجهیزات را برای 200 میلیون تومان وثیقه بانک قبول ندارد.
,
 
,
اصغری با اشاره به اینکه اگر شرایط به اینگونه باشد باید کار در شرکت را تعطیل کرد،گفت: برای سرپانگه داشتن واحد تولیدی درخواست وام دادم اما هنوز پرداخت نشده. اگر قرار است وامی به این واحد تعلق نگیرد، بگویند تا فکری به حال خود برداشته و بدانیم چه باید کرد.
,
 
,
وی گفت: سال گذشته در بانک صنعت و معدن وامی داشتم که تعیین تکلیف شد. همچنین در بحث مالیات تقسیط انجام شد و برای سال جاری نیاز به وام دارم که مکان را با تجهیزات به عنوان وثیقه به بانک معرفی کردم اما گفتند وثیقه خارج از طرح بیاورید وثیقه خارج از طرح را فراهم کرده و به بانک دادم اما قبول نکرد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت نیما سوله بیان کرد: مجدد گفتند بروید ضمانت‌نامه صندوق بیاورید ضمانتنامه صندوق فراهم شد اما بانک ملی گفت قبول نمی‌کنیم و با توجه به اینکه گواهی پایان کار نیز برای بانک ملی بردم گفتند محل پرداخت تسهیلات مشخص نیست.
,
 
,
اصغری عنوان کرد: حدود یک سال و نیم است برای دریافت تسهیلات درخواست دادم اما هنوز پرداخت نشده است.
,
 
,
حضور مسئولان بعد از 10 سال
, حضور مسئولان بعد از 10 سال, حضور مسئولان بعد از 10 سال,
وی با بیان اینکه استاندار اولین مسئولی است که بعد از 10 سال از این واحد تولیدی بازدید کرده، تصریح کرد: از صبح از اداره کل اقتصاد و دارایی، تامین اجتماعی، صنایع و کار، تعاون و رفاه اجتماعی همه شماره تماسم را پیدا کرده و با من تماس گرفته و پیگیر مشکلات‌اند. در صورتی که طی 10سال از آغاز کار من هیچ کس تماسی و حضوری برای دیدن و شنیدن مشکلات نداشته است.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
مدیرعامل شرکت نیما سوله خاطر نشان کرد: هم‌اکنون شرکت فعال است اما به سختی اداره می‌شود و علی‌رغم اینکه در سال 96 مبلغ 800 میلیون تومان وام برای این واحد تولیدی مصوب شده اما تا کنون پرداخت نشده و از ما به عنوان واحد تولیدی انتظار معجزه دارند.
,
 
,
اصغری با بیان اینکه درخواست تسهیلات دارم، گفت: بانک‌ها اگر نمی‌خواهند تسهیلات بدهند حداقل بگویند که نمی‌دهند. از بس به ادارات و بانک‌ها مراجعه کردم خسته شده و کفش‌هایم پاره شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه این واحد تولیدی 17 نیرو داشته، افزود: در حال حاضر 2 نیرو داریم و اگر اجازه دهند حاضرم مابقی تجهیزات را به ضایعات فروخته و خود را راحت کنم. وثیقه بهانه بانک‌ها است.
,
 
,
اگر این ملک به درد وثیقه نمی‌خورد پس به چه دردی می‌خورد؟ مدیرعامل شرکت نیما سوله گفت: خانه‌ام را فروخته و پولش را به بانک دادم حالا چه چیزی را باید به وثیقه بگذارم؟
,
 
,
و اما در کنار واحدهای تولیدی که با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کردند واحدهای تولیدی موفقی بودند که نه تنها مشکل نداشته بلکه مشوق و نقطه امیدی برای سایر واحدهای تولیدی بودند.
,
 
,
واحدی که از مستاجری درآمد
, واحدی که از مستاجری درآمد, واحدی که از مستاجری درآمد,
علی زرگری مدیرعامل شرکت آریا سوله که یکی از واحدهای موفق صنایع فلزی در شهرک صنعتی بیرجند بود در حضور استاندار، اظهار کرد: چند سال مستاجر این واحد تولیدی بوده و حال مالک این واحد شده و تجهیزات را به مرور زمان خریداری کردم.
,
 
,
وی با بیان اینکه ظرفیت تولیدی این واحد در ماه 20 تن است، گفت: تا 60 تن ظرفیت تولید در ماه داریم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آریا سوله بیان کرد: خوشبختانه به هیچ جا بدهی نداشته و معوقات کارگری ندارم.همچنین با توجه به شرایط بازار توانایی طرح توسعه یک سوله دیگر را دارم.
,
 
,
زرگری گفت: گسترش بازار برایم مهم است اما تاکنون برای فروش خارج از استان ورود نکردم چرا که اعتبار مشتری برایم مورد توجه است.
,
 
,
وی بیان کرد: سال گذشته با توجه به شرایط تورم، سرمایه در گردش خیلی افت کرد سود نکرده و زیان دیدم اما زیان تورم ورق و فولاد نبود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آریا سوله اظهار کرد: امروز در شهرک صنعتی تولید کردن جگر می‌خواهد.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
از شرایط کاری راضی‌ام/آغاز کار با 12 میلیون تومان
, از شرایط کاری راضی‌ام/آغاز کار با 12 میلیون تومان, از شرایط کاری راضی‌ام/آغاز کار با 12 میلیون تومان,
زرگری با بیان اینکه 10 کارگر داشته و در 14 درصد تولید سود ندارم، افزود: همین‌که گذران زندگی خودم و کارگران از این واحد تولیدی است برایم کافی بوده و راضی‌ام. اما سودی که باید به عنوان یک تولید کننده داشته باشم نداشتم.به سمت دلالی هم نرفته‌ام چون کارم نیست.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی از 20 تیر سال 1393 با 20 میلیون تومان هزینه که 8 میلیون تومان رهن سوله بوده آغاز بکار کرده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آریا سوله گفت: هدفم ایجاد و معرفی نقطه‌ای در شرق کشور برای تولید صنایع فلزی در خراسان‌جنوبی است و با توجه به اینکه صنایع فلزی کم آب است اگر حمایت شود می‌توانیم در خراسان‌جنوبی با بازارهای خارجی و استان‌های مجاور مراودات داشته باشیم.
,
 
,
زرگری با بیان اینکه در حال حاضر این واحد برای 13 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده، افزود: توانایی ایجاد اشتغال بیش از 20 نفر را داریم. اگر از ظرفیت فانونی ساخت و توسعه استفاده شود می‌توان به تولیدات با کیفیت و اشتغال بیشتر کمک کرد.
,
 
,
سجاد صباغ مدیرعامل شرکت طاق بیست نیز گفت: دولتمردان با جذب اعتبارات دولتی و فراهم کردن زیر ساخت‌های حمل و نقل می‌توانند به تولید کنندگان کمک کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی را سال 1393 از مالک قبلی خریداری کرده و در حال حاضر با 70 درصد ظرفیت کار می‌کنیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت طاق بیست با بیان اینکه توانایی پوشش نیاز استان‌های شرق کشور را داریم، بیان کرد: مسائل رقابتی بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.
,
 
,
صباغ با بیان اینکه مشکل خاصی نداشته و خیلی اهل استفاده از تسهیلات نیستم، گفت: ظرفیت تولید این واحد 500 تن در ماه است.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
مدارا کردن با تولیدکنندگان
, مدارا کردن با تولیدکنندگان, مدارا کردن با تولیدکنندگان,
در پایان این بازدید دو ساعته ستاد تسهیل رفع موانع تولید برگزار شد و محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بر مدارا کردن با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: اولین درخواستی که از دستگاه‌های مرتبط  با تولیدگران داریم این است که با تولیدکننده مدارا کرده و شرایط سختی که در حوزه اقتصادی  کشور موجود است درک کنند.سختگیری‌ها را کم کنند تا بتوانیم کمک کرده و حمایتی که مورد نظر مسئولان نظام است را دنبال کنیم.  
,
 
,
وی عنوان کرد: تولید، بخشی است که در رونق اقتصادی استان تاثیر دارد و سال جاری نیز که به نام رونق تولید نامگذاری شده کلید واژه‌ای است که در حل مسائل اقتصادی کشور نقش اساسی دارد. به دنبال این هستیم که با سازوکارهای قانونی که داریم کارهایی را که آغاز کرده‌ایم عملیاتی کنیم.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اینکه به صورت میدانی برای بازدید از کارخانه های تولیدی حضور پیدا می‌کنیم به منظور بازدید و رفع موانع است.  
,
 
,
معتمدیان عنوان کرد: مسئولانی که در ستاد اقتصادی استان فعالیت دارند از نزدیک در جریان روند اقدامات و تلاش‌های تولید گران در بخش‌های مختلف قرار گرفته و از نزدیک با مشکلات تولیدگران آشنا شوند تا بتوانیم با هم اندیشی راهکارهای اجرایی که مشکلات تولید گران را حل کند ارائه دهیم.  
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: از بخش خصوصی درخواست می‌شود وارد میدان شده و در بخش تبادل نظر و هم‌اندیشی کمک کنند. خانه معدن، اتاق بازرگانی، حوزه‌های مهندسی و انجمن های صنفی مختلفی که در سطح استان هستند فعالانه باید ورود پیدا کنند و در جهت حل مشکلات تولیدگران کمک کنند.  
,
 
,
معتمدیان با بیان اینکه نوع مشکلات مشخص است و چند دستگاه مرتبط که اغلب حول مسائل پولی و مالی است با تولید کنندگان در ارتباط هستند، گفت: علاوه بر اینها مسائل دیگری تاثیرگذار است که باید به آن توجه شود.  
,
 
,
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی موفقی داریم علی‌رغم اینکه سرمایه‌های زیادی نداشتند اما به دلیل مدیریت خوبی که دارند جزو واحدهای سرپا بوده و چرخ تولید به خوبی چرخیده و هیچ مشکلی نیز در این واحدها وجود ندارد.
,
 
,
بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند
, بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند,
استاندار خراسان‌جنوبی افزود: واحدهای موفق با مدیریت خوب، خلاقیت، ابتکار و تکیه بر دانش تخصصی توانسته‌اند موفق عمل کنند که از دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌شود این واحدها معرفی شود.  
,
 
,
وی ضمن اشاره به کمکهای دولت، گفت: کمک های دولتی فقط بیمه، مالیات و وام نیست بلکه مشکلاتی است که مغفول مانده  و باید به آن توجه شود. اگر یک بررسی میدانی عمیق نسبت به مشکلات وجود داشته و احصا شود قطعا تاثیرگذار است و به عنوان کمک به بخش تولید کشور اهمیت دارد.  
,
 
,
انتهای پیام/4
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه