اخبار داغ

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس:

دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از ایستکس تصمیم گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی

دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از ایستکس تصمیم گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی
نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس گفت: مسئولین کشور ما باید با حساسیت ، دقت و با توجه به تجربه برجام در خصوص اینستکس و با دقت مسائل را بررسی کنند و تصمیم بگیرند و جوسازی برخی رسانه ها در حمایت از اینستکس نباید در اتخاذ تصمیم درست اثر داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان، جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به اتحادیه اروپا مهلتی ۶۰ روزه داد تا به تعهدات خود در قبال ملت ایران بر اساس برجام عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حال با توجه به اتمام این مهلت ۶۰ روزه و پوچ بودن وعده های اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران گام دوم را با قدرت بیشتری برمی دارد.

,

اما آنچه که به وضوح مشاهده می شود و توسط معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم مطرح شد این است که اینستکس پاسخگوی مطالبات و نیازهای ملت ایران نبوده و عملا هیچ اقدام جدیدی در اجرای تعهدات اروپا رخ نداده است.

,

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: برجام  یک پیمان چند جانبه است که در آن چندین کشور حضور دارند این پیمان زمانی می تواند پابرجا باقی بماند و دوام پیدا کند که همه طرف های این پیمان به تعهدات خود عمل کنند.

, راه آرمان,

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه یکی از طرف ها بیش از یک سال است از اجرای تعهدات شانه خالی کرده و از برجام خارج شده است اما ملت ایران و مسئولین ما با بزرگواری و سعه صدر برخورد کردند و در همان تاریخ اعلام شد مادامی که برجام منافع ملت ایران را تامین کند ما به این تعهد پایبند خواهیم بود و از آن خارج نخواهیم شد.

,

خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی

, خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: هر زمان که به این نتیجه برسیم که این پیمان تامین کننده منافع ایران نخواهد بود و با منافع و امنیت ملی ما مغایر باشد دلیلی ندارد که ما به این پیمان متعهد و پایند بمانیم.

,

حمزه افزود: امروز مسئولین به این نتیجه رسیده اند که علی رغم صبوری ملت ایران ظاهرا سایر طرفین تعهد فقط به دنبال خرید وقت و اتلاف زمان هستند و قرار نیست به تعهدات خود در قبال ملت ایران عمل کنند.

,

وی تاکید کرد: ما گام اول را محکم برداشتیم و مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای عمل به تعهداتشان دادیم و این مهلت چند روز دیگر به پایان می رسد.

,

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد منافع ملت ایران به ویژه در حوزه صنعت نفت تامین نشود آنگاه دلیلی برای ماندن و ادامه این تعهد باقی نخواهد ماند.

,

دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از ایستکس تصمیم گیری نکند

, دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از ایستکس تصمیم گیری نکند,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا گام دوم را با صلابت برخواهیم داشت تا اینکه ما هم مثل سایر طرفینی که از این پیمان خارج شدند و وظایف خود را انجام ندادند ماهم مطابق با منافع ملی خود در زمان مناسب تصمیم های لازم را خواهیم گرفت.

,

حمزه ابراز داشت: مسئولین کشور ما باید با حساسیت ، دقت و با توجه به تجربه برجام در خصوص اینستکس باید با دقت مسائل را بررسی کنند و تصمیم بگیرند.

,

وی یادآور شد: نمی شود با جوسازی چند رسانه در حمایت از ایستکس در این خصوص تصمیم گرفت و لازم به ذکر است کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع با دقت بررسی خواهد شد.

,

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر اینستکس در تامین منافع ملت ایران مغایرت داشت قطعا مجلس و شورای امنیت ملی تحت تاثیر چند رسانه خاص قرار نخواهند گرفت و اینستکس تصویب نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه