اخبار داغ

نماینده مردم نجف‎آباد در مجلس:

کلاه اینستکس گشادتر از برجام است/ وزیر نفت کشور را معطل می‎کند

کلاه اینستکس گشادتر از برجام است/ وزیر نفت کشور را معطل می‎کند
نماینده مردم شهرستان نجف‎آباد در مجلس گفت: متأسفانه وزیر نفت خواسته یا ناخواسته کل کشور را معطّل می‎کند که به سمت اینستکس پیش برویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ابوترابی در گفت‎و‎گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: کانال مالی اروپا یا همان اینستکس کلاه گشادی است که این کلاه، گشاد تر از کلاه برجام خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم شهرستان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  کانال مالی اروپا غیر از وقت کشی و اتلاف وقت چیزی برای ما ندارد؛ اینستکس یک مسیر مالی بسیار خطرناک است.

,

وی افزود: این ساز و کار از این جهت خطرناک است که ما باید نفتمان را به اروپا بدهیم و در ازای آن چند قلم دارو و غذا از اروپایی‎ها بگیریم که این بسیار خطرناک است؛ کالاهای متنوع صنعتی، پول کارمندان و هزینه‎های جاری مملکت از فروش قسمتی از نفت تأمین می شود که در این صورت در تأمین این هزینه‎ها به مشکل بر می‎خوریم.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: این روند در واقع همان همان نفت در مقابل غذاست؛ در زمانی که صدام در شرایط بسیار سخت بود، سازمان ملل نفت در برابر غذا را برای این کشور مصوب کرد.

,

وی اذعان کرد: این کار در واقع عقب نشینی و مقوله ای خطرناک است؛ متأسفانه وزیر نفت خواسته یا ناخواسته کل کشور را معطّل می‎کند که به سمت اینستکس پیش برویم.

,

ابوترابی تصریح کرد: متأسفانه زنگنه با این کارهایی که انجام می‎دهد می‎خواهد همه چیز را به سمت اینستکس اروپا کانالیزه کند و این خیلی خطرناک است؛ چون ما متاسفانه کشوری هستیم که درآمدهایی بر پایه نفت داریم و در جنگ اقتصادی کنونی وزارتخانه ای که مساوی کل دولت است، وزارت نفت خواهد بود.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان در مورد رفتن زنگنه از وزارت نفت گفت: این در اختیار رئیس جمهور بود و صحبت های مقدماتی هم انجام دادند اما فعلا کار را متوقف کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه