اخبار داغ

رئیس سازمان صمت قم:

صادرات ۲۱۰ میلیون دلاری استان قم در سال گذشته /واحدهای استان ۷۰ درصد زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند

صادرات ۲۱۰ میلیون دلاری استان قم در سال گذشته /واحدهای استان ۷۰ درصد زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند
رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه واحدهای استان 70درصد زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند، گفت: استان قم سال گذشته حدود 210میلیون دلار صادرات داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی در استان قم ، اظهار داشت: در استان قم 2300 واحد تولیدی تاکنون به ثبت رسیده است  که اشتغال مستقیم در این واحد ها 55800نفر می باشد.
وی ادامه داد:  سرمایه گذاری این واحدها هم بر اساس آن چیزی که ثبت شده است حدود 4هزار 600میلیارد تومان است .

70درصد زیر ظرفیت اسمی کار می کنند
رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه که حدود 90درصد این واحد ها کوچک می باشند یعنی زیر 50نفر نیرو دارند، گفت: حدود 70درصد واحد ها زیر ظرفیت اسمی کار می کنند یعنی 70درصد زیر 50درصد ظرفیت اسمی فعالیت دارند.
وی بیان داشت: مهمترین محصولات استان صنایع غذایی می باشد که در این صنایع شکلات و اسنک قرار دارد و همچنین در صنایع نساجی انواع ریسندگی و بافندگی که می توان به نخ و کالای خواب اشاره کرد؛ همچنین کفش و دمپایی؛ چوب و مبلمان، لوازم خانگی ، در صنایع فلزی صنعت ریختگری ، در برق الکترونیک لامپ های کم مصرف ، انواع شوینده ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزء مهمترین محصولات تولیدی استان می باشند.

استان قم سال گذشته حدود 210میلیون دلار صادرات داشته است
سیجانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 210میلیون دلار صادرات داشته ایم ، گفت: از عمده کالای صادراتی قم می توان به محصولات فلزی ، صنایع پلاستیکی ، هیدورکربن ها ، مشتقات نفتی ، غلات،  کفش و دمپایی و انواع شوینده اشاره کرد.
وی اضافه کرد: عراق و افغانستان جز کشور های اول و بعد هم امارات و پاکستان و هند جزء کشورهای مقصد صادرات استان قم هستند.
رئیس سازمان صمت قم بااشاره به اقدام مناسب برای فعال نگهداشتن واحد ها در شرایط اقتصادی امروز، گفت: مهمترین اقدامی که در شب عید انجام می دهیم پایش است یعنی ما واحد های بالای 50نفر را بصورت خاص دنبال می کنیم حال در برخی از واحدها حضور پیدا می کنیم و برخی واحد های تولیدی بزرگ و حساس را دعوت می کنیم تا در کمیته پایش وضعیت این واحدها را بررسی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم کل واحدها بر اساس برخی موارد مهم پایش کنیم به عنوان مثال مواد اولیه جز فاکتورهای مهم تولید می باشد و از طرفی هم نقدینگی واحدها هم از مهمترین عوامل فعال ماندن واحدی می باشد.

تامین نقدینگی واحدها جز اولویت های سازمان صمت است
سیجانی بیان داشت: با توجه به گرانی های اخیری که در اجناس رخ داده است قطعا قیمت مواد اولیه هم چند برابر شده است که تامین نقدینگی یکی از اولویت های سازمان صمت استان برای تولیدکنندگان می باشد .
وی گفت: همچنین با استاندار قم یک هفته درمیان از واحد های تولیدی، شهرک های صنعتی و مناطق صنعتی بازدید می کنیم و از نزدیک با تولید کنندگان صحبت و از مشکلات آن مطلع و سعی در رفع آنها داریم.
رئیس سازمان صمت قم با اشاره به برخی تمهیدات دیگر در کارگروه ، ابراز داشت: در کارگروه برخی مسائل مانند جرائم مالیاتی، بیمه واحد ها، بدهی های مالیاتی ، بدهی های بانکی ، بدهی های آب برق گاز و... در این کارگروه دیده شده است تا این مسائل بخشیده و یا اقساطی شود البته این موارد برای همه واحد های کوچک و بزرگ در نظر گرفته می شود.
وی افزود: در خصوص واحدهای کوچک باید مراقبت های بیشتری صورت بگیرد ضمن اینکه واحد های بزرگ به دلیل حساسیت و اشتغال زایی بیشتر جای خود دارند .

سال گذشه 19واحد راکد احیا شد
سیجانی با اشاره به اینکه برخی واحدها ما در تحریم رونق دوباره گرفتند، گفت: برخی از واحدهای راکد ما تعطیل شده است که یکی از برنامه های مهم ما احیای واحد های راکد می باشد .

در استان قم حدود 250واحد راکد داریم
وی اضافه کرد: ما در استان از 2300 واحد 250 واحد راکد داریم که مهمترین برنامه برای این واحد ها احیای آنها می باشد که سال گذشته 19 واحد راکد احیا شد و امسال هم برنامه داریم بین 25 تا 30 واحد را احیا کنیم و بیشتر هم به دنبال واحد هایی هستیم که با احیا آنها زنجیره پشت سر آنها هم راه اندازی شود.
رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اقدامات لازم برای احیای واحدهای راکد، گفت: سعی می کنیم بدهی ها، مالیات و وام این واحد را اقساطی  کنیم و یا اگر نیازمند تسهیلات بانکی باشند در اولویت قرار دهیم.

امسال برنامه ریزی ایجاد 5100شغل در بخش صنعت را داریم
وی عنوان داشت: بخش صنعت در سال 5هزار شغل مستقیم ایجادمی کند  که امسال هم هدف گذاری کرده ایم 5100 شغل در صنعت و معدن ایجاد کنیم.
سیجانی افزود: در استان سالی حدود 180واحد جدید راه اندازی می شود و همچنین  حدود 70 الی 80 طرح توسعه واحدها هم انجام می دهیم که به طور متوسط در هر واحد 20 شغل ایجاد می شود .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
, 70درصد زیر ظرفیت اسمی کار می کنند,
,
,
,
, استان قم سال گذشته حدود 210میلیون دلار صادرات داشته است,
,
,
,
,
,
, تامین نقدینگی واحدها جز اولویت های سازمان صمت است,
,
,
,
,
,
, سال گذشه 19واحد راکد احیا شد,
,
,
, در استان قم حدود 250واحد راکد داریم,
,
,
,
, امسال برنامه ریزی ایجاد 5100شغل در بخش صنعت را داریم,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه