اخبار داغ

با سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی گردشگران؛

۱۲ هکتار از مراتع لردگان در آتش سوخت/ حریق پس از 14 ساعت مهار شد

۱۲ هکتار از مراتع لردگان در آتش سوخت/ حریق پس از 14 ساعت مهار شد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان گفت: در آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز دوشنبه در این منطقه رخ داد و پس از 14 ساعت تلاش شبانه‌روزی صبح امروز سه‌شنبه مهار شد، ۱۰ تا ۱۲ هکتار از جنگل‌های بلوط در آتش حاصل از سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی گردشگران سوخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ آیت حسنی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان اظهار کرد: این آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز دوشنبه در این منطقه رخ داد که پس از 14 ساعت تلاش شبانه‌روزی صبح امروز سه‌شنبه مهار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
به گفته وی، در این آتش‌سوزی بین ۱۰ تا ۱۲ هکتار از جنگل‌های بلوط در آتش حاصل از سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی گردشگران سوخت.

وی افزود: به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه و وجود گدازه‌های آتش، چندین گروه در منطقه مستقر شدند که در صورت شعله‌ور شدن مجدد آتش، اقدامات مهار آتش انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان افزود: علت دقیق این آتش‌سوزی در دست بررسی است اما براساس ارزیابی اولیه علت آتش‌سوزی سهل‌انگاری گردشگران و مردم عنوان شده است.

حسنی با بیان اینکه با توجه به بارش‌های خوب اوایل سال جاری و رویش گیاهان مرتعی و زیراشکوب جنگل‌ها آتش‌سوزی به‌عنوان یکی از بلایای طبیعی است، افزود: کوچک‌ترین جرقه و یا سهل‌انگاری منجربه آتش‌سوزی بزرگ در مناطق جنگلی و مرتعی می‌شود.

 منطقه جنگلی ارمند در فاصله ۵۲ کیلومتری شهر لردگان واقع است که جنگل‌های بلوط، رودخانه خروشان ارمند و مراتع غنی از مهم‌ترین ویژگی‌های طبیعی آن است.

حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

بیش از نیمی از جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان واقع شده است، شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه