اخبار داغ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کشورهای غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند/ ایران معطل اقدام اروپایی ها نمی ماند

کشورهای غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند/ ایران معطل اقدام اروپایی ها نمی ماند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با نشست اخیر وین و اقدامات مالی اینستکس گفت: انتظار از اروپا و گروه پنج منهای یک بالا بود و کشورهای غربی به تعهدات خود عمل نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: تهدید ملایم ایران، تعیین مهلت 60 روزه برای اروپایی ها و افزایش غنی سازی به بیش از سیصد کیلوگرم طرف های غربی را اقدام واداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار,  عصراترک, اظهار کرد: تهدید ملایم ایران، تعیین مهلت 60 روزه برای اروپایی ها و افزایش غنی سازی به بیش از سیصد کیلوگرم طرف های غربی را اقدام واداشت.,

عزیزی با اشاره به اینکه براساس اعلام موگرینی تعداد کشورهایی که در اینستکس قرار گرفتند، افزایش یافته است، افزود: این اقدام لازم بوده ولی کفایت نمی کند.

, .,

وی عنوان کرد: امید است گروه پیوسته به اینستکس به تعهدات بین المللی، اخلاقی و سیاسی خود عمل کند و ایران همانطور که تاکنون به تمام تعهدات معاهده بین المللی برجام متعهد بوده، در برجام باقی بماند.

, .,

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: در یک معاهده دیپلماتیک برای صلح باید منافع دو طرف در نظر گرفته شود نه اینکه برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که تنها یک طرف معاهده سود ببرد، در غیر اینصورت این معاهده بین المللی نمی شود.

, .,

عزیزی خاطر نشان کرد: باید اروپایی ها و کشورهای پنج منهای یک قدم عملی تری در جهت حمایت از ایران و ارتباط اقتصادی با ایران بردارند تا ایران در برجام باقی بماند.

, .,

وی در رابطه با اینکه در آستانه نزدیکی به اتمام مهلت 60 روزه ایران به اروپا قرار داریم، افزود: دولت ایران معطل اروپایی ها نمانده، بلکه غنی سازی بالای 300 کیلوگرم را رسما اعلام کرد.

, .,

وی عنوان کرد: اگر تا روز شانزدهم تیرماه اقدامی از سوی طرفین معاهده برجام در مقابل ایران رخ ندهد، در واقع باعث خروج ایران از برجام خواهند شد.

, .,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اروپایی ها دوست ندارند این معاهده بین المللی بهم بخورد و تلاششان بر این است که ایران را بتوانند در برجام نگه دارند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: شرط لازم و کافی، ماندن ایران در تعهدات برجام این است که آنها نیز به تعهدات خود به صورت کامل عمل کنند.

, .,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه