اخبار داغ

آخرین آمار استفاده از فناوری‌های نوین در کشور/ ۱۸ میلیون خانوار ایرانی از اینترنت استفاده می کنند

آخرین آمار استفاده از فناوری‌های نوین در کشور/ ۱۸ میلیون خانوار ایرانی از اینترنت استفاده می کنند
سازمان فناوری اطلاعات، آخرین آمار استفاده خانوارهای ایرانی از اینترنت، تلفن ثابت و همراه ، تلویزیون و رایانه را اعلام کرد که خوشبختانه نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی پنج ساله گذشته غیرقابل انکار بوده است. به همین دلیل در این روزها به سختی می توان خانواده هایی را بیابیم که اعضای آن کاربر اینترنت نباشند و گوشی‌ های هوشمند به بخشی اصلی از زندگی آن ها تبدیل نشده باشد. این مساله دیگر سن و جنسیت نمی‌ شناسد و حتی پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ ‌ها هم به عشق دیدن فرزندان و نوه‌ ها و در ارتباط  ماندن با دوستان و همکاران سابق خود سعی می کنند زندگی‌شان را به سبک جدید عادت بدهند و از فناوری های جدید استفاده نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چند درصد از مردم کشور از اینترنت استفاده می کنند ؟

, چند درصد از مردم کشور از اینترنت استفاده می کنند ؟,

 

,

, ,

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از همدان نظام پایش شاخص ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران که مربوط به سازمان فناوری اطلاعات ایران است، آخرین آمار استفاده خانواده ‌های ایرانی از اینترنت در کشور را اعلام کرد. این آمار که براساس طرح آمارگیری دسترسی خانواده ‌های کشورمان به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ‌های شهری و روستایی صورت گرفته است نشان می دهد از مجموع خانوارهای کشور حدود ۱۸ میلیون خانوار (۷۲.۸ درصد) در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی داشته و ۶.۷ میلیون خانوار در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی ندارند.

,

بر این اساس از کل خانوارهای که در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی دارند ، تعداد چهارده میلیون پانصد هزار خانوار در نقاط شهری و سه میلیون و پانصد هزار خانوار در نقاط روستایی زندگی می ‌کنند، به عبارت دیگر سهم خانواده های شهری ۷۷.۹ درصد وخانواده های روستاها ۵۷ درصد برآورد شده است که خوشبختانه  تمامی خانواده های شهری و روستایی  به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند ، که در این بین حدود یک میلیون خانوار به اینترنت پرسرعت ثابت، ۴.۴ میلیون خانوار به اینترنت پرسرعت سیار و ۱۲ میلیون خانوار به هر دو نوع اینترنت ثابت و سیار دسترسی دارند.

,

 

,
 
,

آمار دسترسی مردم به شبکه های تلویزیون و رادیو

, آمار دسترسی مردم به شبکه های تلویزیون و رادیو,

بر اساس نتایج این تحقیقات، از مجموع بیست و چهار میلیون و 700 هزار خانوار کشور ، بیست و دو میلیون و 900 هزار خانوار به رادیو دسترسی دارند که سهم خانوار شهری ۹۴.۴ و خانوار روستایی ۸۷.۳ درصد می باشد. از سوی دیگر ۲۴.۶ میلیون خانوار در محل سکونت خود به تلویزیون دسترسی داشته که سهم خانوار شهری ۹۹.۸ درصد و خانوار روستایی ۹۹.۲ درصد ارزیابی می‌شود.

,

ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در کشور

, ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در کشور,

 

,

, ,

بر اساس این تحقیقات، در حدود بیست و چهار میلیون و 400 هزار خانوار ایرانی در محل سکونت خود به تلفن ثابت یا همراه و یا هر دوی آن دسترسی دارند. از کل خانوار های کشور ۲.۹درصد فقط تلفن ثابت ، ۲۰درصد فقط تلفن همراه و بیش از ۷۵درصد خانوار ها به هر دو تلفن ثابت و همراه دسترسی دارند که سهم خانوار شهری ۹۹.۳ درصد و سهم خانوار روستایی ۹۷.۱درصد اعلام شده است.

,

آمار دسترسی مردم به رایانه در کشور

, آمار دسترسی مردم به رایانه در کشور,

آمارها نشان می دهد از مجموع خانوار های کشور در حدود هفده میلیون و 200 هزار خانوار در محل سکونت خود به کامپیوتر دسترسی دارند که از این تعداد ۲۹ درصد خانوارهای کشور (۷.۲ میلیون خانوار) حداقل به رایانه ساده و معمولی، ۹.۹ میلیون خانوار حداقل به لب‌تاپ و ۸.۵ میلیون خانوار حداقل به تبلت دسترسی دارند. این در حالی است که ۷۸درصد خانواده های شهری و ۴۴ درصد خانواده های روستایی در کشور درمحل سکونت خود به کامپیوتر دسترسی دارند .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه