اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اینستکس شوخی تلخی بیش نیست گفت: به فرض اجرایی‌شدن اینستکس، این سازوکار توانایی ندارد که بخواهد خواسته‌های ما را برآورده کند و دردی از کشور دوا نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص نزدیک‌شدن به پایان ضرب‌العجل ایران به اروپا در خصوص انجام تعهدات برجام توسط اروپا، اظهار کرد: باید اروپا، آمریکا و تمام دنیا بفهمند کشور ایران در آن‌چه می‌گوید قاطع بوده و محکم ایستاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: اگر کشورهای غربی متوجه قاطعیت ایران نشوند بعد از این، ادعاهای ایران در هر زمینه‌ای را باور نخواهند کرد.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر اروپا خواسته‌های به حق ایران را تأمین نکند باید گام دوم را محکم برداشت و نگران نبود، گفت: اروپایی‌ها از بالابردن سطح غنی‌سازی هسته‌ای ایران بسیار می‌ترسند.
,
 
,
عبادی با بیان این‌که راه دیگری جز مقاومت وجود ندارد، اظهار کرد: کشورهای غربی ظلمی نبوده که در حق ملت ایران نکردند و این حداقل‌کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.
,
 
,
وی افزود: برداشتن گام دوم را شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده و باید در این زمینه همه وحدت خود را نشان دهند چراکه آمریکا، اروپا و غربی‌ها علاقه‌مند به اظهار نظرات مخالف بوده و نمی‌خواهند وحدت را در کشور ایران ببینند لذا برای آسیب‌زدن به آن بسیار تلاش می‌کنند.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاها در برخی از مواقع مسائلی از جمله نفوذ که اندک است منجر به بروز مشکلاتی می‌شود اما خلاف چهارچوبی است که نظام و سران سه قوه انتخاب کرده‌اند و به صلاح مملکت نیست.
,
 
,
 
,
عبادی با بیان این‌که در حال حاضر غربی‌ها نمی‌توانند وحدت را در کشور ایران ببینند، تأکید کرد: راهی جز برگشت آمریکا به برجام وجود ندارد و اگر وحدت باشد قطعا سریع‌تر تحریم‌ها شکسته خواهد شد اما اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد تحریم‌ها بیشتر شده و ملت ایران متضرر خواهد شد.
,
 
,
وی در خصوص اینستکس، افزود: ماهیت اینستکس با آن‌چه ما درخواست داریم بسیار تفاوت دارد و از همان ابتدا هم کسی به اینستکس راضی نبوده است.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در اینستکس گفته‌اند می‌خواهند غذا و دارو به ایران بدهند که در این موارد آمریکا گفته تحریمی وجود ندارد و اگر قرار است موارد دیگری به ایران بدهند، می‌توان نسبت به آن فکر کرد.
,
 
,
عبادی تأکید کرد: جمهوری اسلامی قاطع اعلام کرده که باید نفت خود را فروخته و پول نفت برگردد و مبادلات بانکی نیز داشته باشیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: به فرض اجرایی‌شدن اینستکس، این سازوکار توانایی ندارد که بخواهد خواسته‌های ما را برآورده کند و دردی از کشور دوا نخواهد شد.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌که اروپا گفته غذا و دارو را به ایران می‌دهد به نفع خودشان است و سود می‌برند.
,
 
,
عبادی با بیان این‌که اینستکس شوخی تلخی بیش نیست، تصریح کرد: اگر کسی در داخل به بهانه اینستکس بگوید خواسته‌های ما تأمین شده جای شک‌کردن دارد.
,
 
,
وی تأکید کرد: معیار ما این است که نفت خود را به طور کامل فروخته و مبادلات مالی داشته باشیم لذا لازم است اروپا این موضوعات را فراهم کند.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جمهوری اسلامی متحد به سمت چهارچوبی که شورای عالی امنیت ملی قرار داده حرکت کنیم و هیچ اختلافی نباشد یقینا این‌گونه زودتر به مقصد خواهیم رسید.
,
 
,
عبادی بیان کرد: تمام جریان‌های سیاسی در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند و وقتی آن‌جا تصمیمی گرفته شود، این‌که افرادی بیایند و موارد دیگری بگویند، خدمت به آمریکا و غربی‌ها خواهد بود و شبیه کسی است که خیانت می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه