اخبار داغ

قابل توجه مسئولان دولت تدبیر و امید؛

افزایش قیمت روزشمار مصالح ساختمانی بازار مسکن را به کما برد/ کاهش ۴۰ درصدی معاملات طی یک ماه گذشته در بخش مسکن

افزایش قیمت روزشمار مصالح ساختمانی بازار مسکن را به کما برد/ کاهش ۴۰ درصدی معاملات طی یک ماه گذشته در بخش مسکن
بالا رفتن نجومی قیمت مصالح ساختمانی باعث شده بازار مسکن در خواب عمیقی فرو رود و در نتیجه آن شاهد کاهش ۴۰ درصدی معاملات در یک ماه گذشته بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان، یکی از معضلاتی که بخش بزرگی از جامعه به ویژه جوانان با آن درگیر هستند تهیه مسکن است ، اما آنچه که باعث طوفانی شدن آرمش یک خانواده می شود افزایش قیمت ها در زمینه خرید و اجاره مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بالا رفتن نرخ تورم همانطور که تاثیر زیادی بر قیمت کالا ها دارد اثر خود را هم در بازار مسکن نمایان می کند.

,

دستمزدهای زیاد کارگران که البته در مقایسه با شرایط اقتصادی کنونی ناچیز هم محسوب می شود همچنین بالا رفتن نجومی قیمت مصالح ساختمانی باعث شده بازار مسکن در خواب عمیقی فرو رود.

,

زمانی که به یکباره قیمت هر پاکت سیمان ۳۷ درصد افزایش می یابد همچنین سایر مصالح ساختمانی با قیمتی روزشمار  از پله های تورم بالا می رود چه انتظاری از فروشندگان و صاحبان خانه می توان داشت که ملک خود را با قیمت پایین عرضه کنند.

,

در همین راستا علی رئیس پور کارشناس اقتصادی به خبرنگار راه آرمان گفت: در بخش مسکن رکود جدی وجود دارد به طوری که شاهد کاهش ۴۰ درصدی معاملات طی یک ماه گذشته در بخش مسکن بودیم.

, راه آرمان,

وی عنوان کرد: زمانی که یک سرمایه گذار بخش اعظمی از سرمایه خود را در بازار سرمایه گذاری می کند اما به دلایلی نمی تواند این سرمایه را به گردش درآورد از آن بازار خارج می شود.

,

رئیس پور افزود: بحران پیش رو در آینده ای نه چندان دور بحث عرضه مسکن است یعنی تولید مسکن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و مصداق آن را می توان از روی پروانه های جدید الصدور ساختمانی توسط شهرداری ها مشاهده کرد.

,

برخی تصمیمات شوراهای شهر عامل افزایش قیمت ها در بخش مسکن

, برخی تصمیمات شوراهای شهر عامل افزایش قیمت ها در بخش مسکن,

این کارشناس ابراز داشت: مشکل دیگر رکود بازار مسکن رویکرد شوراهای شهر است طبیعتا انتظار داریم وقتی که بحث خدمات شهری توسط شوراها قیمت گذاری و اجرا می شود حتما شرایط کشور را در نظر بگیرند.

,

وی ادامه داد: زمانی که به یکباره عوارض و فروش تراکم ساختمان های جدید ۵ تا ۱۰ برابر افزایش می یابد باعث افزایش قیمت در بازار و تثبیت تورم می شود.

,

رئیس پور تصریح کرد: شورای رقابت به بحث قیمت گذاری مسکن باید به طور جدی ورود پیدا کند چرا که بار این هزینه های گزاف بر مردم و مصرف کنندگان وارد می شود.

,

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: راهکار اصلی کاهش قیمت ها در بخش مسکن این است که هزینه های تولید را کاهش دهیم و از انبوه سازان حمایت کرده و مردم را  برای ساخت تشویق کنیم نه برای خرید چرا که با افزایش میزان عرضه طبیعتا قیمت رو به تعدیل می رود.

,

کاهش چشم گیر میزان خرید و فروش مسکن در کرمان

, کاهش چشم گیر میزان خرید و فروش مسکن در کرمان,

در ادامه محسن شهریاری رئیس اتحادیه بنگاه داران و مشاوران املاک شهر کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: بر اساس آمار میزان خرید و فروش املاک در سال جاری با کاهش چشم گیری رو به رو است .

,  راه آرمان,

وی عنوان کرد: علت این رکود در بازار املاک بالا بودن قیمت ها و عدم توانایی متقاضیان برای خرید املاک می باشد.

,

شهریاری افزود: قیمت مسکن مانند سایر اقلام بر اساس نرخ تورم در آن سال بالا می رود البته دلیل اصلی دیگر بالا بودن دستمزد کارگران ساختمانی و قیمت بالای مصالح  هم می باشد.

,

رئیس اتحادیه بنگاه داران و مشاوران املاک شهر کرمان تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون اقتصاد در بخش مسکن با رکود شدیدی رو به رو است ، سال گذشته در یک بازه زمانی خرید و فروش رونق پیدا کرد اما در سال جاری مجدد رکود بر بازار حاکم شد.

,

تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن مهر در دستور کار سازمان راه و شهرسازی استان کرمان

, تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن مهر در دستور کار سازمان راه و شهرسازی استان کرمان,

علی حاجی زاده معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمان در گفتگو با راه آرمان تصریح کرد:در حال حاضر سازمان مسکن و شهرسازی در حال تکمیل پروژه هایی است که در دوره نهم و دهم ریاست جمهوری کلنگ خورده بود البته بیشتر این پروژه ها تکمیل و تحویل داده شده است.

, راه آرمان,

حاجی زاده اذعان داشت: از جمله برنامه هایی که در سطح کشور وجود دارد و ما هم بر این اساس عمل می کنیم احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن است که توسط بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.

,

وی افزود: سازمان راه و شهرسازی واگذاری زمین در شهرهایی که درخواست کننده داشته باشند را انجام می دهد سپس بنیاد مسکن به پروسه ساخت وارد شده و نهایتا به متقاضیان تحویل داده می شود.

,

اعطا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای احیای بافت های فرسوده

, اعطا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای احیای بافت های فرسوده,

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمان ادامه داد: در چارچوب طرح احیا بافت های فرسوده سازمان راه و شهرسازی تسهیلات این بافت و محل های بازآفرینی شهری را ابلاغ کرده که در شهر کرمان و سایر شهر ها به افرادی که در محلات هدف بازآفرینی شهری زمین دارد پرداخت می شود.

,

حاجی زاده تاکید کرد: این محلات هدف بازآفرینی شهری شامل بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است که در تمام شهرها وجود دارند.

,

وی گفت: این تسهیلات از طریق بانک مسکن و بدون دریافت سپرده ۴۰ میلیون تومان با بهره ۹ درصد پرداخت می شود و البته می توانند حداکثر تا سقف ۵۰ میلیون تومان هم پرداخت شود البته پیشنهاد ما در بحث بافت های فرسوده به صورت تجمیع اراضی است.

,

تحویل ۲ هزار واحد مسکن مهر طی سال گذشته در کرمان

, تحویل ۲ هزار واحد مسکن مهر طی سال گذشته در کرمان,

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمان یادآور شد: این اقدامات سازمان راه و شهرسازی که سبب تولید مسکن شده و بخشی از نیازهای مردم را تامین می کند.

,

حاجی زاده در خاتمه بیان کرد: در سال گذشته یک پروژه مسکن مهر در شهر کرمان افتتاح شد که در قالب آن ۲ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و واگذاری شد و در سال جاری نیز تا پایان سال تلاش می شود تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر تکمیل و تحویل داده شود.

,

به نظر می رسد بزرگترین مشکل ما در بخش اقتصاد عدم مدیریت و تصمیم گیری های صحیح است و می دانیم که اصلاح اقتصاد نیازمند مدیریتی جهادی است و امیدواریم مسئولین دولتی شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور را درک کرده و در جهت بهبود آن گامی بلند بر دارند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه