اخبار داغ

امام جمعه لواسان؛

مستند «امیدی‌هِ» نمونه عدالت طلبی است/ عدالت طلبی را باید به یک جریان اجتماعی تپنده تبدیل کنیم

مستند «امیدی‌هِ» نمونه عدالت طلبی است/ عدالت طلبی را باید به یک جریان اجتماعی تپنده تبدیل کنیم
حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان گفت: اگر بخواهیم مسیر عدالت طلبی را در کشور ادامه بدهیم و حرکت در این مسیر به نتیجه برسد باید آن را به یک جریان اجتماعی تپنده مستقل از جریانات سیاسی با محوریت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تبدیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از مستند «امیدی‌هِ» با حضور حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان، علی اکبر رائفی پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان، محسن مقصودی، میلاد گودرزی کارگردان و مستندساز و با حضور گروه‌های عدالت‌خواه سراسر کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان در ابتدای این برنامه در سخنانی، گفت: در ابتدا از دوستانی که این مستند بسیار خوب را ساخته بودند تشکر می‌کنم. زیرا مقداری ایدئولوژی من را برهم زدند. چون از قبل مطلبی را برای بیان آماده کرده بودم اما باید به نوع دیگر صحبت کنم. من اسم آن را عدالت طلبی تمیز می‌گذارم.

,

وی افزود: همانطور در این مستند مشاهده کردیم در شهری به نام «امیدیه» یک اتفاقی افتاده است. در این میان تعدادی بچه مسجدی دور هم جمع شدند برای اینکه شهر خودشان را اداره کنند و همفکری کردند و کاری را انجام دادند که نتیجه این شده که توانسته‌اند جلوی یک سری از تخلفات را بگیرند و بتوانند عدالت را در حدی که توان دارند شهر امیدیه پیاده کنند و تحقق ببخشند.

,

امام جمعه لواسان ادامه داد: کاری که انجام شد یک نماد امیدبخشی برای ما است که می‌توانیم از روش‌های درست استفاده کنیم و در کشور جمهوری اسلامی عدالت را برقرار کنیم و جلوی فساد و تبعیض بایستیم. البته که این کار اگر با نیت خدایی انجام شود شدنی است.

,

حجت الاسلام لواسانی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی کار ما چه باید باشد؟ حالا ما باید چه کار کنیم تا این فضا را تغییر بدهیم تا این عدالت طلبی تمیز راه خود را پیدا کند؟ بسیاری از این تخلفاتی که انجام می‌شود و آنها را می‌بینیم در بستر قانون انجام می‌شود. زیرا منافذ قانونی ما اجازه می‌دهد که تخلف کنیم.

,

وی اضافه کرد: این منافذ قانونی کاملا غیر شفاف هستند و به مدیران ما اجازه می‌دهد که هرگونه که خواستند این قوانین را تفسیر کنند و بعد از آن هم بیایند و با عدالت مقابله کنند. در واقع یک اتفاقی در بستر قانون افتاده است که باید جلوی آن را گرفت. الحمدالله که مجلس ما هم خواب است و در خواب بودن جزو درجه یک‌ها است. زیرا تا امروز این میزان درباره کمیسیون ماده 100 بحث شده من نشنیده‌ام که از مجلس کسی بحث کرده باشد.

,

امام جمعه لواسان یادآور شد: وظیفه مجلس است و باید بیاید و این منافذ قانونی را ببندد. بنابراین اگر بخواهیم عدالت طلبی را به صورت جدی پیگیری کنیم از این مرحله‌ای که در آن وارد شدیم و نمونه آن مستند «امیدی‌هِ» است و حرکت و اقدام بسیار موفقی به نظر من است باید یک قدم روبه جلو برویم و این حرکت را به یک جریان اجتماعی هماهنگ و نه یک جریان سیاسی در سراسر کشور تبدیل کنیم که این جریان اجتماعی خواسته ها و مطالبات اصلی دارد. ببینید مشکل ما در نظام پولی و بانکی است. در واقع مشکل ما در این است که 80 درصد منابع اقتصاد ما در دستان دولت است.

,

حجت الاسلام لواسانی عنوان کرد: مشکل اصلی ما در بده بستان‌های دولتی است که نمونه‌هایی از آن را در مستند «امیدی‌هِ» دیدیم. این موارد را باید به نوعی برطرف کنیم. این عدالت طلبی تمیزی را که در این مستند دیدیم و به نظر من هم کار بسیار جالبی است باید توسعه پیدا کند و به یک جریان اجتماعی جوان، حزب الهی، متدین، مسجدی، بسیجی و مدافع حرم که باید اینجا هم از حرم و حریم انقلاب اسلامی دفاع کند تبدیل شود و مطالبات بسیار جدی‌تری را مطرح کند.

,

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم مسیر عدالت طلبی را در کشور ادامه بدهیم و حرکت در این مسیر به نتیجه برسد باید آن را به یک جریان اجتماعی تپنده مستقل از جریانات سیاسی با محوریت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تبدیل کنیم. آن موقع باید اجرای عدالت را از تک تک مجاری قانونی کشور ازجمله مجلس شورای اسلامی بخواهیم. البته به مجلس الان خیلی ورود نمی‌کنم ولی دولت و مجلس آینده ما باید اینگونه شود و این موضوع شدنی است. زیرا تجربه «امیدی‌هِ» به همه ما نشان می‌دهد که این امر شدنی است.

,

امام جمعه لواسان در پایان تصریح کرد: عدالت طلبی امروز به فضل الهی به بلوغی رسیده است که به جای اینکه ما بیاییم و از «باستی هیلز» حرف بزنیم باید از چیزی بسیار بزرگ تر از آن سخن بگوییم و آن مجلس و دولت انقلابی و عدالت طلب است.

,

علی اکبر رائفی پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان در بخش دوم این برنامه در سخنانی، گفت: اگر چندتا امام جمعه همانند حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان داشتیم مردم طعم روحانیت انقلابی را می‌چشیدند. الان وضعی است که ائمه جمعه بیشتر تقویم گویا شدند و مناسبت‌ها را در خطبه‌های نماز جمعه اعلام می‌کنند.

,

وی افزود: امام جمعه‌ای که اولا از مردم است، با مردم است و برای مردم کار می‌کند بسیار ارزشمند است و آن را امروز لازم داریم. در واقع هر انقلابی باید اینگونه باشد. من به جد اعلام زاویه می‌کنم با آقایانی که خود را انقلابی می‌دانند و از مردم فاصله گرفتند. والا چه کسی با انقلاب مشکل دارد؟ اگر کسی هم مشکل دارد بیمار است و جایی در میان مردم ندارد.

,

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان ادامه داد: وقتی از امام حسین (ع) خواستند بیاید و زیر خوانش یزید از اسلام را امضاء کند. حضرت فرمودند اگر من را تکه تکه هم کنید آن را امضاء نخواهم کرد. ایشان گفتند فاتحه اسلامی را من خواندم که بخواهد یزیدی بر آن مسلمان و اسلام شناس معرفی شود. حالا حرف ما هم این است که ما هم فاتحه آن انقلاب و انقلابی را می خوانیم که عدالت‌خواه و مردمی نباشد و کارآمدی نداشته باشد.

,

رائفی پور خاطرنشان کرد: اگر فکر کردید ما یک روزی پای این نوع از انقلابی‌گری را امضاء خواهیم کرد زهی خیال باطل کردید. زیرا انتهای این راه در نهایت مرگ است. همانگونه هم که حجت الاسلام لواسانی گفتند دفاع از حریم انقلاب کمتر از دفاع از حرم نیست. بخصوص زمانی که امام مختصات انقلاب را برای تمامی مردم بیان می‌کنند. زیرا باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

,

وی اضافه کرد: انقلابی‌گری که از دل آن تن آسایی و سکوت بیرون بیاید دیگر آن انقلابی‌گری نیست و از اول هم نبوده است و حرف امامین انقلاب هم این نبوده و نیست. دیدید که چطور رهبر انقلاب از بچه‌هایی که پشت سر هفت تپه و ماشین سازی تبریز درآمدند تشکر کردند.

,

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان یادآور شد: این حرکت فعالین فرهنگی در ساخت و تولید مستند «امیدی‌هِ» بسیار جالب است و باید برای همه به صورت یک الگو دربیاید. دست اندرکاران این مستند قطعا بین مردم محبوبیت و مقبولیت دارند و در آن هیچ شکی وجود ندارد.

,

رائفی پور عنوان کرد: وقتی مستند «امیدی‌هِ» را مشاهده کردم آن را الگوی بسیار قشنگی از شفافیت دیدم  و از این نظر این اثر برای من بسیار ارزشمند است. اما باید به این نکته هم اشاره کنم که تماشای آن بخش از مستند که وارد خانه برادر عزیز ما شدند برای من بسیار سخت بود و نمی‌توانستم آن را نگاه کنم.

,

وی اظهار داشت: نکته آخر اینکه عدالت را باید همیشه و حتی در انجام سخنرانی رعایت کنیم. آن هم عدالت‌خواهی که الگو شده و عاقلانه است. زیرا آنقدر مصداقی نمی‌خواهیم بپردازیم که برای نظام سیاه نمایی شود. بلکه بسترهای فساد باید خشکانده شود. بر این اساس افرادی می‌توانند این مسائل و مشکلات را حل کنند که قانونگذار باشند.

,

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان در پایان تصریح کرد: بعد از این همه تلاش و کوشش تازه به این حرف امام (ره) رسیدیم که فرمودند مجلس در راس همه امور است. ما باید وارد حوزه مبارزه با فساد و تبعیض شویم که اگر اینگونه نشود دشمن وارد این حوزه خواهد شد و آمدنیوزها شکل می‌گیرند که بیایند عدالت‌خواهی کنند. زیرا خود اینها نماد ظلم، تاریکی و بی‌عدالتی هستند.

,

میلاد گودرزی کارگردان و مستندساز در بخش یعدی این مراسم در سخنانی، گفت: احساس می‌کنم که در حوزه فساد، تبعیض، بی عداتی و تخلف یک نوع امنیتی شکل گرفته است که این جریان عدالت‌خواه اجتماعی قصد دارد آن امنیت را برهم بزند. البته این امنیتی که می‌گوییم نماد حاج قاسم سلیمانی نیست زیرا این افراد خودشان حاج قاسم سلیمانی‌هایی هستند که می‌خواهند امنیت داعش را برهم بزنند.

,

وی افزود: این امنیت، امنیتی است که آن بدهکار چندصد میلیاردی به بانک بدون وثیقه و پس هم نمی‌دهد و زمانی هم که به سراغ او می‌روند با اسلحه به بانک می‌رود. البته اخیرا امنیت آنها از نظر قضایی به هم خورده و الان در زندان هستند. این امنیت همان امنیتی است که دیوار هفت متری «باستی هیلز» جلوی چشم همه بالا رفته است.

,

این کارگردان و مستندساز ادامه داد: این امنیت به چند دلیل ایجاد شده است. نخستین دلیل به علت بسترهای قانونی است که به شکل گرفتن این فساد و تخلف اجازه می‌دهد. دلیل دیگر می‌تواند نبودن شفافیت و نظرات مردمی باشد. به عبارت بهتر اصلا نمی‌دانیم چه کسی تسهیلات و جواز ساخت گرفته و نه اینکه چه کسی چقدر وام گرفته است. در واقع هیچ منبع و سایتی وجود ندارد که مردم به آن مراجعه کنند و از این مسائل باخبر شوند و نسبت به آن اعتراض کنند.

,

گودرزی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر را می توان وجود روحیه محافظه کاری و اینکه به خاطر عدم تضعیف نظام این مسائل مطرح نشود است. زیرا این موضوع هم به ایجاد امنیت فساد و تبعیض بسیار کمک کرده است. سکه این امنیت در فساد یک روی دیگری هم دارد و آن خشم، اعتراض و عصبانیت مردم است. متاسفانه این خشم امروز به نقطه ای رسیده است که به دنبال پاسخ بوده و آمده تا این امنیت را برهم بزند.

,

وی اضافه کرد: با توجه به تمامی موارد ذکر شده برای برهم زدن این امنیت در فساد چه راهکارهایی وجود دارد و چه گزینه‌هایی روی میز این مردم عصبانی است؟ یک گزینه، یاس و ناامیدی و انزوا است. گزینه دیگر هم طغیان و آتش زدن تر و خشک باهم همانند دی ماه 96 است. ما هیچکدام از اینها را نمی‌پسندیم و آنها را هم راه حل نمی‌دانیم زیرا واقعا هم راه حلی نیستند.

,

این کارگردان و مستندساز یادآور شد: اما راه حل چیست؟ من می‌گویم «امیدی‌هِ» است. به عبارتی بهتر یک راه حل سومی برای برهم زدن امنیت فساد و تخلف و پاسخ دادن به عصبانیت مردم وجود دارد و آن هم این مدل است. حالا این مدل چه می‌گوید؟ من اینگونه آن را می‌فهمم که مدل «امیدی‌هِ» یک اسماعیل شریفی و یک آغاجری دارد. اسماعیل شریفی نماد جریان اجتماعی، مردم، تشکل دانشجویی و فعالین اجتماعی و . . . و آغاجری هم کسی است که از اینجا می‌رود و در دل آن ساختار قرار می‌گیرد و همان‌ها را پیگیری می‌کند.

,

گودرزی عنوان کرد: ما دنبال یک جریان اجتماعی هستیم که یک روزی در تمامی خیابان‌ها و چهارراه‌های آن تابلوی به من چه و به تو چه ممنوع نصب شود. تابلوی اینجایی که هستید مرکز دنیاست نصب بشود. یعنی جریانی که همه چی به آن ربط دارد.

,

در این بخش از برنامه نوبت به تقدیر و تجلیل از عوامل تولید مستند «امیدی‌هِ» رسید که محسن مقصودی مجری برنامه از فاطمه داوری بازرس تعاونی مسکن آموزش و پرورش، غلام درویشی رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، محمدرضا آقاجری رئیس شورای شهر امیدیه، محمدرضا شریفات شهردار امیدیه، حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبد، رسول احمدزاده قاضی چهارباغ کرج، بلال فعله گری عضو شورای مرکزی جنبش مردمی عدالتخواهان کردستان دعوت کرد که به روی سن آمدند.

,

فاطمه داوری بازرس تعاونی مسکن آموزش و پرورش در سخنان کوتاهی گفت: تشکر می‌کنم از عزیزانی که مستند به این زیبایی را تهیه و تولید کردند. اگر زمان این مستند چند دقیقه بیشتر بود احساس می‌کردم ممکن است قلبم بایستد. من از جایگاه خواهر شهیدی صحبت می‌کنم که با داشتن دو فرزند 3 و 6 ساله مرخصی بدون حقوق از اداره خود به جبهه می‌رود و وقتی من به او اعتراض کردم به من گفت این جمهوری اسلامی آنقدر خوب می‌شود که بچه‌های من به پدر نیاز ندارند.

,

وی افزود: ما روی خون شهدا زندگی می‌کنیم اما متاسفانه این جریان فساد و تبعیض در جامعه امروز ما وجود دارد. اما من این بشارت را می‌دهم که هفته قبل یک قاضی من را به دادگاه خواسته بود و به من گفت من امیدوارم این حرکت و نهضتی که شروع شده به زودی زمینه فساد همگانی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را از مملکت ما بردارد.

,

غلام درویشی رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس نیز در سخنان کوتاهی گفت: افتخار می‌کنم که دوستان عزیزم به پاس عدالت‌خواهی خود امروز در این مکان دور هم جمع شدند. حقیقتا شهر شهیدپرور امیدیه باید همچنین افرادی را درون خود داشته باشد. زیرا این شهر نخستین شهید دوران دفاع مقدس به نام شهید ایرج دستیاری را به نام خود ثبت کرده است. عزیزانی هم که امشب در این مراسم هستند سربازان سرلشکر شهید دقایقی هستند.

,

وی افزود: این عزیزان سربازانی هستند که وظایفی را که باید آن زمان انجام می‌دادند امروز در جامعه انجام می‌دهند. آنها امروز خود را برای عدالتخواهی به آب و آتش می‌زنند. امیدواریم با حضور این عزیزان و سایر عزیزانی که گمنام هستند شهر ما شهری آباد و عدالت‌‌خواهی شود و ریشه فساد را روز به روز بیشتر از بین خواهد برد.

,

حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبد که بر روی سن حضور داشت نیز در سخنانی کوتاه گفت: قرآن کریم می فرمایند لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ. خیلی وقت‌ها این آیه را خواندیم و پول آن را هم گرفتیم و خوردیم. پیامبران آمدند بینات آوردند تا شیعه بماند، کتاب و میزان آوردند زیرا این رسالت انبیاء بود تا مردم قیام به قسط کنند.

,

وی افزود: امام رضوان الله علیه بینات رسول الله و اهل بیت (ع) را آورد، کتاب را زنده کرد و میزان که ولایت فقیه بود را ارائه داد و لِیَقومَ النّاسُ مردم ایران بِالقِسطِ. قیلم کردند و شاه را بیرون کردند و جنگ را هم اداره کردند. برنامه توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آمد و به مردم گفت به دنبال زندگی خودتان بروید و مسابقه‌ای در ثروت شکل گرفت، پول و ثروت ارزش شد و اختلاف طبقاتی بوجود آمد و قله‌های ثروت ایجاد شد و در کنار آنها چاله‌های فقر شکل گرفت.

,

 امام جمعه موقت گنبد ادامه داد: داریم می‌بینیم که مردن در حال عصبانی شدن هستند و از کوره درمی‌روند. اینجا لازم بود چه کار کنیم و داریم الحمدالله انجام میدیم؟ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ. مردم باید با رهبری همین ائمه جمعه محترم و نیروهای انقلاب قیام به قسط کنند که الحمدالله در حال اتفاق افتادن است. این موضوع بازگشت به اصالت‌های انقلاب را باید اتفاق خوبی ببینیم و این امر شدنی هم است. زیرا اگر دست نگهداریم دیگران زمام را به دست می گیرند و به انقلاب سیلی می‌زنند.

,

رسول احمدزاده قاضی چهارباغ کرج نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنان کوتاهی گفت: از تمامی عزیزانی که این مراسم را برگزار کردند و این مستند را تهیه و پخش کردند تشکر می‌کنم. من شاید نماینده‌ای باشم از دستگاه قضایی و وارد باشد دست این عزیز را می‌بوسم و از او عذرخواهی می‌کنم.

,

وی افزود: قوه قضائیه مجموعه‌ای است که درون آن می‌تواند نیروهای خوب و بد همزمان وجود داشته باشد. قبل از اینکه من قاضی باشم خود را یک عدالت‌خواه می‌دانم و حتی قبل از اینکه خود را دانشجو بدانم خود را یک عدالت‌خواه می‌دانم.

,

قاضی چهارباغ کرج ادامه داد: معتقدم هرکسی در هرجایی، هر سمتی و هرجایگاهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد اگر خود را عدالت‌خواه بداند فرمایش‌های حاج آقا در مورد بسط و گسترش عدالت در جامعه و مبارزه با فساد و تبعیض محقق می‌شود. زیرا تمام نمایندگان مردم در دستگاه‌های حکومتی ایران اقامه کنندگان قسط هستند.

,

وی تصریح کرد: امروز نیازمند این هستیم که آفت زدایی کنیم و همین جوانان هستند که آفت زدایی خواهند کرد. حضور ما در جاهای مختلف هیچ فرقی ندارد زیرا همه ما آمدیم تا از این شجره طیبه‌ای که به سمت آن قله تمدنی حرکت می‌کند آفت زدایی کنیم.

,

بلال فعله گری عضو شورای مرکزی جنبش مردمی عدالتخواهان کردستان هم که در این برنامه حضور داشت در سخنانی گفت: جنبش ما تقریبا یک سال است که شروع به فعالیت کرده که در این مدت به یکسری از مسائل برخورد کردیم. اوایل که شروع به کار کرده بودیم به یک سری انحصار در فضای رسانه برخورد کردیم.

,

وی افزود: در زمینه‎هایی که ما کار می کردیم متوجه شدیم که افرادی هستند که عمدا کار می‌کنند که صدای ما به گوش مردم نرسد. وقتی بررسی و جستجو کردیم متوجه شدیم که رسانه‌های ما در دستان ارگان‌های مختلف ازجمله سپاه و یا شخص نمایندگان است. برخی از آنها دستور داده بودند تا رسانه‌ها ما را بایکوت خبری کنند تا صدای ما به گوش مردم نرسد. همچنین گروه‌های تلگرامی در سطح استان کردستان بودند که وقتی ما صحبت‌ها و بحث‌های خود را آنجا مطرح می‌کردیم پیام‌های ما را پاک می‌کردند. البته این ارسال پیام‌ها در گروه‌ها فایده خوبی که داشت این بود که در استان کردستان حرف های عدالت‌خواهانه اصلا زده نمی‌شد و توسط با بیان آن شکل گرفت و ما هم از این فرصت به خوبی استفاده کردیم.

,

محمدرضا آقاجری رئیس شورای شهر امیدیه نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنان کوتاهی گفت: از دوستانی که نسبت به تهیه و تولید این مستند اقدام کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. البته همه صحبت‌ها بیان شد و من فقط به یک نکته اشاره می‌کنم و آن اینکه درست است که در این مستند درمورد یک نفر صحبت شد ولی بحث ما به صورت کلی فقط درمورد یک نفر نیست.

,

وی افزود: در جریان این مستند و این پرونده 13 ماه زندان برای من بریده‌اند که در حال آماده کردن خانواده خودم برای روبرویی با این موضوع هستم. این موضوع زیاد هم مهم نیست و فدای سر نظام و انقلاب و حضرت آقا باشد و از این نظر برای من مشکلی نیست.

,

رئیس شورای شهر امیدیه ادامه داد: قوه قضائیه افراد خوب همانند همینجا از آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم که صدای بچه‌های مظلوم امیدیه را بشنوند تا این قضیه تمام شود و فرصت کنیم تا برای مردم کار کنیم.

,

محمدرضا شریفات شهردار امیدیه هم در انتهای این مراسم در سخنانی، گفت: عمده مشکلات جامعه امروز ایران این است که ساختار جامعه امروز ما ساختاری سیاسی اقتصادی است. به عبارتی بهتر راهبردها و استراتژی شهرهای ما را افرادی رقم می زنند که افراد سیاست زده و اصطلاحا دلال هستند. در واقع از لحاظ مالی این توانایی را دارند که رسانه را به کار بگیرند و به مجلس می‌روند. آنها بعده‌ها برخورد دلال گونه‌ای با دولت خواهند داشت و یا سیاست زده عمل می‌کنند که تاثیرات آنها را در سطح شهرها می‌بینیم.

,

وی افزود: نماینده مجلس به جای اینکه بر عملکرد دولت نظارت کند می‌آید و تمامی مسئولین شهر را خودش انتخاب می‌کند. برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم باید قبول داشته باشیم که توسعه و پیشرفت جامعه ترجمان مدرن تقوا است. اگر بخواهیم جامعه‌ای باتقوا داشته باشیم باید به این نتیجه برسیم که باید همه با هم حرکت کنیم. اما اگر هرکس به فکر خودش باشد نتیجه این می‌شود جامعه مملو از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

,

شهردار امیدیه ادامه داد: شاخص اصلی توسعه اجتماعی هم عدالت اجتماعی است. اینجا هم شاخصه اصلی رسیدن یک جامعه به عدالت اجتماعی رسیدن به عدالت آموزشی است که متاسفانه دولت اصلا کاری به این مقوله ندارد. نهایت امر این می‌شود که پزشکی را خواهیم داشت که در برابر دریافت پول حاضر به درمان بیماری می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه