اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

حقوق‌بشر آمریکایی اهرم‌فشاری برای سلطه بر دیگر کشورها است/ جنایت‌های آمریکا قابل جبران و انکار نیست

حقوق‌بشر آمریکایی اهرم‌فشاری برای سلطه بر دیگر کشورها است/ جنایت‌های آمریکا قابل جبران و انکار نیست
کارشناس سیاسی گفت: آمریکا نه‌تنها حقوق بشر را رعایت نمی‌کند بلکه خلاف حقوق بشر در جوامع مختلف جنایاتی انجام داده که اصلا قابل جبران و انکار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق‌بشر برای کشورهایی که تحت‌سلطه هستند نوشته‌شده نه برای ابر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها حقوق بشری را قبول دارند که با منافع آن‌ها سازگار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: حقوق بشری که آمریکا از آن صحبت می‌کند و به جامعه جهانی ارائه کرده، حقوق بشری است که برای کشورهای تحت‌سلطه نوشته‌اند تا اهرم فشاری علیه کشورها باشد که بتوانند به مقاصد خود برسند و زمانی‌که نوبت خودشان می‌شود و حقوق بشری که خودشان نوشته‌اند با منافع آن‌ها در تضاد است، آن را نفی کرده و مخالف آن اقداماتی برای رسیدن به منافع خود انجام می‌دهند.
,
 
,
کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورها، بیان کرد: اقدامات فراوانی از جمله هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران با بیش از 200 مسافر بی‌گناه روی آب‌های خلیج فارس، اقداماتی که به بهانه نجات ملت افغانستان انجام می‌دهند اما این‌گونه نیست، تشکیل گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و کارکردهای مختلف آن، اقدامات خلاف حقوق‌بشری در یمن که مردم را به خاک‌و‌خون کشیده و هزاران اقدام دیگر آن‌ها همه نشان از اقدامات خلاف بشر توسط آمریکا است و وقتی که از حقوق بشر صحبت می‌شود می‌گویند این‌ها با منافع آمریکا در تضاد است لذا باید با آن مبارزه کرد.
,
 
,
مزگی‌نژاد عنوان کرد: آمریکا حقوق‌بشر اصلی که حق بشر را محترم شمرده و به بشر این اجازه را داده که در بسیاری از جاها زندگی کند را رعایت نمی‌کند. حتی حقوق بشری که خودشان نوشته‌اند را هم اجرا نکرده اما برای فریب جامعه جهانی و جامعه خودشان تبلیغات کذب می‌کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: آن‌چه هم‌اکنون در جامعه جهانی شکل گرفته و مشهود است این موضوع را نشان می‌دهد که آمریکا نه‌تنها حقوق بشر را رعایت نمی‌کند بلکه خلاف حقوق بشر در جوامع مختلف جنایت‌هایی انجام داده که اصلا قابل جبران و انکار نیست.
,
 
,
کارشناس سیاسی عنوان کرد: استکبار جهانی در هر حال قابل اعتماد نیست؛ چه مطلب به نفع و چه به ضرر ما بنویسد. مقام معظم رهبری فرمودند: "باید مقابل استکبار ایستاد و مقاومت کرد". استکبار جهانی هرگز موفقیت انقلاب اسلامی را نمی‌خواهد و اگر حرف و مطلبی بیان می‌کنند که برخی‌ها احساس می‌کنند به نفع انقلاب اسلامی است بدانند این نه‌تنها به نفع انقلاب اسلامی نیست بلکه برای فریب جامعه‌ جهانی است.
,
 
,
مزگی‌نژاد گفت: تجربه ثابت کرده که استکبار به هیچ‌وجه سعادت ما را نمی‌خواهد و نباید به کمک‌های آن‌ها چشم امید داشته باشیم. ما یک دیدگاه اسلامی داریم و بر اساس آن قوانینی تعریف کردیم. بر اساس همان حقوق بشر کار کرده و شکایات خود را به مجامع بین‌المللی اعلام کرده‌ایم. ممکن است در برخی از مواقع به نتیجه نرسیم اما تلاش خود را انجام داده و یقین داریم مشکلات باعث نخواهد شد در مقابل استکبار جهانی سر تعظیم فرود آوریم.
,
 
,
وی تصریح کرد: افرادی که چشم امید به غرب دارند باید بدانند این‌ها فریب است و با فریب، کاری برای آن‌ها انجام نخواهد شد. تجربه ثابت کرده هرکس به غرب تکیه کرده باخته و هر کس بر مواضع استقلال، آزادی و موضوعات مقاومت دینی خود مانده پیروز شده و امروز مقابل آمریکایی‌ها افتخار بزرگی داریم و آن هم عدم‌تسلط استکبار بر کشور ما است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه