اخبار داغ

تأکید نمایندگان مجلس بر دروغ بودن "اینستکس"و لزوم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی در زمان مقرر/2

دولت با جوسازی برخی رسانه‌ها در حمایت از "اینستکس" تصمیم‌گیری نکند/ مردم نمی‌خواهند حقوق‌شان در مقابل اروپا واگذار شود/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

دولت با جوسازی برخی رسانه‌ها در حمایت از "اینستکس" تصمیم‌گیری نکند/ مردم نمی‌خواهند حقوق‌شان در مقابل اروپا واگذار شود/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است
در حالی که کمتر از یک هفته به پایان مهلت ۶۰ روزه اروپا باقی مانده است، نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی اینستکس را شوخی تلخ اروپا با ایران و عامل تحقیر ملت ایران خواندند و از دولت خواستند تا قاطعانه برنامه کاهش تعهدات برجامی را دنبال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دنبال خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها وزارت خارجه مهلت ۶۰ روزه‌ای به اروپا داد تا مواضع خود در مقابل ایران را مشخص کند. حال پس از گذشت ماه‌‌ها و دادن وعده‌های تکراری در راه‌اندازی ساز و کار مالی اروپایی (spv) با ایران برای ادامه مبادلات تجاری، نهایتا در روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷، این کانال مالی با نام "اینستکس" در فرانسه ثبت و مدیریت آن را "پر شیفر" آلمانی با سابقه طولانی مدیریت در کامرز بانک بر عهده گرفت. در این ساز و کار مبادلات با یورو انجام خواهد شد؛ اما نکته قابل تأمل اینجاست که در این ساز و کار قرار نیست ایران پولی دریافت کند، بلکه نفت را به کشور‌های اروپایی می‌دهد و در مقابل از آن‌ها اقلام مورد نیاز خود را دریافت می‌کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حالی که کمتر از یک هفته به پایان مهلت ۶۰ روزه اروپا باقی مانده است، نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی اینستکس را شوخی تلخ اروپا با ایران و عامل تحقیر ملت ایران خواندند و از دولت خواستند تا قاطعانه برنامه کاهش تعهدات برجامی را دنبال کند.

,

 

,

ولی‌الله نانواکناری،‌ نماینده مردم بابلسر:
مصمم به اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی هستیم

,
, مصمم به اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی هستیم, مصمم به اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی هستیم,

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، درخصوص بدعهدی اروپا در اجرایی کردن برجام و زمان مشخص شده برای اجرایی شدن گام دوم کاهش تعهدات برجامی، اظهار کرد:  همچنان منتظر هستیم تا اروپا تصمیم جدیدی را اتخاذ کند و قدم‌های جدیدی را برداشته که البته این اقدامات اقناع کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه خانم موگرینی رئیس اتحادیه اروپا درحال رایزنی برای برداشتن گام‌های مثبت درخصوص برجام است، خاطرنشان کرد: اگر طی مدت مشخص اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها انجام نشود مطمئنا دولت جمهوری اسلامی ایران مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی را اجرایی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه اقدام قاطعانه جمهوری اسلامی می‌تواند در تصمیم‌گیری کشورهای اروپایی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: در اجرایی کردن گام دوم کاهش تعهدات برجامی مصمم هستیم و به محض اینکه اقدام عملی جدیدی صورت نگیرد، برنامه‌های جمهوری اسلامی عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس بر لزوم اجرایی کردن گام دوم تعهدات برجامی از سوی دولت تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی جنبه اجرایی دارد هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند تصمیمات این شورا را عملیاتی نکند و اگر فرد یا نهادی از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تخطی کند مجرم شناخته می‌شود.

نانواکناری یادآور شد: اگر تصمیم جدیدی از سوی کشورهای اروپایی در مدت زمان باقیمانده رخ دهد نگاهی متفاوتی در گام دوم خواهیم داشت.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس:
چراغ سبز اروپا برای مدیریت زمان و کنترل ایران است/ رفتار نابخردانه امریکا نسبت به حقوق بین‌الملل

,

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس:
چراغ سبز اروپا برای مدیریت زمان و کنترل ایران است/ رفتار نابخردانه امریکا نسبت به حقوق بین‌الملل

,
, چراغ سبز اروپا برای مدیریت زمان و کنترل ایران است/ رفتار نابخردانه امریکا نسبت به حقوق بین‌الملل, چراغ سبز اروپا برای مدیریت زمان و کنترل ایران است/ رفتار نابخردانه امریکا نسبت به حقوق بین‌الملل,

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه اقدام مالی مشترک (اینستکس) با محوریت سه کشور اروپایی در راستای جبران مافات خروج ترامپ از برجام مطرح شد، خاطرنشان کرد: از ابتدا میان امریکا و اتحادیه اروپا تقسیم کاری برای مدیریت ایران در بحث برجام پس از خروج ترامپ صورت گرفت مبنی بر اینکه امریکا از برجام خارج می‌شود تا انبر تحریم را محکم‌تر بر گرده ایران فشار دهد و از دیگر سوی، اروپا وعده دهد تا اگر ایران از برجام خارج نشود برای ما گره‌گشایی کرده و مباحث مالی، بانکی و تجاری را جبران کند.

وی با اذعان بر اینکه این امر یک تقسیم کار میان امریکا و اروپا برای اذیت ایران در بحث برجام بود، برجام را ابزاری برای اعمال فشار و کنترل رفتار ایران در هر شرایط برشمرد و گفت: هر چه زمان جلوتر می‌رود، این تحلیل از سوی دلسوزان انقلاب و واقفان به جوهر شیطانی امریکا و بعضا برخی کشورهای اروپایی عملا اثبات می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن وزیر امور خارجه و معاون ایشان در نشست غیرعلنی مبنی بر مهلت کوتاه‌مدت (کمتر از یک ماه) به اروپا برای اتخاذ تصمیم برای جبران مافات و اعلام این تصمیم، افزود: ملت ایران و ناظران بر رفتار اروپا مستحضر هستند که بیش از یک سال گذشت اما پدیده‌ای به نام اینستکس، رفتار طبق شرایط رهبری (عدم ممانعت از فروش نفت ایران، فروش راحت نفت، بازگشت ارز حاصله از فروش نفت به کشور و عدم قفل شدن سیستم بانکی در برابر عملیات پولی و بانکی ایران) و جبران تعهدات برجام توسط اروپا هیچ‌کدام اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد و اگر اروپا چراغ سبزی نشان دهند، باز هم برای مدیریت زمان و کنترل ایران است.

ادیانی با اشاره به بدعهدی همیشگی کشورهای اروپایی گفت: از زمان مذاکره در دولت اصلاحات و ورود این سه کشور به ایران و امضا بیانیه در کاخ سعدآباد که در آن زمان آقای رئیس جمهور روحانی دبیر شورای عالی امنیت بود، ایران 9 سال معطل شد و پس از این مدت به ایران گفتند که حتی حق رسیدن به اروانیوم غنی شده یک درصد را هم ندارند و اکنون نه یک سال با این نام بلکه 6 سال در دولت روحانی، کشور را با پدیده‌ای به نام برجام معطل کردند؛ برجامی که به تعبیر رهبری و دلسوزان نظام خسارت محض بود.

وی با بیان اینکه اکنون در جام برجام غیر از ایران کسی نمانده است، گفت: اروپا به تعهداتش عمل نکرد، چین و روسیه هم گام‌های لازم را برنداشتند و امریکا هم با نادیده گرفتن همه حقوق بین‌الملل از برجام خارج شد تا بتواند ایران را بیشتر آزار کند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه کسی که ماموریت داشت زنجیر تحریم را از پای ملت بردارد خودش گرفتار زنجیر تحریم شده است، این رفتار نابخردانه امریکا نسبت به تحریم مسئولان سیاسی کشور، دفتر رهبری و شخص ظریف را نشانه سردرگمی و یاغی‌گری نسبت به حقوق بین‌الملل دانست و خاطرنشان کرد: البته این کار بلااثر بوده و بیشتر شبیه جنگ زبان است.

ادیانی با اذعان بر اینکه اگر اروپا به هر دلیل به تعهدات خود عمل نکند، ایران گام‌های بعدی را محکم و استوار در چارچوب مواد 26 و 36 توافقنامه برجام برخواهد داشت، ادامه داد: این حق ایران و حق هر کشور 5+1 است که در صورت عبور طرف مقابل از توافق بتواند از مفاد مندرج در این مواد استفاده کند.

وی با بیان اینکه صبر ملت ایران حدی دارد و ایران به سمتی خواهد رفت تا منافع خود را تأمین کند، ادامه داد: برابر قانون اساسی، این تصمیم دو ماهه و 6 روز دیگر در اختیار شورای عالی امنیت ملی کشور قرار گرفته و هر تصمیمی که این شورا بگیرد، بی‌شک مورد وفاق و اجماع مجموعه بدنه نظام و حاکمیت خواهد بود.

نماینده مردم در خانه ملت در پایان با بیان اینکه کشورهایی مانند امریکا و انگلستان، به گواه تاریخ، همواره گام‌هایی خلاف مصالح کشور ما برداشته‌اند، گفت: ما نباید از دشمن انتظار محبت داشته باشیم و برای بدخواهان و دشمنان ایران فقط یک زبان آشنا بوده و آن زبان مقاومت و پایداری است.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین:
به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند

,
, به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند, به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند,

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به اخباری مبنی بر اجرایی شدن اینستکس اظهار داشت: اروپا باید موضع خود را در برابر آمریکا مشخص کند و اگر آنها می خواهند پایبندی خود را به تعهدات بین المللی اعلام کنند باید عملیاتی کردن اینستکس را در دستور کار خود قرار دهند.

, عصر همدان,

وی افزود: من به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم و جمهوری اسلامی ایران طبق زمانبندی اعلام شده پیش می رود و اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکنند ما کار خودمان را انجام می دهیم.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا از ایران زمان زیادی را گرفت تاکید کرد: اروپا باید در برجام یک موضع مشخصی در برابر آمریکا می گرفت اما به خاطر تسلط امریکا بر اروپا نتوانست موضع بگیرد.

,

خجسته تصریح کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها صادق نیستند و به دنبال قلدری هستند و جمهوری اسلامی هم قلدری را بر نمی تابد و در برابر آن ها می ایستند.

,

وی با بیان اینکه با شناختی که از اروپا دارم و تسلطی که آمریکا بر اروپا دارد به اینستکس خوش‌بین نیستم عنوان کرد: اینستکس در واقع همین نفت در برابر غذا است و آنها همیشه در صدد فشار و تحریم ملت ایران بودند و هیچ وقت دنبال مذاکره نبودند.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دولت در برابر اینستکس چه واکنشی باید از خود نشان دهد افزود: برخی از دولتی ها و مسئولین به این اینستکس خوشبین هستند و دولت باید از موضع جمهوری اسلامی دفاع کند، فرمایشات رهبری را نصب العین قرار دهد و مصلحت کشور را در نظر بگیرند.

,

خجسته در پایان خاطر نشان کرد: تمام پیش بینی های رهبری در خصوص آمریکا و اروپا بعد از شش ماه یا یک سال به وقوع پیوسته و هرکدام امروز مصداق پیدا کرده اند و این پیش بینی ها بحثی را باقی نمی گذارد.

,

 

,

بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس:
اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود

,
, اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود, اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود,

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا طی مهلت 60روزه اظهار کرد: تعهدات بین‌المللی دو جانبه است، بنابراین هر طرفی از قرداد اگر از اجرای تعهدات سر باز بزند، حقوقی برای طرف مقابل پیش بینی شده و در معاهداتی مانند برجام هم چنین حقوقی پیش بینی شده است که برای ما هم حقوقی قائل شده و اکنون که اروپا عهدشکنی کرده نیز ما هم باید قاطعانه بایستیم.

, صبح قزوین,

وی افزود: اروپایی‌ها تعهد کرده بودند که مفاد برجام را انجام می‌دهند و با وجود اینکه مدعی قانون مداری و قانون مندی هستند؛ اما شاهد بودیم که که به تعهداتشان پایبند نبودند، بنابراین طبق مفاد قرارداد باید تعهدات برجامی خود را کاهش دهیم و طبق همان قرارداد نیز مرحله به مرحله آنگونه که در راستای منافع ملی و منافع مردم است، عمل کنیم.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: اروپایی‌ها مدعی هستند که مهد حقوق و حقوق بین‌الملل هستند و ادعای تفسیر معاهدات بین‌المللی را دارند، اما دیدیم که اروپایی‌ها در این زمینه قدرت و استقلال خود را نشان ندادند. چراکه زمانی که امریکا ظالمانه از مفاد برجام خارج شد و تعهدات خود را لغو کرد طبیعتا اروپا باید عکس‌العمل نشان می‌داد در حالی که تا الان عکس العمل جدی ندیدیم.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس درباره پیوستن ایران به "اینستکس" اظهار کرد: خیلی امیدوار نیستم که اروپایی‌ها در بحث "اینستکس" هم پایبند باشند؛ ما کار خود را باید طبق منافع ملی و منافع ملت انجام دهیم.

,

طاهرخانی تصریح کرد: امریکا با تحریم‌های ظالمانه مردم را تحت فشار گذاشته است که برخلاف حقوق مسلم جامعه بین‌المللی است و جای هیچ دفاعی وجود ندارد و این در حالی است که اروپا هیچ عکس‌العمل جدی در برابر امریکا نشان نداده است.

,

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط باید قاطعانه عمل کنیم چراکه در بحث برجام و بعد از اینکه امریکا عهد شکنی کرد، ما مدارا کردیم به واسطه اینکه ما تفکر ارزشی داریم و می‌خواستیم به آنچه که تعهد کردیم نیز عمل کنیم؛ اما امروز دیگر به نفع ملت و کشور ما است که طبق سیاست‌های کلان نیز در برابر این عهدشکنی‌ها بایستیم.

,

 

,

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان:
اینستکس یک توهین بزرگ به ملت مقتدر ایران است/ برخی مسئولان از هول حلیم در دیگ افتادند

,
, اینستکس یک توهین بزرگ به ملت مقتدر ایران است/ برخی مسئولان از هول حلیم در دیگ افتادند, اینستکس یک توهین بزرگ به ملت مقتدر ایران است/ برخی مسئولان از هول حلیم در دیگ افتادند,

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه اینستکس یک توهین بزرگ به ملت مقتدر ایران است، اظهار کرد: بعد از 40 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ایران در خیلی از وابستگی‌هایی که قبل از انقلاب و اوایل داشتیم، مستقل شدیم و متوانیم این فناوری و محصول به کشورها صادر کنیم.

, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این کانال مالی اروپا یک توهین بزرگ است که به ما بگویند نفت در برابر غذا و دارو؛ اکنون بعد از مدتی که ادعا می‌کنند این کانال مالی اجرا شده اما هیچ‌گونه تأثیری برای ایران نداشته است.

,

وی افزود: اینستکس حقیقتاً یک بازی است، اروپایی‌ها سال گذشته پس از خروج امریکا از برجام قرار بود رسماً اعلام کنند که در برجام می‌مانند و یا نه؛ اما اکنون بعد از یک سال و چند ماه ما را بازی می‌دهند و نباید دولت‌مردان زیر بار این رفتارهای بچگانه اروپا بروند.

,

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با توضیح اینکه اروپایی‌ها بعد از یک سالی که قرار بود اعلام نظر کنند به‌نوعی می‌خواهد بگویند به برجام پایبند هستیم و اگر امریکا از برجام خارج‌شده ما آماده‌ایم ارتباط داشته باشیم، بیان کرد: این‌ها اینستکس را بهانه‌ای برای پایبندی به برجام قراردادند تا ایران از برجام خارج نشود.

,

وی ادامه داد: طبق کوتاهی اروپایی‌ها مسئولان ایرانی تصمیم گرفتند که اگر اروپایی‌ها تا مدت تعین شده به تعهدات خود عمل نکند غنی‌سازی کشور بیشتر از سقف برجام را شروع می‌کنیم؛ متأسفانه زمانی که برجام را امضا کردیم برخی از مسئولان ما از هول حلیم در دیگ افتادند و فکر کردند که کوه ابو قبیس را گرفتند و با اجرای زودهنگام برخی از تعهدات تمام داشته‌ها را از دست دادیم.

,

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تأکید کرد: حتی بر منتقدان و مخالفان برجام توهین کردند و این توهین‌های بزرگ به دلسوزان نظام و کشور کردند؛ اکنون وقت آن است که طبق قراردادی که نوشتند غنی‌سازی را شروع کنند و شاید اینستکس هم بازی باشد که بگویند اروپا در برجام مانده و حق ملت ایران را از بین ببرند.

,

 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
دولت حق امضای «اینستکس» را ندارد

,
, دولت حق امضای «اینستکس» را ندارد, دولت حق امضای «اینستکس» را ندارد,

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه اینستکس یک گام مثبت در تحقق وعده اروپا است اظهار کرد: اینستکس هیچ دردی از اقتصاد ایران دوا نمی‌کند و از مشکلات ما نمی‌کاهد.

, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه 16 تیر طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی زمان اجرای گام دوم اقدام متقابل ایران در قبال بدعهدی‌های اروپا است افزود: هدف از بیان اجرایی شدن اینستکس، جلوگیری از اجرای گام دوم اقدام متقابل ایران است وگرنه هیچ نفعی برای ما ندارد.

,

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت حق امضای اینستکس را ندارد و این نوع نحوه اجرای آن توهین به شأن ملت ایران است زیرا همانند نفت در مقابل غذایی است که پیش از این سازمان ملل برای عراق جنگ زده اجرایی شده بود و اروپایی‌ها قصد اجرای آن را برای ایران را دارند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها به دنبال حفظ پوسته برجام هستند تصریح کرد: در حالی که آمریکا به صورت علنی از برجام خارج شده و اروپایی‌ها به تعهدهایشان عمل نکرده اند، اما سعی در حفظ پوسته برجام هستند تا ایران همچنان بر تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

,

وی ادامه داد: اروپایی‌ها به دنبال فرصت گرفتن از ایران هستند و با این شیوه‌ای که اینستکس را عنوان کرده اند به دنبال خریدن زمان هستند و از طرف دیگر به دنبال منصرف کردن ایران از برداشتن گام‌های بعدی در راستای ارتقاء سطح غنی سازی آب سنگین اراک هستند.

,

حاجی دلیگانی با بیان اینکه نسبت به پیشبرد برجام با وعده‌های اروپایی‌ها خوش‌بین نیستیم، گفت: اروپایی‌ها با مطرح کردن اینستکس نیز به فکر منافع ایران نیستند و در واقع با اجرایی کردن این تفاهم‌نامه به دنبال سود و منفعت خود هستند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با اجرای اینستکس و تحویل دارو و غذا در مقابل نفت به دنبال از بین بردن خود اتکایی در کالاهای استراتژیکی همچون گندم و نابودی صنعت داروسازی در داخل کشور هستند.

,

وی بیان کرد: اروپا و آمریکا از رونق تولید داخلی ما وحشت دارند و می‌خواهند با اجرای اینستکس، تولید داخلی ما را متوقف کنند.

,

 

,

علی رستمیان، نماینده مردم سلسله و دلفان:
هدف از بزک اینستکس با اخبار جعلی زمان‌کشی است/باید به‌طور جدی از مواضع خود دفاع کنیم

,
, هدف از بزک اینستکس با اخبار جعلی زمان‌کشی است/باید به‌طور جدی از مواضع خود دفاع کنیم, هدف از بزک اینستکس با اخبار جعلی زمان‌کشی است/باید به‌طور جدی از مواضع خود دفاع کنیم,

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: زمان زیادی از اینستکس می‌گذرد و عملیاتی نشده و قول دروغی است، زمانی که پول نفتمان را می‌توانیم از یک سیستم جدید بگیریم و مبادله‌کنیم یک سیستم بی‌پول و بی‌اعتبار معنایی ندارد.

, سفیر افلاک,

وی افزود: اروپایی‌ها باید بفهمند بر اساس تعهدی که در برجام شده گام عملی بردارند و اگر گام عملی برندارند دولت موظف به اجرای گام دوم است و مجلس نیز تصویب کرده که گام‌ها برداشته شود به‌خصوص بعد از موضع‌گیری حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری داشتند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: این بدعهدی آمریکا باعث منزوی شدن، برخورد چندگانه و تشدید آرا در هیات حاکمه آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا شد به‌ویژه بعد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران که آمریکا را به وحشت انداخت.

,

وی بیان کرد: الآن نباید یک‌قدم از تصمیم نظام عقب‌نشینی کنیم و این مهلتی که نظام برای اروپا گذاشته و نزدیک به تمام شدن است، اگر گام عملی برندارند ما هر اقدامی را برای دفاع از حاکمیت خودمان در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و مفاد برجام برمی‌داریم و این اقدام را برای خودمان جایز و پسندیده میدانیم و اروپائیان باید بدانند که برجام یا برای هیچ‌کس و یا برای همه باشد.

,

رستمیان عنوان کرد: ما این آمادگی راداریم که از برجام هم ازلحاظ امنیتی وهم ازلحاظ حقوقی دفاع کنیم، باید به‌طورجدی از مواضع خود دفاع کنیم و دولت موظف است تصمیمات نظام را در چارچوب تصمیمی که در شورای عالی امنیت ملی گرفته‌شده است عملی کند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: هدف رسانه‌ها در بزک کردن اینستکس با اخبار دروغ و جعلی زمان کشی است و آمریکا با اروپاییان روی یک سکه هستند وگرنه باید اقدام عملی از خودشان نشان دهند.

,

وی اظهار داشت: برجام مفادی دارد که رفع تمام تحریم‌ها یکی از آن‌هاست و هیچ اقدامی برای برداشتن تحریم‌ها نداشتند و گستاخی‌شان بیشتر می‌شود؛ اگر ما یک‌قدم برداریم و محکم بایستیم آن‌ها 10 قدم عقب‌نشینی می‌کنند و امتیازهایی که باید داشته باشیم می‌گیریم و باید موضع خودمان را مشخص کنیم.

,

رستمیان افزود: رفتار تاکتیکی اروپاییان برای وقت‌کشی و امتحان کردن ما است و ما نیز نشان دادیم هرجایی که محکم پشت سر رهبری ایستاده‌ایم به نتیجه رسیدیم و هرجایی که تزلزل و تشدد در ما دیدند سوءاستفاده کردند و چند قدم گستاخانه‌تر از دیروز برداشتند و حق‌وحقوق ما را نادیده گرفتند.

,

وی تصریح کرد: الآن راهی جز ایستادن در مقابل آن‌ها نداریم و باید تصمیمات دولت و مجلس را اجرا کنیم و خودمان را برای هر شرایط سختی آماده کنیم.

,

 

,

محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده فردوس:
حرف و عمل متناقض اروپا در اجرای برجام/ غربی‌ها پایه برجام را شل کردند/ مردم نمی‌خواهند حقوق‌شان در مقابل اروپا واگذار شود

,
, حرف و عمل متناقض اروپا در اجرای برجام/ غربی‌ها پایه برجام را شل کردند/ مردم نمی‌خواهند حقوق‌شان در مقابل اروپا واگذار شود, حرف و عمل متناقض اروپا در اجرای برجام/ غربی‌ها پایه برجام را شل کردند/ مردم نمی‌خواهند حقوق‌شان در مقابل اروپا واگذار شود,

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اشاره به 16 تیر آخرین روز مهلت ایران به اروپا و شروع مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی، گفت: اروپایی‌ها از آمریکا بیشتر تبعیت می‌کنند و با ما در مذاکرات راه نمی‌آیند.

, خاورستان,
 
,
وی افزود: غربی‌ها پایه‌ی برجامی که خودشان درست کردند را شل کردند و ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند ایران در برجام بماند و آن را نگه دارد.
,
 
,
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیا ایران تحمل دارد کل برجام بر سر ایران خراب شود؟ گفت: برجام یک معاهده بین‌المللی بوده که ایران با شش کشور دیگر بسته است و سازمان ملل نیز در آن بوده است.
,
 
,
امیرحسنخانی گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند برجام را خراب کنند اما می‌گویند ایران از برجام خارج نشود.
,
 
,
وی ضمن تأکید بر این‌که اکنون تمام اتفاقاتی که می‌خواهد بر اثر خراب‌شدن برجام بیفتد، افتاده است گفت: اروپا درست است که می‌گوید به برجام پایبند است اما همچنان ایران را در تحریم دارد.
,
 
,
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها حتی در حد موادغذایی، تجهیزات پزشکی و دارو به ما نمی‌دهند اما اعتقادشان این است که اگر ایران از برجام خارج شود، اروپا تحریم خود را از سر می‌گیرد!
,
 
,
امیرحسنخانی تأکید کرد: در حال حاضر اروپا تحریم خود را از سر گرفته است و مردم نیز با شدیدترین تحریم‌ها نه‌تنها از جانب آمریکا بلکه از جانب تمام کشورها روبرو هستند.
,
 
,
وی با بیان این‌که مردم هزینه فشار و تحریم‌ها را پرداخت می‌کنند افزود: درست است دولت گرفتار است اما بار اصلی را مردم می‌کشند.
,
 
,
این نماینده مردم در خانه ملت گفت: بار جنگ تحمیلی را مردم تحمل کردند و بار تحریم، جنگ اقتصادی و فشار را نیز مردم تحمل می‌کنند.
,
 
,
امیرحسنخانی تأکید کرد: مردم در شرایط کنونی می‌گویند در این شرایط، ذلت تحمل نمی‌کنیم و حاضر نیستیم در این شرایط حقوق ما را واگذار کنید.
,
 
,
وی گفت: دولت با شورای امنیت ملی هماهنگ است و در گام اول در خروج از برجام اقدامات خوبی انجام داده‌اند و اکنون نیز تیم دیپلماسی ایران برنامه خوبی را پیش می‌برند و امیدواریم از حق مردم به خوبی بتوانند دفاع کنند.
,
 
,
 
,

سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:
اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

,

سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:
اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

,

سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:
اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

,

سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:
اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

,

سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:
اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است

,
, اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است, اینستکس شوخی تلخی که توانایی برآوردن خواسته‌های ایران را ندارد/ عمل خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی خدمت به آمریکا است,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص نزدیک‌شدن به پایان ضرب‌العجل ایران به اروپا در خصوص انجام تعهدات برجام توسط اروپا، اظهار کرد: باید اروپا، آمریکا و تمام دنیا بفهمند کشور ایران در آن‌چه می‌گوید قاطع بوده و محکم ایستاده است.

وی افزود: اگر کشورهای غربی متوجه قاطعیت ایران نشوند بعد از این، ادعاهای ایران در هر زمینه‌ای را باور نخواهند کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر اروپا خواسته‌های به حق ایران را تأمین نکند باید گام دوم را محکم برداشت و نگران نبود، گفت: اروپایی‌ها از بالابردن سطح غنی‌سازی هسته‌ای ایران بسیار می‌ترسند.

عبادی با بیان این‌که راه دیگری جز مقاومت وجود ندارد، اظهار کرد: کشورهای غربی ظلمی نبوده که در حق ملت ایران نکردند و این حداقل‌کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: برداشتن گام دوم را شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده و باید در این زمینه همه وحدت خود را نشان دهند چراکه آمریکا، اروپا و غربی‌ها علاقه‌مند به اظهار نظرات مخالف بوده و نمی‌خواهند وحدت را در کشور ایران ببینند لذا برای آسیب‌زدن به آن بسیار تلاش می‌کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاها در برخی از مواقع مسائلی از جمله نفوذ که اندک است منجر به بروز مشکلاتی می‌شود اما خلاف چهارچوبی است که نظام و سران سه قوه انتخاب کرده‌اند و به صلاح مملکت نیست.

عبادی با بیان این‌که در حال حاضر غربی‌ها نمی‌توانند وحدت را در کشور ایران ببینند، تأکید کرد: راهی جز برگشت آمریکا به برجام وجود ندارد و اگر وحدت باشد قطعا سریع‌تر تحریم‌ها شکسته خواهد شد اما اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد تحریم‌ها بیشتر شده و ملت ایران متضرر خواهد شد.

وی در خصوص اینستکس، افزود: ماهیت اینستکس با آن‌چه ما درخواست داریم بسیار تفاوت دارد و از همان ابتدا هم کسی به اینستکس راضی نبوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در اینستکس گفته‌اند می‌خواهند غذا و دارو به ایران بدهند که در این موارد آمریکا گفته تحریمی وجود ندارد و اگر قرار است موارد دیگری به ایران بدهند، می‌توان نسبت به آن فکر کرد.

عبادی تأکید کرد: جمهوری اسلامی قاطع اعلام کرده که باید نفت خود را فروخته و پول نفت برگردد و مبادلات بانکی نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به فرض اجرایی‌شدن اینستکس، این سازوکار توانایی ندارد که بخواهد خواسته‌های ما را برآورده کند و دردی از کشور دوا نخواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌که اروپا گفته غذا و دارو را به ایران می‌دهد به نفع خودشان است و سود می‌برند.

عبادی با بیان این‌که اینستکس شوخی تلخی بیش نیست، تصریح کرد: اگر کسی در داخل به بهانه اینستکس بگوید خواسته‌های ما تأمین شده جای شک‌کردن دارد.

وی تأکید کرد: معیار ما این است که نفت خود را به طور کامل فروخته و مبادلات مالی داشته باشیم لذا لازم است اروپا این موضوعات را فراهم کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جمهوری اسلامی متحد به سمت چهارچوبی که شورای عالی امنیت ملی قرار داده حرکت کنیم و هیچ اختلافی نباشد یقینا این‌گونه زودتر به مقصد خواهیم رسید.

عبادی بیان کرد: تمام جریان‌های سیاسی در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند و وقتی آن‌جا تصمیمی گرفته شود، این‌که افرادی بیایند و موارد دیگری بگویند، خدمت به آمریکا و غربی‌ها خواهد بود و شبیه کسی است که خیانت می‌کند.

 

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان:
دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از اینستکس تصمیم‌گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: برجام  یک پیمان چند جانبه است که در آن چندین کشور حضور دارند این پیمان زمانی می تواند پابرجا باقی بماند و دوام پیدا کند که همه طرف های این پیمان به تعهدات خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه یکی از طرف ها بیش از یک سال است از اجرای تعهدات شانه خالی کرده و از برجام خارج شده است اما ملت ایران و مسئولین ما با بزرگواری و سعه صدر برخورد کردند و در همان تاریخ اعلام شد مادامی که برجام منافع ملت ایران را تامین کند ما به این تعهد پایبند خواهیم بود و از آن خارج نخواهیم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: هر زمان که به این نتیجه برسیم که این پیمان تامین کننده منافع ایران نخواهد بود و با منافع و امنیت ملی ما مغایر باشد دلیلی ندارد که ما به این پیمان متعهد و پایند بمانیم.

حمزه افزود: امروز مسئولین به این نتیجه رسیده اند که علی رغم صبوری ملت ایران ظاهرا سایر طرفین تعهد فقط به دنبال خرید وقت و اتلاف زمان هستند و قرار نیست به تعهدات خود در قبال ملت ایران عمل کنند.

وی تاکید کرد: ما گام اول را محکم برداشتیم و مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای عمل به تعهداتشان دادیم و این مهلت چند روز دیگر به پایان می رسد.

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد منافع ملت ایران به ویژه در حوزه صنعت نفت تامین نشود آنگاه دلیلی برای ماندن و ادامه این تعهد باقی نخواهد ماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا گام دوم را با صلابت برخواهیم داشت تا اینکه ما هم مثل سایر طرفینی که از این پیمان خارج شدند و وظایف خود را انجام ندادند ماهم مطابق با منافع ملی خود در زمان مناسب تصمیم های لازم را خواهیم گرفت.

حمزه ابراز داشت: مسئولین کشور ما باید با حساسیت ، دقت و با توجه به تجربه برجام در خصوص اینستکس باید با دقت مسائل را بررسی کنند و تصمیم بگیرند.

وی یادآور شد: نمی شود با جوسازی چند رسانه در حمایت از ایستکس در این خصوص تصمیم گرفت و لازم به ذکر است کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع با دقت بررسی خواهد شد.

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر اینستکس در تامین منافع ملت ایران مغایرت داشت قطعا مجلس و شورای امنیت ملی تحت تاثیر چند رسانه خاص قرار نخواهند گرفت و اینستکس تصویب نمی شود.

 

احمد بیگدلی، نماینده زنجان:
اینستکس رفع تکلیف اروپایی‌ها در برجام است

احمد بیگدلی در گفت و گوی با موج رسا اظهارداشت: گروه ۵+۱ در برجام تعهداتی را دادند که هنوز به هیچ یک از این تعهدات عمل نشده است.

وی ادامه داد: اگر چه عهد شکنی در برجام در حال حاضر بیشتر به آمریکا مربوط می شود اما اروپایی ها نیز حرکت مثبتی را انجام نداده اند.
 
این نماینده با بیان اینکه اروپایی ها به دنبال کاهش  سنگینی آن بد عهدی هستند تا آن را از روی دوش خود بردارند،بیان داشت: اینستکس داستانی برای فرار از آن موضوع است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به روند اینستکس فکر نمی کنم آنچنان مثبت برای رفع مشکلات و مسائل جمهوری اسلامی باشد.
 
وی گفت: اینستکس به نوعی رفع تکلیف اروپایی ها در برجام محسوب می‌شود.
 
بیگدلی خاطرنشان کرد: اینستکس نمی تواند سازوکاری را ایجاد کند که آنچنان نفعی برای ما داشته باشد. 

وی افزود: اگرچه اینستکس سازوکار جدیدی است اما فکر نمی کنم عملیاتی شود بلکه فقط در حد رفع تعهدات اروپایی ها است.

 

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه:
هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن اشاره به 16 تیر و پایان مهلت برجامی ایران به اروپا، گفت: جمهوری اسلامی ایران مهلت 60 روزه‌ای به اروپا جهت اجرای تعهدات برجامی توسط اروپا داده است که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران باید با یک دیپلماسی قوی جلو برود.

وی تصریح کرد: اروپا تعهدات زیادی در برجام دارد که اینستکس یکی از این تعهدات است اما اگر اروپایی‌ها خواسته باشند به تعهدات خود عمل نکنند ما نیز هرگز به تعهدات‌مان عمل نخواهیم کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، افزایش غنی‌سازی اورانیوم را از اقدامات ایران در جهت خروج از برجام دانست و افزود: این یکی از دیپلماسی‌هایی است که ایران به طور جدی در جهت خروج از برجام در پیش گرفته است.

افضلی تصریح کرد: زمانی که طرف مذاکره‌کننده حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند، جمهوری اسلامی ایران مجبور نیست به یک معاهده یک طرفه تن دهد.

وی، اینستکس را یک شوخی تلخ دانست و افزود: هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایران باید محکم روی مواضع خود ایستادگی کند و گام دوم اقدامات در مقابل بدعهدی‌ها را با قدرت اجرایی کند.

افضلی بیان کرد: جمهوری اسلامی تحت شورای عالی امنیت ملی تصمیم جدی به اجرای گام دوم خروج از برجام دارد و محکم پای این تصمیم خود ایستاده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی آمریکا، فشارهای اقتصادی را در کشور مدیریت می‌کند و این به معنای آن است که ما برای پیشرفت کشور نیاز به برجام نداریم و به خود متکی هستیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم‌اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی در 16 تیر، مخالف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، گفت: عدم اجرای این اقدامات به معنای کوتاه‌آمدن جمهوری اسلامی ایران در مقابل غربی‌ها است و سبب خواهد شد تا تحریم‌ها علیه ملت و نظام تثبیت شود.

 

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص نزدیک‌شدن به پایان ضرب‌العجل ایران به اروپا در خصوص انجام تعهدات برجام توسط اروپا، اظهار کرد: باید اروپا، آمریکا و تمام دنیا بفهمند کشور ایران در آن‌چه می‌گوید قاطع بوده و محکم ایستاده است.

, خاورستان,

وی افزود: اگر کشورهای غربی متوجه قاطعیت ایران نشوند بعد از این، ادعاهای ایران در هر زمینه‌ای را باور نخواهند کرد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر اروپا خواسته‌های به حق ایران را تأمین نکند باید گام دوم را محکم برداشت و نگران نبود، گفت: اروپایی‌ها از بالابردن سطح غنی‌سازی هسته‌ای ایران بسیار می‌ترسند.

,

وی افزود: برداشتن گام دوم را شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده و باید در این زمینه همه وحدت خود را نشان دهند چراکه آمریکا، اروپا و غربی‌ها علاقه‌مند به اظهار نظرات مخالف بوده و نمی‌خواهند وحدت را در کشور ایران ببینند لذا برای آسیب‌زدن به آن بسیار تلاش می‌کنند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاها در برخی از مواقع مسائلی از جمله نفوذ که اندک است منجر به بروز مشکلاتی می‌شود اما خلاف چهارچوبی است که نظام و سران سه قوه انتخاب کرده‌اند و به صلاح مملکت نیست.

,

وی در خصوص اینستکس، افزود: ماهیت اینستکس با آن‌چه ما درخواست داریم بسیار تفاوت دارد و از همان ابتدا هم کسی به اینستکس راضی نبوده است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در اینستکس گفته‌اند می‌خواهند غذا و دارو به ایران بدهند که در این موارد آمریکا گفته تحریمی وجود ندارد و اگر قرار است موارد دیگری به ایران بدهند، می‌توان نسبت به آن فکر کرد.

,

عبادی تأکید کرد: جمهوری اسلامی قاطع اعلام کرده که باید نفت خود را فروخته و پول نفت برگردد و مبادلات بانکی نیز داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: به فرض اجرایی‌شدن اینستکس، این سازوکار توانایی ندارد که بخواهد خواسته‌های ما را برآورده کند و دردی از کشور دوا نخواهد شد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌که اروپا گفته غذا و دارو را به ایران می‌دهد به نفع خودشان است و سود می‌برند.

,

عبادی با بیان این‌که اینستکس شوخی تلخی بیش نیست، تصریح کرد: اگر کسی در داخل به بهانه اینستکس بگوید خواسته‌های ما تأمین شده جای شک‌کردن دارد.

,

وی تأکید کرد: معیار ما این است که نفت خود را به طور کامل فروخته و مبادلات مالی داشته باشیم لذا لازم است اروپا این موضوعات را فراهم کند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جمهوری اسلامی متحد به سمت چهارچوبی که شورای عالی امنیت ملی قرار داده حرکت کنیم و هیچ اختلافی نباشد یقینا این‌گونه زودتر به مقصد خواهیم رسید.

,

عبادی بیان کرد: تمام جریان‌های سیاسی در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند و وقتی آن‌جا تصمیمی گرفته شود، این‌که افرادی بیایند و موارد دیگری بگویند، خدمت به آمریکا و غربی‌ها خواهد بود و شبیه کسی است که خیانت می‌کند.

,

 

,

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان:
دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از اینستکس تصمیم‌گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی

, نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان:,
, دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از اینستکس تصمیم‌گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی, دولت با جوسازی برخی رسانه های خاص در حمایت از اینستکس تصمیم‌گیری نکند/ خروج ایران از برجام در صورت آشکار شدن عدم تامین منافع ملی,

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: برجام  یک پیمان چند جانبه است که در آن چندین کشور حضور دارند این پیمان زمانی می تواند پابرجا باقی بماند و دوام پیدا کند که همه طرف های این پیمان به تعهدات خود عمل کنند.

, راه آرمان,

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه یکی از طرف ها بیش از یک سال است از اجرای تعهدات شانه خالی کرده و از برجام خارج شده است اما ملت ایران و مسئولین ما با بزرگواری و سعه صدر برخورد کردند و در همان تاریخ اعلام شد مادامی که برجام منافع ملت ایران را تامین کند ما به این تعهد پایبند خواهیم بود و از آن خارج نخواهیم شد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: هر زمان که به این نتیجه برسیم که این پیمان تامین کننده منافع ایران نخواهد بود و با منافع و امنیت ملی ما مغایر باشد دلیلی ندارد که ما به این پیمان متعهد و پایند بمانیم.

,

حمزه افزود: امروز مسئولین به این نتیجه رسیده اند که علی رغم صبوری ملت ایران ظاهرا سایر طرفین تعهد فقط به دنبال خرید وقت و اتلاف زمان هستند و قرار نیست به تعهدات خود در قبال ملت ایران عمل کنند.

,

وی تاکید کرد: ما گام اول را محکم برداشتیم و مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای عمل به تعهداتشان دادیم و این مهلت چند روز دیگر به پایان می رسد.

,

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد منافع ملت ایران به ویژه در حوزه صنعت نفت تامین نشود آنگاه دلیلی برای ماندن و ادامه این تعهد باقی نخواهد ماند.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا گام دوم را با صلابت برخواهیم داشت تا اینکه ما هم مثل سایر طرفینی که از این پیمان خارج شدند و وظایف خود را انجام ندادند ماهم مطابق با منافع ملی خود در زمان مناسب تصمیم های لازم را خواهیم گرفت.

,

حمزه ابراز داشت: مسئولین کشور ما باید با حساسیت ، دقت و با توجه به تجربه برجام در خصوص اینستکس باید با دقت مسائل را بررسی کنند و تصمیم بگیرند.

,

وی یادآور شد: نمی شود با جوسازی چند رسانه در حمایت از ایستکس در این خصوص تصمیم گرفت و لازم به ذکر است کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع با دقت بررسی خواهد شد.

,

نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج و منوجان در مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر اینستکس در تامین منافع ملت ایران مغایرت داشت قطعا مجلس و شورای امنیت ملی تحت تاثیر چند رسانه خاص قرار نخواهند گرفت و اینستکس تصویب نمی شود.

,

 

,

احمد بیگدلی، نماینده زنجان:
اینستکس رفع تکلیف اروپایی‌ها در برجام است

,
, اینستکس رفع تکلیف اروپایی‌ها در برجام است, اینستکس رفع تکلیف اروپایی‌ها در برجام است,

احمد بیگدلی در گفت و گوی با موج رسا اظهارداشت: گروه ۵+۱ در برجام تعهداتی را دادند که هنوز به هیچ یک از این تعهدات عمل نشده است.

, موج رسا,
وی ادامه داد: اگر چه عهد شکنی در برجام در حال حاضر بیشتر به آمریکا مربوط می شود اما اروپایی ها نیز حرکت مثبتی را انجام نداده اند.
,
 
,
این نماینده با بیان اینکه اروپایی ها به دنبال کاهش  سنگینی آن بد عهدی هستند تا آن را از روی دوش خود بردارند،بیان داشت: اینستکس داستانی برای فرار از آن موضوع است.
,
 
,
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به روند اینستکس فکر نمی کنم آنچنان مثبت برای رفع مشکلات و مسائل جمهوری اسلامی باشد.
,
 
,
وی گفت: اینستکس به نوعی رفع تکلیف اروپایی ها در برجام محسوب می‌شود.
,
 
,
بیگدلی خاطرنشان کرد: اینستکس نمی تواند سازوکاری را ایجاد کند که آنچنان نفعی برای ما داشته باشد. 
,

وی افزود: اگرچه اینستکس سازوکار جدیدی است اما فکر نمی کنم عملیاتی شود بلکه فقط در حد رفع تعهدات اروپایی ها است.

,

 

,

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه:
هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است

,

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه:
هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است

,

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه:
هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است

,

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه:
هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است

,
, هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است, هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد/ عدم اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی به معنای کوتاه‌آمدن ایران و تثبیت تحریم‌ها علیه ملت است,

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن اشاره به 16 تیر و پایان مهلت برجامی ایران به اروپا، گفت: جمهوری اسلامی ایران مهلت 60 روزه‌ای به اروپا جهت اجرای تعهدات برجامی توسط اروپا داده است که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران باید با یک دیپلماسی قوی جلو برود.

, خاورستان،,

وی تصریح کرد: اروپا تعهدات زیادی در برجام دارد که اینستکس یکی از این تعهدات است اما اگر اروپایی‌ها خواسته باشند به تعهدات خود عمل نکنند ما نیز هرگز به تعهدات‌مان عمل نخواهیم کرد.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، افزایش غنی‌سازی اورانیوم را از اقدامات ایران در جهت خروج از برجام دانست و افزود: این یکی از دیپلماسی‌هایی است که ایران به طور جدی در جهت خروج از برجام در پیش گرفته است.

,

افضلی تصریح کرد: زمانی که طرف مذاکره‌کننده حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند، جمهوری اسلامی ایران مجبور نیست به یک معاهده یک طرفه تن دهد.

,

وی، اینستکس را یک شوخی تلخ دانست و افزود: هیچ‌گاه برجام نتوانسته تحریمی از ایران بردارد.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایران باید محکم روی مواضع خود ایستادگی کند و گام دوم اقدامات در مقابل بدعهدی‌ها را با قدرت اجرایی کند.

,

افضلی بیان کرد: جمهوری اسلامی تحت شورای عالی امنیت ملی تصمیم جدی به اجرای گام دوم خروج از برجام دارد و محکم پای این تصمیم خود ایستاده است.

,

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی آمریکا، فشارهای اقتصادی را در کشور مدیریت می‌کند و این به معنای آن است که ما برای پیشرفت کشور نیاز به برجام نداریم و به خود متکی هستیم.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم‌اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی در 16 تیر، مخالف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، گفت: عدم اجرای این اقدامات به معنای کوتاه‌آمدن جمهوری اسلامی ایران در مقابل غربی‌ها است و سبب خواهد شد تا تحریم‌ها علیه ملت و نظام تثبیت شود.

,

 

,

مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک:
منطق برجام حکم می‌کند ایران معطل اروپا نماند/ اقدامات رفع تکلیفی اروپا دردی از ایران دوا نمی‌کند

,
, منطق برجام حکم می‌کند ایران معطل اروپا نماند/ اقدامات رفع تکلیفی اروپا دردی از ایران دوا نمی‌کند, منطق برجام حکم می‌کند ایران معطل اروپا نماند/ اقدامات رفع تکلیفی اروپا دردی از ایران دوا نمی‌کند,

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص سخنانی که طی روزهای اخیر با عنوان اجرایی شدن کانال مالی اینستکس از سوی غرب جهت نگه داشتن ایران در برجام عنوان می شود، گفت: برجام توافقی چند جانبه بود و طرفین نسبت به یکدیگر تعهداتی داشتند و تصور می شد اروپا مستقل از آمریکا حاضر است برای حفظ هویت خودش هم که شده در توافقات بین المللی مستقل عمل کند و از حیثیت خود دفاع کند.

, دیار آفتاب,

وی افزود: عدم انجام تعهدات برجامی اروپا یا به علت عدم توانایی ایستادگی در مقابل آمریکا است، یا به علت نداشتن اراده برای اجرای تعهداتش است. این در حالی است که طرف های غربی بر خلاف منطق و قانون بین الملل انتظار دارند تا جمهوری اسلامی به صورت یک طرفه به تعهدات خود عمل کند.

,

مقدسی با تاکید بر اجرای کامل تعهدات برجامی اروپا عنوان کرد: کشورهای اروپایی باید با عمل به مفاد برجام حداقل از هویت و حیثیت خود در حوزه بین الملل دفاع کنند و این در حالی که تا به الان نتوانسته اند به عنوان یک اتحادیه مستقل و تاثیر گذار عمل کرده و موضعی منفعلانه در مقابل آمریکا داشته اند.

,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حق را تمامی حقوق دانان به جمهوری اسلامی ایران می دهند که پس از اجرای تمام تعهدات خود در طول یک سال و عدم اجرای وعده های طرف مقابل، بتواند اقداماتی را بر اساس مفاد توافقنامه برجام در راستای کاهش تعهدات خود انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه انتظار می رود اروپا تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهد، گفت: اقداماتی که جنبه رفع تکلیف داشته و کم اثر هستند دردی را از جمهوری اسلامی ایران دوا نمی کند. اگر برجام به شکست بینجامد، دیگر هیچ کشوری برای انجام توافقات بین المللی با اروپا پا به میدان نمی گذارد و اعتمادی به اروپا در عرصه جهانی باقی نمی ماند.

,

مقدسی تشریح کرد: انتظار می رود اروپا تا قبل از ۱۶ تیرماه به کلیه وعده های خود عمل کند تا نشان دهد استقلال خود را حفظ کرده است. اما اگر این اتفاق نیفتد منطق برجام حکم می کند جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را انجام داده و معطل اروپا نماند که امیدواریم کار به آن مرحله نرسد.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص سخنانی که برخی رسانه ها راجع به عملی نکردن گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران به علت عملیاتی شدن اینستکس هر چند به صورت محدود مطرح می کنند، گفت: این موضوع در حال حاضر مبهم است و وزارت خارجه و وزارت اقتصاد در حال بررسی آن هستند ولی تا به الان طبق صحبتی که وزیر امور خارجه ایران بیان کرده است اقدامات اینستکس جامع و کامل نیست.

,

وی افزود: تفکیک شرکت های خصوصی و دولتی اروپایی جهت تبادلات مالی با ایران باعث می شود اقتصاد اروپا که بخش بزرگی از آن دست بخش خصوصی است به جهت ترس از تحریم توسط آمریکا، با ایران تبادل مالی نداشته باشند و کاربردی بودن اینستکس بار دیگر زیر سوال رود. انجام مبادلات مالی، فروش نفت، برداشتن تحریم های ظالمانه و ایستادگی در مقابل آمریکا آن هم به صورت شفاف و مطابق برجام چیزی است که ایران انتظار دارد اروپا آن را انجام دهد و برطرف کردن بخش کوچکی از مشکلات تحت عنوان اینستکس مورد نظر کشور نیست.

,

 

,

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان:
اروپا نیمه دیگر آمریکا است دولت نباید به آنها خوش‌بین باشد

,
, اروپا نیمه دیگر آمریکا است دولت نباید به آنها خوش‌بین باشد, اروپا نیمه دیگر آمریکا است دولت نباید به آنها خوش‌بین باشد,

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به عصر هامون با بیان اینکه جریان برجام  یک اشتباه بزرگ بود که دولت آن را به مردم تحمیل کرد، افزود: رهبر انقلاب از ابتدا با مذاکره و توافق با آمریکا مخالف بودند چرا که به خوبی می دانستند این کشور به وعده خود عمل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اینستکس یک فرصت سوزی و وقت تلف کردن مجدد به شمار می رود که دولت نباید به آن فکر کند، گفت: اروپا نیمه دیگر آمریکا است و دولت نباید به آنها خوش بین باشد چرا که اروپایی ها در نهایت کاری که به نفع خودشان باشد را انجام می دهند بر این اساس اینستکس هیچ ضمانتی ندارد و تنها وقت دولت را هدر خواهد داد و باعث فرصت سوزی می شود.

به گفته نماینده مردم سیستان، آمریکا و کشورهای اروپایی بارها خلاف وعده های داده شده عمل کردند و از اجرای تعهدات خود عقب نشینی کردند، با اتمام مهلت 60 روزه نیز ایران باید به مسیر خود ادامه دهد چرا که این روند به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست.

, عصر هامون,
,
,
,
,

 

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:
کشورهای اتحادیه اروپا توان مقابله با سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا را ندارند/اینستکس فرزند معلوم برجام توافقی ناکارآمد است

, نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:,
, کشورهای اتحادیه اروپا توان مقابله با سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا را ندارند/اینستکس فرزند معلوم برجام توافقی ناکارآمد است, کشورهای اتحادیه اروپا توان مقابله با سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا را ندارند/اینستکس فرزند معلوم برجام توافقی ناکارآمد است,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به پایان مهلت ایران به اروپا در گام اول به خبرنگار راه آرمان گفت: از زمانی که توافق نامه برجام امضا و اجرایی شده است شاهد بودیم که عمل به مفاد توافق نامه به صورت یک طرفه بوده و تنها ایران پایبندی خود را به مفاد این توافق نامه نشان داده اما طرف مقابل هیچ اقدام مثبت و موثری انجام نداده است.

, راه آرمان,

وی ابراز داشت: با خروج آمریکا از برجام عملا برجام شاکله حقوقی و بین المللی خود را از دست داده و کشورهای اروپایی هم نتوانستند در مقابل یک جانبه گرایی آمریکا اقدام موثری انجام دهند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: تنها اقدام موثر اتحادیه اروپا اینستکس است که به روایتی می توان گفت فرزند معلول برجام است و نگه داری آن به مراتب سخت تر، دشوار تر و هزینه بر تر از برجام خواهد بود.

,

کمالی پور تاکید کرد: اینستکس شمایل یک قرارداد مثبت و خوب را ندارد همانطور که در گذشته قراردادی تحت عنوان ” نفت در برابر غذا ” وجود داشته که هیچ تفاوتی با اینستکس ندارند.

,

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: می توان گفت اینستکس در راستای برجام نیست و حتی کوچک ترین بند از برجام را اجرایی نخواهد کرد.

,

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا در اعلام مواضع خود دائما ایران را ترغیب می کنند که به صورت یک طرفه برجام را حفظ کند اما اصل قراردادهای بین المللی این است که باید تعهدات به صورت دوجانبه یا چند جانبه انجام گیرد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یادآور شد: در فضای بین المللی ما هیچ قرارداد یک طرفه ای نداریم و می توان گفت ماهیت چنین قراردادی استعماری است.

,

کمالی پور تصریح کرد: مهلت ۶۰ روزه ایران به اتحادیه اروپا رو به پایان است و با توجه به اینکه کشورهای اروپایی توان مقابله با سیاست های یک جانبه گرایی آمریکا را ندارند به  نظر می رسد باید برجام را خاتمه یافته تلقی کنند و به مسیر اولیه خود باز گردند.

,

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قطعا ما ملت ایران در سایه اقتدار، وحدت و همدلی مردم و مسئولین می توانیم در مقابل آن ها بایستیم و نیازی هم به سازش با غرب و کشورهای اروپایی نخواهد بود.

,

 

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس:
در پروژه‌های عمرانی اعتبار و پول هزینه می‌شود اما به پایان نمی‌رسد/ همه جناح‌ها باید برای حل مشکلات پای کار بیایند

,
, در پروژه‌های عمرانی اعتبار و پول هزینه می‌شود اما به پایان نمی‌رسد/ همه جناح‌ها باید برای حل مشکلات پای کار بیایند, در پروژه‌های عمرانی اعتبار و پول هزینه می‌شود اما به پایان نمی‌رسد/ همه جناح‌ها باید برای حل مشکلات پای کار بیایند,

بشیر خالقی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با تهران پرس درخصوص عوامل موثر در ناکارآمدی دولت واینکه اصلاح طلبان دراین ناکارآمدی نقش داشتند یا خیر اظهار داشت: درناکارآمدی دولت همه عوامل دست به دست هم داد ه است و نظام تشکیل شده از قوای سه گانه مقننه، مجریه، قضائیه وکسانی که آمدند در راس کشور جواب این سوال به ریشه های ناکارآمدی برمی گردد به عنوان مثال در حوزه انتخابی خودم خیلی از پروژه های عمرانی به مجلس برمی گردد اعتبار و پول می گذارند ولی به جایی نمی رسد. ایجاد حق درروستایی می کنیم مطالبات آن ها را بالا می بریم ولی نمی توانیم پولشان را پرداخت کنیم ازاین تعداد طرح های عمرانی زیاد است. نمایندگان وقوه قضائیه نقش دارند چقدر دزدی ها، خیانت ها، رانت ها بسیار است کم نیستند یکی پس از دیگری پیدا می شود.

, تهران پرس,

خالقی نماینده مردم خلخال عنوان کرد: یک ترامپ در خارج و یک سری ترامپ در داخل کشور داریم که قصد خیانت به مملکت را دارند مسئولین دست به دست هم دهند کمک کنند مهربان باشیم. مسئولین به هم اعتماد کنند و مملکت رابسازند.

,

وی در پایان افزود: این مملکت و نظام آسان به دستمان نیامده مسئولین با تکیه به مردم و نیروی مردم کار را پیش بگیرند هم چنین مردمی کمتر در کشورها می بینیم خیلی از جریاناتی که پیش آمد هم چون سیل مردم آمدند کمک کردند ما کاری با جناح نداریم درایران با تیم ملی کار می کنیم و همه جناح ها باید پای کار بیایند در مقابل خیانت ها و دنیا دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم خداوند هم کمک می‌کند.

,

 

,

نماینده مردم اصفهان:
اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است

,
, اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است, اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است,

بوالفضل ابوترابی نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی درمصاحبه اختصاصی با تهران پرس درخصوص بیانیه ۹ ماده ای مشترک برجام به نام اینستکس بیان کرد: این یک کلاه گشادی است که گشادتر از برجام است همان طور که در برجام منفعتی برای ما نداشت دراینجا هم منفعتی ندارد این کلاهی که اروپاییان تحت عنوان کانال مالی سرما می گذارند این کلاه قبل از تصرف عراق فروش نفت در برابر غذا بود ادعایشان این بود که یک بار نفت فروش می رود پول بیاید در حسابی دراروپا بعد اروپایی ها برای غذا و دارو پول اختصاصی بدهند هزینه های ما غذا و دارو نیست بااین کارخودمان را تحت شرائط عراق قرار می دهیبم که سر صدام آوردند اصلا ایثن روایت برجام نبود که نفتمان رابفروشیم پولمان رادراختیار آنان قرار دهیم آنها برای ما تعیین تکلیف کنند وبعد هم مایه اذیت و آزار ما شروع بشود لذا به نظر بنده این کلاه گشادتر از برجام است که سر ما گذاشته می شود.

, تهران پرس,

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ایران بیانیه را می پذیرد یا خیر این چنین گفت:به نظر بنده هر مسئول دلسوزوعاقلی این را نمی پذیرد وتاسف من این است که دولت مردان ما چند بار قرار است که از یک سوراخ گزیده شوند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان برای چندمین بار است که این اشتباه استراتژیک را مسئولین دارند و قطعا باید پاسخگوی مردم باشند و برجام کلاه گشادی بود که سرمان رفت ونباید این قصه تکرار شود و ادامه پیداکند.

,

 

,

داوود محمدی نماینده قزوین:
اروپا در کلام به برجام پایبند است اما در عمل نه/ اروپا هم مانند آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است

,
, اروپا در کلام به برجام پایبند است اما در عمل نه/ اروپا هم مانند آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است, اروپا در کلام به برجام پایبند است اما در عمل نه/ اروپا هم مانند آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است,

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مصاحبه با تهران پرس در خصوص پذیرش اینستکس از جانب ایران عنوان کرد: آن چیزی که در برجام  ابتدا آمریکا و سپس اروپایی ها پذیرفتند موظف به اجرای آن هستند اما تا امروز آمریکا نقض برجام را انجام داده است و به تعهدات بین المللی خود پایبند نبوده و این حرکت بسیار نادرستی است و جوامع بین الملل این حرکت را سرزنش می کند.

, تهران پرس,

وی از توقع ایران نسبت به اروپایی ها گفت و ابراز داشت: ما موافق این بودیم که اروپا پایبندی خود را نسبت به برجام حفظ کند  البته در کلام تا حدودی این موضوع را رعایت کردند اما در عمل به این صورت نبوده است و آنها نیز همانند آمریکا به تعهدات خود براساس چیزی که امضا کردند و موظف به اجرای آن بودند، عمل نکردند.

,

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به اقدامات ایران در این راستا اشاره و تصریح کرد: با توجه به این موضوع  ایران هم به کا هش تعهدات خود که در برجام متعهد شده بود  پرداخت که انجام این کار بسیار مناسب بود زیرا ایران تعهداتی که داشته در مقابل تعهداتی بوده که غرب داده است ضمن این که آمریکا در درجه اول آن را نغز کرد و درحقیقت پایبند نبود، لازم به ذکر است که در مبادلات سیاسی اتفاقاتی رخ میدهد و مذاکرات وجود خواهد داشت،و ما همچنان منتظر هستیم که اروپا سر عقل بیاید و در حقیقت پیروی از خود مختاری و حرکات نادرست بین المللی آمریکا نکند و به تعهد خود عمل کند

,

محمدی در پایان ادعای اروپا را در برطرف کردن مشکلات عنوان و خاطر نشان کرد:آمریکا تحریم های متعددی را نسبت به ایران اعمال کرده و در اصل نغز کامل تعهدات بین اللمللی و توسط برجام است و انتظاری که ما از اروپا داشتیم این بود که به تعهدات خود عمل کند و ایران براساس تعهدی که داد بیان کرد ما هم برای کاهش تعهدات خود اقدام می کنیم بنابر این قرار است در مرحله دوم هم این کار راانجام دهد بنابراین اروپا مدعی است که می تواند در مسائل مالی که در دنیا حاکم است راه گشایی کند و ما هم امید وار بودیم که این کار راانجام دهد .

,

 

,

حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم لرستان:
ایران باید بتواند تمام امور مالی خود در عرصه بین‌الملل را انجام دهد/ می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم لرستان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تهران پرس در خصوص بیانیه ۹ماده ای مشترک برجام به نام اینستکس این چنین بیان کرد: درمورد کم و کیف این بیانیه اطلاع کافی ندارم ولی دولت همکاری های لازم را دارد انجام می دهد با اتحادیه اروپا و متقابلا اتحادیه اروپا هم همینطور است.

کاظمی نماینده مردم پلدختر در جواب اینکه آیا ایران این بیانیه را خواهد پذیرفت یا خیر عنوان کرد: ایران بیانیه اینستکس را خواهد پذیرفت.

وی در ادامه اشاره کرد: ما بایستی بتوانیم امور مالی بین اللمللی مان را انجام دهیم. دولت موظف به انجام اقدامات متقابل با نقض برجام است.

کاظمی در پایان افزود: راه نجات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش مضاعف و استوار در برابر دشمنان. یعنی ملت ایران یعنی مردم، دغدغه آب و نان نداشته باشند، یعنی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

,

حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم لرستان:
ایران باید بتواند تمام امور مالی خود در عرصه بین‌الملل را انجام دهد/ می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

,
, ایران باید بتواند تمام امور مالی خود در عرصه بین‌الملل را انجام دهد/ می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم, ایران باید بتواند تمام امور مالی خود در عرصه بین‌الملل را انجام دهد/ می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم,

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم لرستان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تهران پرس در خصوص بیانیه ۹ماده ای مشترک برجام به نام اینستکس این چنین بیان کرد: درمورد کم و کیف این بیانیه اطلاع کافی ندارم ولی دولت همکاری های لازم را دارد انجام می دهد با اتحادیه اروپا و متقابلا اتحادیه اروپا هم همینطور است.

, تهران پرس,

کاظمی نماینده مردم پلدختر در جواب اینکه آیا ایران این بیانیه را خواهد پذیرفت یا خیر عنوان کرد: ایران بیانیه اینستکس را خواهد پذیرفت.

,

وی در ادامه اشاره کرد: ما بایستی بتوانیم امور مالی بین اللمللی مان را انجام دهیم. دولت موظف به انجام اقدامات متقابل با نقض برجام است.

,

کاظمی در پایان افزود: راه نجات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش مضاعف و استوار در برابر دشمنان. یعنی ملت ایران یعنی مردم، دغدغه آب و نان نداشته باشند، یعنی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

,

 

,

اسدالله قره‌خانی، نماینده مردم گلستان:
اگر اینستکس اهداف ایران را محقق نکند، قطعاً مورد قبول ما نخواهد بود و محکوم به شکست است

,

اسدالله قره‌خانی، نماینده مردم گلستان:
اگر اینستکس اهداف ایران را محقق نکند، قطعاً مورد قبول ما نخواهد بود و محکوم به شکست است

,
, اگر اینستکس اهداف ایران را محقق نکند، قطعاً مورد قبول ما نخواهد بود و محکوم به شکست است, اگر اینستکس اهداف ایران را محقق نکند، قطعاً مورد قبول ما نخواهد بود و محکوم به شکست است,

اسدالله قره خانی نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با تهران پرس درخصوص بیانیه اینستکس اظهارداشت: لفظ اینستکس واین مکانیسم برای ما هدف نیست بلکه هدف برای ما این بوده که از مزایای برجام آن چیزی که مربوط به اروپاست برخوردار می شویم و مزایا چه بوده؟ اینکه نفت ما را بخرند و هزینه مالی را به طریقی به کشور انتقال دهند و یا اینکه کالای خریداری شده تهاتر بشود اینستکس یک کانال مالی است اگر چنان چه اهداف ما رامحقق نکند قطعا نمی تواند موثر واقع شود.

, تهران پر,

قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول عنوان کرد: ازنفت کانال کشیدن که برای ما هدف نیست هدف این است که آن کانال آبی را انتقال بدهد یا آبی باشد. نماینده ما در سازمان ملل مطلب خوبی را بیان کرد که یک اتوموبیل لوکس داشته باشیم داخل آن سوخت نباشد اگر این بیانیه آن اهداف رامحقق نکند قطعا مورد قبول ایران نخواهد بود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما جزئی هم قبول نداریم یک مبلغ ناچیزی را در آن قرار بدهند اعتباری مثلاً بگویند ما اقداماتی را انجام دادیم یا اینکه اعتباری را به ما بدهند که در آینده نفت بگیرند از ما و نیز اعتباری نیست که با یک میلیارد دو میلیارد دلار ما بگوییم اهداف ما محقق شده است در صورتی که اهداف کلی ما محقق شود پیرامون آن تامل خواهیم کرد ولی اگر نه آن اهداف کلی محقق نشود از همان ابتدا محکوم به شکست خواهیم بود.

,

 

,
نماینده مردم الیگودرز:
,

مهمترین عامل واکنش آمریکا و اروپایی‌ها موقعیت ایران از نظر فعالیت‌های هسته‌ای است

, مهمترین عامل واکنش آمریکا و اروپایی‌ها موقعیت ایران از نظر فعالیت‌های هسته‌ای است, مهمترین عامل واکنش آمریکا و اروپایی‌ها موقعیت ایران از نظر فعالیت‌های هسته‌ای است,

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به طرح اینستکس اظهار داشت: تجاربی که از برخوردهای آمریکا و اروپایی‌ها با ایران در سال‌های گذشته وجود دارد نشان می‌دهد که یکی از مهمترین عواملی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را به واکنش جدی و تامل در سیاست‌هایشان وا می‌دارد موقعیت ایران از نظر فعالیت‌های هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تحریم‌ها در حداکثر مقدار است و دشمن تمام توان خود را به کار گرفت تا تحریم‌ها را تشدید کنند افزود: آمریکا توان تحریم بیشتری ندارد و اگر داشت قطعا به کار می‌گرفت و آن‌ها منتظر ماندند تا نتایج تحریم‌ها را ببینند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اروپایی‌ها هم بدشان نمی‌آید که این وضعیت حاکم باشد، در نتیجه ایران لازم است اهرم‌های تاثیرگذار خودش را به کار بگیرد تا طرف مقابل را به تامل جدی‌تر در مورد تحریم‌هایی که در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند وادار‌ کند.

وی تصریح کرد: در بحث برجام همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگرچه خوشبین نیستیم ولی این مسئله یک تجربه‌ای پیش روی ملت ایران است؛  شاید همه مردم باور نمی‌کردند که آمریکایی‌ها این رفتارها را از خودشان نشان دهند و خوشبین بودند و عده‌ای همراهی کردند و دولت این تصمیم را گرفت اما طبق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری آمریکا قابل اعتماد نبود.

خدابخشی گفت: الان نیز لازم است‌ روی پای خودمان بایستیم و از اهرم‌هایی که داریم استفاده‌ کنیم؛ اگر فقط منتظر مساعدت‌های بین المللی باشیم کار اشتباهی است و باید از نقاط قوتمان به شکل مناسب و‌ مطلوب استفاده کنیم و در راستای اصول عزت، حکمت و منفعت و هر آن چیزی که تامین‌کننده این سه مورد است برای‌ ملت ایران انجام دهیم.

 

نماینده مردم شازند:

اینستکس پاسخگوی توقعات ایران از برجام نیست/ کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ متقابل به بدعهدی غرب است

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص سخنانی که طی روزهای اخیر با عنوان اجرایی شدن کانال مالی اینستکس از سوی غرب جهت نگه‌داشتن ایران در برجام عنوان می‌شود، گفت: پر واضح است که اعضای اتحادیه اروپا قادر به انجام اقداماتی برخلاف تحریم‌های آمریکا علیه ایران که جبران‌کننده آن باشد، نیستند.

وی افزود: البته معتقدم که اروپایی‌ها خواهان مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند و به‌منظور گرفتن وقت از جمهوری اسلامی ایران نیست که نمی‌توانند اقدامی انجام دهند بلکه در توانشان نیست که این کار را انجام دهند چرا که از لحاظ دیپلماسی نشان داده‌اند که موافق تحریم‌های آمریکا نیستند. همچنین باید این موضوع را پذیرفت که برخی کشورهای اروپایی به دلیل اینکه جزو متحدان آمریکا هستند پس این کشور را به ایران ترجیح می‌دهند.

ابراهیمی تأکید کرد: به همین دلیل نمی‌توان امید زیادی به اقدامات اروپایی‌ها داشت. ولی از طرفی به دلیل اینکه این سه کشور اروپایی در توافقنامه برجام حضور داشتند تا جایی که با جمهوری اسلامی ایران همراهی کنند، از آن استقبال می‌شود.

نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: گرچه هنوز به‌صورت ملموس اتفاقی در حوزه تبادل اقتصادی با ایران نیفتاده است ولی اینستکس در حال عملیاتی کردن برخی تراکنش‌ها است به همین دلیل معتقدم این کار اروپا گامی بسیار ضعیف و غیر مؤثر است ولی می‌توان آن را بادید مثبت نگریست چراکه لزومی ندارد به اروپا به همان میزانی که به آمریکا بدبین هستیم، بدبین بود.

وی تصریح کرد: اینستکس قادر به انجام کلیه تعهدات برجامی اروپا نیست و صرفاً می‌تواند بخشی از تبادلات را آن هم در قالب شرکت‌های متوسط و کوچک پوشش دهد و نمی‌تواند در حوزه نفت که نیاز کشور است وارد شود و مشکلی را حل کند. در کل اقدامات اروپا و همین‌طور اینستکس پاسخگوی توقعات ما از برجام نیست و این موضوعی کاملاً واضح است.

ابراهیمی، رفتار جمهوری اسلامی ایران را متناسب با رفتارهای طرف‌های دیگر برجام دانست و خاطرنشان کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران نیز پاسخی به اقدامات دیگر کشورهای عضو برجام است ولی معتقدم به‌این‌علت که جمهوری اسلامی ایران بنای ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد بنابراین خروج از برجام شاید به‌عنوان اقدامی متقابل مفید باشد ولی عایدی برای کشور در حوزه اقتصادی یا موضوعات هسته‌ای نخواهد داشت.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس:

برجام موضوعیت خود را از دست داده/ طرح‌های جدید سرپوشی برای ضعف‌های مدیریتی است

شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به رو به اتمام بودن مهلت 60 روزه ایران به اروپا برای عمل به تعهدات برجامی‌ خود اظهار داشت: همه ما در خصوص برجام مطیع فرمایشات رهبر انقلاب هستیم.

وی افزود: زمانی که ایشان، ترامپ به عنوان سردمدار برجام را شایسته پیام نمی دانند دولت هم دیگر نباید حرفی جز اطاعت از سخن معظم له داشته باشد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرکسی از این موضوع تخطی کند مخالف فرمایشات رهبری است، گفت: دولت و همه مردم منتظر فرمایشات رهبری در خصوص برجام بودند که در نهایت ایشان با صراحت اعلام کردند ترامپ را شایسته پیام نمی دانم. لذا ملت ایران دنباله رو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند.

نادری در مورد موضوعات دیگری همچون اینستکس که در ارتباط با اروپا مطرح می‌شود نیز صریح کرد: برخی‌ها که این مساسل را مطرح می‌کنند تعلق خاطری به این آب و خاک ندارند. در این کشور و در میان برخی از افراد وابسته به دولت افرادی هستند که ضرباتی سنگین تر از آمریکا به کشور زده اند و این اقدامات برای سرپوش گذاشتند بر ضعف مدیریتی آنهاست.

وی با بیان اینکه آمریکا 40 سال علیه ایران دشمنی عیانی داشته است، افزود: عده ای می خواستند برجام را تا یک و دو و برجام های بعدی ادامه دهند و تمام هم و غم آن ها برجام بود که نتیجه آن، شرایط امروزی است.

نادری گفت: اخیرا اقدام جمهوری اسلامی ایران در بحث انهدام پهپاد آمریکایی اقتدار ما را به دنیا ثابت کرد و آنها فهمیدند ایران مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان نیست و توان حرکتی علیه ایران ندارند.

وی با تاکید بر اینکه پیام رهبر انقلاب این بود که باید اقتدار نظام حفظ شود عنوان کرد: همه گوش به فرمان سخنان مقام معظم رهبری هستیم برهمین مبنا باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

 

نماینده مردم اردبیل:

اینستکس شعاری، به درد نمی خورد/ زیر بار محدودیت های مالی نخواهیم رفت/سیاست کاهش تعهدات برجامی را دنبال می کنیم

,

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به طرح اینستکس اظهار داشت: تجاربی که از برخوردهای آمریکا و اروپایی‌ها با ایران در سال‌های گذشته وجود دارد نشان می‌دهد که یکی از مهمترین عواملی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را به واکنش جدی و تامل در سیاست‌هایشان وا می‌دارد موقعیت ایران از نظر فعالیت‌های هسته‌ای است.

, سفیر افلاک,

وی با بیان اینکه در حال حاضر تحریم‌ها در حداکثر مقدار است و دشمن تمام توان خود را به کار گرفت تا تحریم‌ها را تشدید کنند افزود: آمریکا توان تحریم بیشتری ندارد و اگر داشت قطعا به کار می‌گرفت و آن‌ها منتظر ماندند تا نتایج تحریم‌ها را ببینند.

,

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اروپایی‌ها هم بدشان نمی‌آید که این وضعیت حاکم باشد، در نتیجه ایران لازم است اهرم‌های تاثیرگذار خودش را به کار بگیرد تا طرف مقابل را به تامل جدی‌تر در مورد تحریم‌هایی که در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند وادار‌ کند.

,

وی تصریح کرد: در بحث برجام همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگرچه خوشبین نیستیم ولی این مسئله یک تجربه‌ای پیش روی ملت ایران است؛  شاید همه مردم باور نمی‌کردند که آمریکایی‌ها این رفتارها را از خودشان نشان دهند و خوشبین بودند و عده‌ای همراهی کردند و دولت این تصمیم را گرفت اما طبق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری آمریکا قابل اعتماد نبود.

,

خدابخشی گفت: الان نیز لازم است‌ روی پای خودمان بایستیم و از اهرم‌هایی که داریم استفاده‌ کنیم؛ اگر فقط منتظر مساعدت‌های بین المللی باشیم کار اشتباهی است و باید از نقاط قوتمان به شکل مناسب و‌ مطلوب استفاده کنیم و در راستای اصول عزت، حکمت و منفعت و هر آن چیزی که تامین‌کننده این سه مورد است برای‌ ملت ایران انجام دهیم.

,
 
,

نماینده مردم شازند:

,

اینستکس پاسخگوی توقعات ایران از برجام نیست/ کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ متقابل به بدعهدی غرب است

, اینستکس پاسخگوی توقعات ایران از برجام نیست/ کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ متقابل به بدعهدی غرب است, اینستکس پاسخگوی توقعات ایران از برجام نیست/ کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ متقابل به بدعهدی غرب است,

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص سخنانی که طی روزهای اخیر با عنوان اجرایی شدن کانال مالی اینستکس از سوی غرب جهت نگه‌داشتن ایران در برجام عنوان می‌شود، گفت: پر واضح است که اعضای اتحادیه اروپا قادر به انجام اقداماتی برخلاف تحریم‌های آمریکا علیه ایران که جبران‌کننده آن باشد، نیستند.

, دیار آفتاب,

وی افزود: البته معتقدم که اروپایی‌ها خواهان مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند و به‌منظور گرفتن وقت از جمهوری اسلامی ایران نیست که نمی‌توانند اقدامی انجام دهند بلکه در توانشان نیست که این کار را انجام دهند چرا که از لحاظ دیپلماسی نشان داده‌اند که موافق تحریم‌های آمریکا نیستند. همچنین باید این موضوع را پذیرفت که برخی کشورهای اروپایی به دلیل اینکه جزو متحدان آمریکا هستند پس این کشور را به ایران ترجیح می‌دهند.

,

ابراهیمی تأکید کرد: به همین دلیل نمی‌توان امید زیادی به اقدامات اروپایی‌ها داشت. ولی از طرفی به دلیل اینکه این سه کشور اروپایی در توافقنامه برجام حضور داشتند تا جایی که با جمهوری اسلامی ایران همراهی کنند، از آن استقبال می‌شود.

,

نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: گرچه هنوز به‌صورت ملموس اتفاقی در حوزه تبادل اقتصادی با ایران نیفتاده است ولی اینستکس در حال عملیاتی کردن برخی تراکنش‌ها است به همین دلیل معتقدم این کار اروپا گامی بسیار ضعیف و غیر مؤثر است ولی می‌توان آن را بادید مثبت نگریست چراکه لزومی ندارد به اروپا به همان میزانی که به آمریکا بدبین هستیم، بدبین بود.

,

وی تصریح کرد: اینستکس قادر به انجام کلیه تعهدات برجامی اروپا نیست و صرفاً می‌تواند بخشی از تبادلات را آن هم در قالب شرکت‌های متوسط و کوچک پوشش دهد و نمی‌تواند در حوزه نفت که نیاز کشور است وارد شود و مشکلی را حل کند. در کل اقدامات اروپا و همین‌طور اینستکس پاسخگوی توقعات ما از برجام نیست و این موضوعی کاملاً واضح است.

,

ابراهیمی، رفتار جمهوری اسلامی ایران را متناسب با رفتارهای طرف‌های دیگر برجام دانست و خاطرنشان کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران نیز پاسخی به اقدامات دیگر کشورهای عضو برجام است ولی معتقدم به‌این‌علت که جمهوری اسلامی ایران بنای ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد بنابراین خروج از برجام شاید به‌عنوان اقدامی متقابل مفید باشد ولی عایدی برای کشور در حوزه اقتصادی یا موضوعات هسته‌ای نخواهد داشت.

,

 

,

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس:

,

برجام موضوعیت خود را از دست داده/ طرح‌های جدید سرپوشی برای ضعف‌های مدیریتی است

شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به رو به اتمام بودن مهلت 60 روزه ایران به اروپا برای عمل به تعهدات برجامی‌ خود اظهار داشت: همه ما در خصوص برجام مطیع فرمایشات رهبر انقلاب هستیم.
,

برجام موضوعیت خود را از دست داده/ طرح‌های جدید سرپوشی برای ضعف‌های مدیریتی است

, برجام موضوعیت خود را از دست داده/ طرح‌های جدید سرپوشی برای ضعف‌های مدیریتی است, برجام موضوعیت خود را از دست داده/ طرح‌های جدید سرپوشی برای ضعف‌های مدیریتی است,
شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به رو به اتمام بودن مهلت 60 روزه ایران به اروپا برای عمل به تعهدات برجامی‌ خود اظهار داشت: همه ما در خصوص برجام مطیع فرمایشات رهبر انقلاب هستیم.
,  شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: زمانی که ایشان، ترامپ به عنوان سردمدار برجام را شایسته پیام نمی دانند دولت هم دیگر نباید حرفی جز اطاعت از سخن معظم له داشته باشد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرکسی از این موضوع تخطی کند مخالف فرمایشات رهبری است، گفت: دولت و همه مردم منتظر فرمایشات رهبری در خصوص برجام بودند که در نهایت ایشان با صراحت اعلام کردند ترامپ را شایسته پیام نمی دانم. لذا ملت ایران دنباله رو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند.

نادری در مورد موضوعات دیگری همچون اینستکس که در ارتباط با اروپا مطرح می‌شود نیز صریح کرد: برخی‌ها که این مساسل را مطرح می‌کنند تعلق خاطری به این آب و خاک ندارند. در این کشور و در میان برخی از افراد وابسته به دولت افرادی هستند که ضرباتی سنگین تر از آمریکا به کشور زده اند و این اقدامات برای سرپوش گذاشتند بر ضعف مدیریتی آنهاست.

وی با بیان اینکه آمریکا 40 سال علیه ایران دشمنی عیانی داشته است، افزود: عده ای می خواستند برجام را تا یک و دو و برجام های بعدی ادامه دهند و تمام هم و غم آن ها برجام بود که نتیجه آن، شرایط امروزی است.

نادری گفت: اخیرا اقدام جمهوری اسلامی ایران در بحث انهدام پهپاد آمریکایی اقتدار ما را به دنیا ثابت کرد و آنها فهمیدند ایران مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان نیست و توان حرکتی علیه ایران ندارند.

وی با تاکید بر اینکه پیام رهبر انقلاب این بود که باید اقتدار نظام حفظ شود عنوان کرد: همه گوش به فرمان سخنان مقام معظم رهبری هستیم برهمین مبنا باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

,

وی افزود: زمانی که ایشان، ترامپ به عنوان سردمدار برجام را شایسته پیام نمی دانند دولت هم دیگر نباید حرفی جز اطاعت از سخن معظم له داشته باشد.

,

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرکسی از این موضوع تخطی کند مخالف فرمایشات رهبری است، گفت: دولت و همه مردم منتظر فرمایشات رهبری در خصوص برجام بودند که در نهایت ایشان با صراحت اعلام کردند ترامپ را شایسته پیام نمی دانم. لذا ملت ایران دنباله رو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند.

,

نادری در مورد موضوعات دیگری همچون اینستکس که در ارتباط با اروپا مطرح می‌شود نیز صریح کرد: برخی‌ها که این مساسل را مطرح می‌کنند تعلق خاطری به این آب و خاک ندارند. در این کشور و در میان برخی از افراد وابسته به دولت افرادی هستند که ضرباتی سنگین تر از آمریکا به کشور زده اند و این اقدامات برای سرپوش گذاشتند بر ضعف مدیریتی آنهاست.

,

وی با بیان اینکه آمریکا 40 سال علیه ایران دشمنی عیانی داشته است، افزود: عده ای می خواستند برجام را تا یک و دو و برجام های بعدی ادامه دهند و تمام هم و غم آن ها برجام بود که نتیجه آن، شرایط امروزی است.

,

نادری گفت: اخیرا اقدام جمهوری اسلامی ایران در بحث انهدام پهپاد آمریکایی اقتدار ما را به دنیا ثابت کرد و آنها فهمیدند ایران مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان نیست و توان حرکتی علیه ایران ندارند.

,

وی با تاکید بر اینکه پیام رهبر انقلاب این بود که باید اقتدار نظام حفظ شود عنوان کرد: همه گوش به فرمان سخنان مقام معظم رهبری هستیم برهمین مبنا باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

,

 

,

نماینده مردم اردبیل:

,

اینستکس شعاری، به درد نمی خورد/ زیر بار محدودیت های مالی نخواهیم رفت/سیاست کاهش تعهدات برجامی را دنبال می کنیم

, اینستکس شعاری، به درد نمی خورد/ زیر بار محدودیت های مالی نخواهیم رفت/سیاست کاهش تعهدات برجامی را دنبال می کنیم, اینستکس شعاری، به درد نمی خورد/ زیر بار محدودیت های مالی نخواهیم رفت/سیاست کاهش تعهدات برجامی را دنبال می کنیم,

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به بیانیه اروپایی اینستکس اشاره کرد و با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی بدون محدودیت با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

, سبلان‌ما,

وی به بحث برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایران در قضیه برجام به همه تعهدات تنظیم شده عمل کرد ولی با این وجود، اروپایی ها همچون طرف آمریکایی بی تفاوتی بودند بطوریکه پایبند نبودن اروپا به تعهداتش در برجام نشان داد که اروپا هم قابل اعتماد نیست.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورما  نیز به منافع ملت خود می اندیشد، گفت: حرف های دو پلو و شعار مابانه و در لفافه سخن گفت راه حل مشکلات موجود نیست و اروپا بهتر است در عمل حسن نیت خود را نشان دهد.

,

کریمی به جلسات  مجلس  در این خصوص اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه مجریه خواستار اقدام عملی اروپا هستند ، و در همین راستا، ما مهلت 60 روزه ای به اروپا دادیم تا در رفتار خود تجدید نظر کرده و با عقل و منطق و عمل به تعهداتش خود را نشان دهد  چراکه مسئولان کشور از همان ابتدای مهلت اعلام شده روند عمل به تعهدات در برجام را کاهش داده اند و لحظه به لحظه با وارد شدن به فازهای عملیاتی، همزمان با پایان مهلت اعلام شمده ، به دوران قبل از برجام بازخواهیم گشت.

,

وی به ایجاد خط اعتبار مالی موسوم به اینستکس اروپائیان نیز اشار کرد و گفت: این کار هم  تا الان در حد شعار است  و تا زمانیکه همه کشورهای طرف معامله ایران به این کانال اعتباری وارد نشوند و معاملات انجام نگیرد در واقع کاری صورت نگرفته است.

,

کریمی اینستکس بدون محدودیت را، کانال ارتباط مالی مد نظر دولت عنوان کرد و گفت: ما هرگز زیر بار محدودیت ها نخواهیم رفت.

,

وی با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در هر حال ما به دنبال منافع ملت بزرگ ایران هستیم و در این راه اجازه دست درازی به دشمنان را نخواهیم داد .

,

وی در پاسخ به سوال نفت در برابر غذا  از مفاد اینستکس نیز گفت: مطرح کردن چنین مسایلی مهم نیست چراکه رسیدن به مبادلات و ارائه خدمات مالی تعیین کننده است.

,

 

,

نماینده مردم دامغان:   

,

نماینده مردم دامغان:   

,

طرح اینستکس فریب بزرگ اروپایی ها در قبال برجام است/ اینستکس پاسخگوی خواسته های نظام نیست

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اجرای گام دوم ایران در مقابل بدعهدی های اروپا، گفت: ملت ایران تجربه چندین ساله نسبت به اروپا و آمریکا دارند و همواره برای بدعهدی  و خلف وعده های آنان ابراز نگرانی می کنند.
,

طرح اینستکس فریب بزرگ اروپایی ها در قبال برجام است/ اینستکس پاسخگوی خواسته های نظام نیست

, طرح اینستکس فریب بزرگ اروپایی ها در قبال برجام است/ اینستکس پاسخگوی خواسته های نظام نیست, طرح اینستکس فریب بزرگ اروپایی ها در قبال برجام است/ اینستکس پاسخگوی خواسته های نظام نیست,
ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اجرای گام دوم ایران در مقابل بدعهدی های اروپا، گفت: ملت ایران تجربه چندین ساله نسبت به اروپا و آمریکا دارند و همواره برای بدعهدی  و خلف وعده های آنان ابراز نگرانی می کنند.
, مرآت,

نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه پس از 13 سال مذاکره در بحث هسته ای به یک تفاهم بین المللی رسیده ایم که اقدامات انجام شده در داخل و خارج از کشور روال عادی خود را طی می کرد، عنوان کرد: با روی کارآمدن ترامپ و پیش بینی هایی که وجود داشت با بدعهدی های آمریکا و تصمیم بسیار غلط آن ها مواجه شدیم که ترامپ یک جانبه از برجام خارج شد.

,

حسن بیگی با اشاره به اینکه امروزه همه ی جهان متوجه بدعهدی آمریکا شدند و افکار عمومی در سطح بین المللی حق را به کشور ایران داده اند ، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی بر مبنای مصلحت و حکمت در تامین منافع جمهوری اسلامی تصمیم خود را گرفته است.

,

وی با توجه به اینکه  در ماه های آتی اروپایی ها تلاش کردند که تحت هر شرایطی کشور ایران در برجام باقی بماند که این مسئله یک ذلت بزرگ برای کشور ایران است، مطرح کرد: اخیرا اروپا بسیار نگران و تحت فشار کشور آمریکا قرار گرفته است.

,

نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه ایران براساس بند 26 و 36 منشور برجام اقدامات خود را انجام می دهد و در مراحل بعدی منتظر اقدامات عاجل و صحیح اروپا می باشد، اظهار کرد: در حال حاضر توپ در زمین اروپا است و آن ها به دنبال زمان کشی و فرصت سوزی هستند تا به هر نحو منافع خود را از کشور ایران گرفته و در قبال آن هیچ منفعتی پرداخت نکنند.

,

حسن بیگی در ادامه افزود: امروز ما از دولت می خواهیم اقدامات و تصمیمات شورای امنیت ملی توسط رئیس جمهور کشور انجام گیرد و از هیچ اقدامی دریغ نکند.

,

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها که بیشتر برجام را بزک می کردند،  در حال بزک کردن طرح اینستکس  نیز هستند، گفت: می باشند، گفت: رسانه های وابسته همواره تلاش می کنند که منافع آمریکا و غرب را تبیین کنند و با اخبار جعلی برای رسیدن به هدف خود که فریب دادن افکار عمومی در سطح داخلی است را انجام دهند، که ملت ایران در مقابل این اقدامات محکم ایستاده است.

,

حسن بیگی با اشاره به اینکه طرح اینستکس تحت هیچ شرایطی نمی تواند به خواسته های نظام جمهوری اسلامی پاسخ مثبت بدهد، اظهار کرد: این طرح دارای اشکالات حقوقی و فنی است و یک ناهماهنگی بین 28 کشور اروپایی وجود دارد.

,

نماینده مردم دامغان تاکید کرد: سازو کار طرح اینستکس امکان پذیر نیست که بتواند منافع کشور ایران را تامین کند واین طرح  فریب بزرگ اروپایی ها در قبال برجام است. 

,

 

,

نماینده مردم طبس:

,

اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است

, اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است, اینستکس کلاهی گشادتر از برجام است,

محمد رضا حسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با تهران پرس در خصوص اجرای گام دوم کاهش تعهدات ایران عنوان داشت: در مدتی که ما به تعهدات خود در برجام پایبند بودیم از مردم و کشور  استفاده شد،یعنی یک معاهده بین المللی با طرفین مختلف، پنج کشور به همراه ما و سازمان ملل شکل گرفته است و در نهایت زمانی که آمریکا از این معاهده خارج شده است، مابقی طرفین هم آن را نغز کرده اند.

وی از عدم پایبندی پنج کشور در مقابل نغز تعهدات از طرف آمریکا گفت و ابراز داشت :با توجه به این که اروپا به تعهدات خود عمل نکرد در حالی که باید تعهدات کشور نغز کننده را آن چند کشوری که خود را پایبند به تعهدات می دانستند جبران میکرد بر همین اساس ایران با توجه به پیام  خوب رییس جمهور  در میزان در صد غنی سازی محدودیتی وجود نخواهد داشت و رشد خواهیم کرد واین ممکن است تنش را افزایش دهد .

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به متعهد بودن ایران تصریح کرد:کشورما  به جبران عدم پایبندی اروپایی ها به تعهدات خود عمل نموده است بنابر این چه خدمتی را اروپاییی ها به برجام می کنند که با خروج ما نخواهند انجام داد، با وجود فشاری که بر ایران تحمیل شده ایران راهی جز  برداشتن گام دوم وکاهش تعهدات خود ندارد

حسنخانی در پایان سیاست جدید ایران را عنوان وخاطر نشان کرد: اقدام ایران در گام دوم کاهش تعهدات ایران که اخیرا توسط دولت بیان شده است بهترین روش خواهد بود زیرا اروپایی ها تهدید میکنند که اگر این اقدامات را انجام دهید تحریم خواهیم کرد روی سخن این است که مگر ما در حال حاضر تحریم نیستیم مگر از ما نفت یا کالا خریداری می کنند یا به ما کالایی را میدهند، پس برای این که بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم باید میزان پایبندی خود را کم کنیم در نهایت برجام می خواهد در نتیجه کاهش تعهدات ایران منحل شود که ما هم به موقعیت گذشته خود باز می گردیم

,

محمد رضا حسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با تهران پرس در خصوص اجرای گام دوم کاهش تعهدات ایران عنوان داشت: در مدتی که ما به تعهدات خود در برجام پایبند بودیم از مردم و کشور  استفاده شد،یعنی یک معاهده بین المللی با طرفین مختلف، پنج کشور به همراه ما و سازمان ملل شکل گرفته است و در نهایت زمانی که آمریکا از این معاهده خارج شده است، مابقی طرفین هم آن را نغز کرده اند.

,

وی از عدم پایبندی پنج کشور در مقابل نغز تعهدات از طرف آمریکا گفت و ابراز داشت :با توجه به این که اروپا به تعهدات خود عمل نکرد در حالی که باید تعهدات کشور نغز کننده را آن چند کشوری که خود را پایبند به تعهدات می دانستند جبران میکرد بر همین اساس ایران با توجه به پیام  خوب رییس جمهور  در میزان در صد غنی سازی محدودیتی وجود نخواهد داشت و رشد خواهیم کرد واین ممکن است تنش را افزایش دهد .

,

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به متعهد بودن ایران تصریح کرد:کشورما  به جبران عدم پایبندی اروپایی ها به تعهدات خود عمل نموده است بنابر این چه خدمتی را اروپاییی ها به برجام می کنند که با خروج ما نخواهند انجام داد، با وجود فشاری که بر ایران تحمیل شده ایران راهی جز  برداشتن گام دوم وکاهش تعهدات خود ندارد

,

حسنخانی در پایان سیاست جدید ایران را عنوان وخاطر نشان کرد: اقدام ایران در گام دوم کاهش تعهدات ایران که اخیرا توسط دولت بیان شده است بهترین روش خواهد بود زیرا اروپایی ها تهدید میکنند که اگر این اقدامات را انجام دهید تحریم خواهیم کرد روی سخن این است که مگر ما در حال حاضر تحریم نیستیم مگر از ما نفت یا کالا خریداری می کنند یا به ما کالایی را میدهند، پس برای این که بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم باید میزان پایبندی خود را کم کنیم در نهایت برجام می خواهد در نتیجه کاهش تعهدات ایران منحل شود که ما هم به موقعیت گذشته خود باز می گردیم

,

 

,

نماینده سنقر و کلیایی:

,

گام دوم کاهش تعهدات برجام باید اجرا شود /می‌خواهند با اینستکس ما را مشغول کنند

, گام دوم کاهش تعهدات برجام باید اجرا شود /می‌خواهند با اینستکس ما را مشغول کنند, گام دوم کاهش تعهدات برجام باید اجرا شود /می‌خواهند با اینستکس ما را مشغول کنند,

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در مقابل عدم پایبندی اتحادیه اروپا و آمریکا به تعهدات برجامی ما باید گام به گام برای خروج از برجام پیش رویم زیرا راهی جز این برای ما باقی نگذاشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی که همچون اینستکس مطرح می شود مشکلی را حل نمی کند و البته راهبردی نیز نیست بلکه تنها سبب مشغول شدن ما خواهد شد.

,

حجت الاسلام حسینی کیا بهترین راهکار را اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجام توسط کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: باید گام به گام از برجام خارج شویم.

,

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند از مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره موضوع برجام فراتر رود افزود: دولت بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور در حال انجام اقداماتی است در این راستا هم تدبیر خوبی اندیشیده شده هرچند سرعت انجام کند است.

,

 

,

نماینده خمینی شهر:

,

اینستکس برای فریب مردم است  

, اینستکس برای فریب مردم است  , اینستکس برای فریب مردم است  ,

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با صاحب نیوز در خصوص اینستکس اظهار کرد: زمانی که رهبر انقلاب فرمودند اینستکس یک شوخی است گفتم که با توجه تجربه‌ای که دولت آقای روحانی از برجام گرفته وقت و فرصت دولت و ملت را ضایع نمی‌کند، امّا فرصت دوهفته‌ای به اروپا برای اجرای تعهدات 14 ماه زمان برد.

, صاحب,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها تابع امریکا هستند و می‌خواهند نقش پلیس خوب را بازی کنند و همان اهداف امریکا را ادامه می‌دهند؛ صحبت‌های مرکل، ترزا می و مکرون حاکی از این است که تصمیم جدی برای اجرای تعهدات خود در برجام ندارند.

,

وی افزود: با چهار میلیون یورو که حقوق یک سرمربی فوتبال خارجی هم نیست می‌خواهند ایران را وادار کنند در برجام بماند؛ به قول قدیمی‌ها دولت‌مردان فکر کردند «کوه ما موش زاییده» و تعهدات خود را کاملاً انجام دادند.

,

ابطحی با توضیح اینکه نه‌تنها درخت برجام میوه نداده بلکه از سایه آن‌هم نمی‌شود استفاده کرد، بیان کرد: بنده معتقد هستم که اینستکس جز برای فریب مردم نیست و هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی برطرف نخواهند کرد و تحقیر ملّت ایران را در پی دارد؛ حتی اروپایی‌ها حاضر نیستند نفت ایران را بخرند.

,

وی با تأکید بر اینکه دولت باید اعتماد و دل‌خوشی‌ها به غربی‌ها را متوقف کند، تصریح کرد: دولت‌مردان باید به تأکیدات و فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون اقتصادی مقاومتی، توان داخلی و همکاری با کشورهای همسایه روی بیاورد و عمل کنند؛ دولت می‌تواند با راه‌اندازی پتروپالایشگاه‎ها و جذب نقدینگی سرگردان کشور کمک زیادی به اقتصاد کشور و صادرات محصولات پتروشیمی کند.

,

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: مملکت به بن‎بست نرسیده اما احتمال می‌رود دولت‌مردان به بنبست رسیده باشند؛ امیدواریم به فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنند و دلسوزی ایشان را بپذیرند.

,

 

,

نماینده کبودرآهنگ:

,

برخی نباید حیثیت خود را به حیثیت از دست رفته اروپایی ها گره بزنند

, برخی نباید حیثیت خود را به حیثیت از دست رفته اروپایی ها گره بزنند, برخی نباید حیثیت خود را به حیثیت از دست رفته اروپایی ها گره بزنند,

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه آمریکایی ها تاکون رفتارهای ناصادقانه ای داشتند گفت: روز به روز به آن ها بی اعتماد تر میشویم و جایگاهشان نزد ما کمرنگ تر میشود.

, عصر همدان,

وی، با اشاره بر اینکه اروپاییان یکسال است حرف از اینستکس میزنند تا کانال های مالی درست کنند و مبادلات پولی و بانکی انجام شود افزود: این کار اصلا سخت نیست و به سرعت هم راه میافتند و عملی میشود اما اراده ندارند و با این موضوع فقط به دنبال فرصت سوزی هستند.

,

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، با تاکید بر اینکه تنها خواسته اروپا این است که ایران به همه تعهدات خود همچون قبل پایبند باشد تصریح کرد: این در حالی است که حتی خودشان به صورت قطره چکانی هم حداقل کارها را انجام نمی دهند و فقط بعداز چند وقت چیزی را اعلام میکنند و اینگونه قصد دارند ما همچنان در مسیر بلاتکلیفی و تحت فشار باشیم.

,

پورمختار، در ادامه با بیان اینکه مهلت اروپاییان برای عمل به تعهداتشان تا ۱۸ تیرماه است اما در این مدت کوتاه فرصت ندارند تا وعده ها را عملی کنند گفت: بر اساس تصمیماتی که شورای عالی امنیت ملی گرفته است برای تجدید نظر در تعهدات برجامی علل الحساب داخل برجام هستند و ایران هم رسما اعلام کرده در برجام هستیم و به تعهدات عمل میکنیم اما برخلاف اروپا متعهد هستیم ولی در همین قالب روند کاهش تعهداتمان را دنبال میکنیم.

,

وی، با اشاره بر صحبت های افرادی که در چند وقت اخیر از ایستکس حمایت کردند تصریح کرد: کسانی که اینگونه رفتار میکنند اگر عامل دشمن نباشند نسبت به حرف هایی که میزنند ناآگاه هستند و همواره این کد را به دشمن میدهند که در داخل هستند کسانی که اروپا را حمایت و دولت را تحت فشار گذارند که همچنان به تعهداتش عمل کند.

,

پورمختار، ضمن تاکید بر اینکه نظام ایران و جمهوری اسلامی تصمیم خود را درباره اینستکس و برجام گرفته است افزود: بهتر است افراد معدودی که از اروپا حمایت میکنند حیثیت خود را به حیثیت از دست رفته اروپاییان گره نزنند.

,

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، در پایان از ایستادگی مجلس در برابر اشتباهات دولت خبر داد و گفت: اگردولت کوتاهی کند ما تعارف نداریم و در مجلس با کوتاهی دولت برخورد خواهیم کرد چرا که باید پیگیر باشد، این دیگر حقوق ملت است، مردم تحت فشارند و تحریم ها را تحمل میکنند تا عزت و جایگاه کشورشان را حفظ کنند و دولت باید از این دفاع کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه