اخبار داغ

محل شهادت مسافران پرواز 655 در خلیج فارس گلباران شد

محل شهادت مسافران پرواز 655 در خلیج فارس گلباران شد
طی مراسمی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان، محل شهادت شهدای پرواز 655 در خلیج فارس گلباران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛صبح امروز همزمان با سی و یکمین سالگرد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس در سال تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی)  توسط ناو یواس‌اس وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، محل شهادت ۲۹۰ مسافر بی‌گناه که با پرواز ۶۵۵ ایرباس به دبی می‌رفتند، گلباران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

در این مراسم سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، چند تن از اعضای فراکسیون مقابله با تهدیدات آمریکا مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی استاندار هرمزگان، سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه، مدیران، مسؤولان و خانواده‌های شهدای سانحه ایرباس حضور داشتند.

,

در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد. هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و تمامی مسافران و کادر پرواز به شهادت رسیدند.

,

در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.

,

, ,

 

,

فریدون همتی ،استاندار هرمزگان صبح امروز در مراسم یادبود شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمای جمهوراسلامی ایران اظهار کرد: امروز همه جمع شده‌ایم یاد تمام شهدا و امام را گرامی برداریم و به فرامین رهبر معظم انقلاب برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی لبیک بگوییم که یکی از آن ارزش‌ها، شناخت دقیق خوی و خصلت‌های آمریکای جنایتکار است.

,

استاندار هرمزگان گفت: اگر به تاریخ نگاه کنیم خواهیم دید آمریکا جنایت‌های پی در پی علیه ملت ایران داشته و برای اینکه یک دست‌نشانده در این کشور داشته باشد از ۲۸ مرداد و دخالت مستقیم در کودتا تلاش کرده است.

,

همتی بیان کرد: همه مردم ایران و دنیا می‌دانند رژیم جنایتکار حاکم بر آمریکا در تمام دولت‌ها خون ملت‌ها را می‌مکند و ثروت کشورها را به چپاول می‌برد اما امروز تمام ملت‌ها آمریکا را شناختند.

,

وی افزود: دل تمام ملت‌ها با ایران است و شاید امروز قدرت مقابله با آمریکا بایستند و امروز ملت و رهبری ایران است که شجاعانه در برابر آمریکا ایستاده است.

,

وی بیان کرد: جنایات آمریکا در سوریه، عراق، یمن مشخص است اما هیچ خونریزی در اروپا نیست و بدون هیچ مجوز قانونی و با حضور نامیمون خود، آب‌های ایران و منطقه را نا امن می‌کنند.

,

استاندار هرمزگان افزود: متاسفانه امروز افسار سازمان‌های بین المللی در اختیار آمریکا است و خیلی دولت‌های اروپایی از خودشان اراده‌ای ندارند و برای هر کاری باید از آمریکا اجازه بگیرند.

,

همتی با اشاره به اهداف شوم آمریکا از حضور در منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا دنبال این است که به بهانه‌های مختلف منابع کشورهای مسلمان را به چپاول ببرد.

,

وی ادامه داد: آمریکا در برجام خروج یک جانبه کرد که نشان از بی‌اعتمادی به این دولت است و آن‌ها به هیچ تعهدی پایبند نیستند و مگر مقدور است هر دولت جدیدی سر کار می‌آید در امریکا تمام مذاکرات قبلی را به هم بزنند؟ و این بهانه‌ای است برای تجاوز، خونریزی و چپاول و هر اقدامی آمریکا کند موجب انسجام ملت ایران برای مبارزه با آمریکا است.

,

 

,

, ,

استاندار هرمزگان تاکید کرد: امروز ایستادگی ملت و رهبر ما امیدی است برای ملت‌های دیگر دنیا و مقاومت ایران به دنیا می‌فهماند که می‌شود مقابله کرد و نترسید.

,

همتی اضافه کرد: اگر آمریکا یک روزی، هواپیمای بی‌دفاع ما را ساقط کرد اما امروز فرزندان این ملت می‌توانند گران قیمت ترین پهباد جاسوسی آمریکا را با اقتدار و با شلیک یک موشک ساقط کنند ما می‌توانستیم هواپیمای p۸ آن‌ها را بزنیم اما نشان دادیم ما مثل آن‌ها جنایتکار نیستیم.

,

وی گفت: این اقدام خوشحالی ملت‌ها به ویژه ملت‌های انقلابی را به دنبال داشت و امید آفرید و آمریکا دید که اگر آمریکا در پاسخ اقدامی بکند در جبهه‌های مختلف منافعش به خطر خواهد افتاد. همچنین هر کشوری که خاک خود را در اختیار آمریکایی‌ها برای تجاوز به ایران قرار دهد پاسخ آن را خواهد دید

,

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: پیام ما این است می‌توانیم در خلیج فارس امنیت ارزان تامین کنیم و همه کشورها از آن بهره‌مند شوند و پولی هم نمی‌خواهیم و همانطور که پای فلسطین ایستادیم در کنار دیگر کشورهای مسلمان نیز می‌ایستیم و در سایه نیروهای مسلح، امنیت خلیج فارس را با شما تقسیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه