اخبار داغ

خیر دامغانی در گفتگو با مرآت:

نگهداری از 40 کودک بی سرپرست در امیرآباد/ رسیدگی به این کودکان یک تکلیف است

نگهداری از 40 کودک بی سرپرست در امیرآباد/ رسیدگی به این کودکان یک تکلیف است
یک خیر دامغانی رسیدگی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را یک تکلیف دانست و گفت: موسسه خیریه قومس، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را در امیرآباد دامغان بازگشایی کرده و نگهداری از 40 کودک را بر عهده گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم امیرآبادیان خیر دامغانی و موسس مرکز خیریه قومس در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص بازگشایی دوباره مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در امیرآباد دامغان گفت: این مرکز زیر مجموعه موسسه خیریه قومس فعالیت دارد و پیش از این در سال 90 آغاز به کار کرد ولی در سال 95 به دلیل اینکه کودکان را به عنوان فرزند خواندگی به خانواده ها سپرده بودیم و دیگر کودکی در مرکز باقی نمانده بود تعطیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه این مرکز امروز با عنوان مراکز "شکوفه های سارینا" مجددا فعالیت خود را از سر گرفته که شامل سه مرکز است و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در آنجا نگهداری می شوند، تصریح کرد: امروز حدود 40 دختر در سنین 6 الی 12 سال در این مراکز پذیرفته شدند.  

,

این خیر دامغانی با بیان اینکه استاندارد بهزیستی برای نگهداری از کودکان این است که در هر مرکز بیش از 15 نفر نباشند، افزود: بر همین اساس سه مجموعه را برای پذیرش 40 نفر در نظر گرفتیم که البته طبق توافقات انجام شده ظرفیت پذیرش حداکثر 60 کودک را نیز داریم.

,

امیرآبادیان اظهار کرد: با توجه به محدودیتی که در امیر آباد داشتیم و کادر پرسنل ما خانم بودند فقط پذیرش کودکان دختر امکان پذیر بود و فعلا هم برنامه و بودجه ای برای جذب کادر آقایان نداریم که اگر در آینده جذب کنیم می توانیم کودکان پسر را هم پذیرش نماییم.

,

وی از اشتغال 35 نفر در این مراکز خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از کادر فعلی در سنوات گذشته با ما همکاری می کردند و تعداد افرادی هم که الآن جذب شدند کارشان با رشته تحصیلی آنها مرتبط است و بهزیستی نیز دوره های آموزشی را برای آنان برگزار کرده و آمادگی فعالیت در مراکز را دارند.

,

این خیر با اشاره به اینکه برای ما هیچ فرقی نمی کند کودکانی که می خواهیم در این مراکز نگهداری کنیم از کدام شهر و کجای کشور باشند، افزود: حتی اگر از کودکان کشورهای اطراف هم باشند برای ما فرقی نمی کند فقط چیزی که مهم است توجه و رسیدگی و سرپرستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است.

,

امیرآبادیان با تاکید بر اینکه باب خیر باید برای همه باز شود و ماهمه تلاشمان را می کنیم مردمی که بخواهند حتی کمترین میزان کمک را به اندازه وسعشان داشته باشند، گفت: برای ما بسیار مهم است که این مرکز مردمی باشد و به دست خود مردم بچرخد، این 40 کودک همه فرزندان این شهر هستند و همه مردم باید حس کنند که اولیای این کودکان هستند و به این ها کمک کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در هر شرایطی چه وضع اقتصادی خوب باشد و چه بد، کارهای خیر و عام المنفعه جاری است، اظهار کرد: تکلیف ما این است که به کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست رسیدگی کنیم. گرسنه ای که وجود دارد باید سیرش کنیم. همه پول را دوست دارند ولی این کارهای خیرخواهانه باید انجام شود و همه باید به هم کمک کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه