اخبار داغ

معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی:

۱۳ پروژه سفر اول رئیس جمهور به خراسان شمالی ناتمام مانده است/ ۲۱۶ پروژه جدید پیشنهادی برای سفر دوم

۱۳ پروژه سفر اول رئیس جمهور به خراسان شمالی ناتمام مانده است/ ۲۱۶ پروژه جدید پیشنهادی برای سفر دوم
معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان شمالی، 26 طرح عمرانی برای استان به تصویب رسید که تاکنون 13 طرح بهره برداری شدهو 13 طرح دیگر نیز به پیشرفت های فیزیکی زیر 20 درصد تا 70 درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یونس بهشتی، معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره روند اجرای مصوبات دور اول از سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی اظهار کرد: در 24 خرداد ماه سال 94 که کاروان دولت تدبیر و امید به استان سفر کرد، در این سفر اجرای 26 طرح عمرانی با اختصاص 625 میلیارد تومان برای استان مصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

بهشتی گفت: هر چند که اعتبار مصوب برای خراسان شمالی اختصاص 625 میلیارد تومان بود، با این وجود، تا به کنون از محل سفر اول ریاست جمهوری 978 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

,

وی تصریح کرد: برخی از پروژه های مصوب بیش از اعتبار تعهد شده اعتبار دریافت کردند، درحالیکه به برخی از پروژه ها اعتباری پرداخت نشد.

,

وی خاطر نشان کرد: راه های روستایی از جمله مصوبات سفر پیشین رئیس جمهور به استان بوده است که هیچ مبلغی به این مصوبه اختصاص نیافت.

,

بهشتی در بخش دیگری از سخن خود اظهار کرد: از 26 طرح عمرانی مصوب در این سفر، 13 طرح به طور کامل اجرایی و تکمیل شدند.

,

وی، ساخت بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد، بیمارستان 220 تختخوابی آیت الله رفسنجانی در شیروان، بخش سوختگی بیمارستان امام علی در بجنورد، سد سومبار، احداث ساختمان و آزمایشگاه اداره کل استاندارد استان و استادیوم 15 هزار نفری استان را از جمله این 13 پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده از این سفر در استان اعلام کرد.

,

وی در ادامه بیان کرد: 9 طرح دیگر از 26 طرح به پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در ساخت رسیده اند.

,

معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: این 9 طرح شامل بزرگ راه بجنورد-گلستان، زیرسازی راه آهن جوین-اسفراین، آبرسانی به شهرهای بجنورد و شیروان، اصلاح نقاط حادثه خیز، تکمیل شبکه فاضلاب شهر اسفراین، تبدیل بیمارستان 32 تختخوابی به 64 تختخوابی جاجرم، تکمیل 12 مجتمع آبرسانی روستایی و احداث بندخاکی میان دشت هستند.

,

بهشتی همچنین عنوان کرد: سه طرح مصوب دیگر از این سفر شامل آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار، تکمیل دانشکده علوم پایه دانشگاه بجنورد و کمپینگ گردشگری بجنورد نیز به 20 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت رسیده اند.

,

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر آشخانه نیز زیر 20 درصد پیشرفت فزیکی دارد.

,

در عین حال، بهشتی یادآور شد: رئیس جمهور در سفر پیشین خود به خراسان شمالی همچنین قول تامین اعتبار برای تکمیل فرودگاه بجنورد، احداث سد چندیر، گازرسانی به 75 روستای فاقد گاز در استان، احداث پست برق در شهرهای جاجرم و بجنورد و اعطای تسهیلات کشاورزی را به استان داده بودند که این پروژه ها نیز اجرایی و تکمیل شدند.

,

وی افزود: با این وجود، در زمینه راه اندازی فاز دوم پتروشیمی در قالب طرح جی تی پی پی هیچ عملیات اجرایی آغاز نشد.

,

معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در این سفر، رئیس جمهور قول اعطای تسهیلات به استان برای ساخت چهار هتل را نیز داده بود که دو هتل در شهرهای آشخانه و بجنورد از محل این تسهیلات اجرا و راه اندازی شدند و دو هتل دیگر واقع در شهر بجنورد ( هماگ و طلای سفید) هنوز در دست ساخت هستند.

,

بهشتی اعلام کرد: تکمیل پروژه های ناتمام از محل تعهدات سفر پیشین رئیس جمهور به استان به اختصاص اعتباری حدود 800 میلیارد تومان نیاز دارند.

,

وی درباره سفر دوم رئیس جمهور به استان در ماه جاری نیز اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان 216 پروژه به استانداری ارائه داده اند که اغلب آنها عمرانی هستند.

,

وی افزود: البته تکمیل پروژه های ناتمام از سفر پیشین رئیس جمهور به استان نیز در این تعداد پروژه های پیشنهاد شده لحاظ شده است.

,

معاون دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: برآورد اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها هشت هزار میلیارد تومان است.

,

بهشتی خاطر نشان کرد: قبل از سفر رئیس جمهور، این پروژه های پیشنهادی در وزارتخانه ها و نهاد ریاست جمهوری ارزیابی می شوند و دولت مبتنی بر توان مالی موجود کشور آنها را تایید و مصوب خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه