اخبار داغ

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

۷۱ اثر در جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در بجنورد رقابت می‌کنند

۷۱ اثر در جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در بجنورد رقابت می‌کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از بین 251 اثر ارسال به جشنواره 71 اثر به مرحله نهایی راه یافتند، گفت:این آثار از چهاردهم تیر تا شانزدهم تیرماه با حضور داوران کشوری به رقابت می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، حسین فرخنده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی سال 98 است که از روز جمعه، چهاردهم تیرماه در بجنورد کارش را آغاز می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک، ,

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر از اسفند منتشر شد، سپس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی جشنواره با حضور فیلم سازان و هنرمندان متخصص در این حوزه در استان تشکیل شد.

,

فرخنده با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 15 خرداد ادامه داشت، گفت: 251 اثر از 169 هنرمند از 29 استان کشور به این جشنواره ارسال شد که خراسان شمالی، گلستان و تهران بیشترین مشارکت را برای ارسال آثار داشته اند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: آثار ارسالی بعد از اتمام مهلت ارسال به داوری گذاشته شد و در نهایت 71 اثر از 59 هنرمند به مرحله پایانی راه یافتند.

,

فرخنده با اشاره به اینکه فیلم های منتخب شامل 36 اثر مستند، 24 اثر داستانی، پنج فیلم 100 ثانیه ای، 6 فیلم پویانمایی هستند ، گفت: این آثار از روز جمعه چهاردهم تیر تا روز یکشنبه شانزدهم تیرماه با حضور داوران کشوری بروی پرده می روند و با هم به رقابت می پردازند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: یکی از دستاورد های مطلوب این جشنواره حضور فعال، پویا و اثرگذاری هنرمندان عرصه فیلمسازی استان در این جشنواره بوده است.

,

وی گفت: با اطلاع رسانی گسترده در بین فیلم سازان کشور، 10 کمیته اجرایی در بخش های مختلف اطلاع رسانی، سمعی و بصری، اسکان، آموزش و داوری فعال شدند تا خراسان شمالی از این جشنواره نیز سربلند بیرون آید.

,

فرخنده اکران این فیلم ها در این حوزه را فرصت مغتنمی برای استان برشمرد و گفت: در واقع این جشنواره مسائل، فرصتها و ظرفیت هایی که در روستا وجود دارد را از نگاه هنر و به زبان فیلم که یک ابزار قدرتمند است تبدیل و به مخاطب منتقل می کند.

,

وی همچنین افزود: اختتامیه این جشنواره روز هفدهم تیرماه ساعت 17 و 30 دقیقه در محل تالار گلشن برگزار و از برگزیدگان نهایی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

,

 

,

برگزاری 400 برنامه در دهه کرامت

, برگزاری 400 برنامه در دهه کرامت, برگزاری 400 برنامه در دهه کرامت,

فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال تحت عنوان فرصت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت نامگذاری شده است، گفت: ستاد استانی دهه کرامت تشکیل و هماهنگی در بخش های مختلف برای اجرای برنامه ها در این دهه صورت گرفته است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مخاطب محور بودن، مشارکت محور بودن، توجه به تمامی اقشار از جمله کودک را از راهبردهای مورد نظر قرار گرفته شده در برنامه های این ایام ذکر کرد و ادامه داد: بالغ بر 400 برنامه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی، توزیع یک هزار و 500 بسته فرهنگی اعم از بروشور و کتاب های متناسب با این موضوع را از مهمترین برنامه های این دهه عنوان کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: آئین افتتاح دهه کرامت روز پنج شنبه 13 تیر در آستانه امامزاده سید عباس بجنورد برگزار می شود.

,

وی همچنین عنوان کرد: ویژه برنامه شب های رضوی در تمامی شهرستان ها، نمایشگاه تصویرسازی، کتابت 40 حدیث رضوی، مشاعره استانی با موضوع رضوی، شب شعر رضوی با حضور شاعران ملی در مرکز استان، ویژه برنامه های روستایی، جشن ویژه بانوان، دختران در هشت روستای محروم، برگزاری کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام برنامه های شاخصی هستند که برای این دهه در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه