اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده دفتر آستان قدس در همدان:

دفاتر آستان قدس با نیت گسترش شعاع خدمت رسانی راه‌اندازی شده‌اند

دفاتر آستان قدس با نیت گسترش شعاع خدمت رسانی راه‌اندازی شده‌اند
معاون هماهنگ کننده دفتر آستان قدس در همدان با بیان اینکه دفاتر آستان قدس با نیت گسترش شعاع خدمت رسانی از مشهد به دیگر نقاط کشور راه‌اندازی شده است گفت: در حوزه محرومیت زدایی ۶۰ هزار و ۴۹۵ مورد خدمت انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مجتبی کمالی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت حضور کاروان رضوی در ایام دهه کرامت و تشریح برنامه های ستاد مردمی زیر سایه خورشید که در دفتر آستان قدس رضوی در همدان برگزار شد گفت: دفتر آستان قدس با نیت گسترش شعاع خدمت رسانی از مشهد به دیگر نقاط کشور راه‌اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

معاون هماهنگ کننده دفتر آستان قدس در همدان دفتر افزود:  دفتر همدان از دی ماه سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و در چهار حوزه فرهنگی، محرومیت زدایی، خادم یاری و جذب خادم و وقف و نذورات فعالیت می کند.

,

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی ۶۰ هزار و ۴۹۵ مورد خدمت در طول این مدت انجام شده است عنوان کرد:  ۷ هزار و ۲۷۴ مورد اعزام زائر اولی، ۱۳۱۰ مورد ارائه غذای متبرک و  ۶۲ مورد اشتغال و کارآفرینی در طول این مدت داشتیم.

,

معاون هماهنگ کننده دفتر آستان قدس در همدان تاکید کرد: ۳۵ مورد اردوی جهادی ، ۴۳۰۳ مورد ارائه خدمات درمانی و ۹۴۲۱ بسته توزیع ارزاق از دیگر فعالیت های آستان در همدان بوده است.

,

کمالی خاطر نشان کرد: ۴۹۳۲ مورد لوازم تحریر، ۱۱۰ مورد توزیع پوشاک، ۹۶ فقره کمک هزینه جهیزیه و  ۲۰۵ مورد معرفی افراد برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه داشتیم.

,

وی با بیان اینکه در حوزه وقف و نذر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک به نیازمندان داشتیم تصریح کرد: این میزان با مشارکت ۵۰ درصدی دفتر آستان و ۵۰ درصدی خادم‌یاران و خیرین بود.

,

خادمین امام رضا (ع) در استان های سیل زده خدمات شایانی به مردم ارائه دادند

, خادمین امام رضا (ع) در استان های سیل زده خدمات شایانی به مردم ارائه دادند, خادمین امام رضا (ع) در استان های سیل زده خدمات شایانی به مردم ارائه دادند,

در ادامه این نشست معاون حوزه فرهنگی با بیان اینکه مفتخریم که خادم امام رضا هستیم گفت: اولین افرادی که در زمان سیل در سه استان حضور پیدا کردند خادمان امام رضا بودند و خادمین خدمات شایانی از حوزه فرهنگی تا روانشناسی به مردم ارائه دادند.

,

محمد صالح یوسفی افزود: در حوزه فرهنگی ما کانون های مختلفی زیر نظر داریم و کانون قرآن، شعر، کتاب، مداحی، جوانان و نوجوانان برخی از این کانون ها هستند.این کانون ها در دهه کرامت برنامه شاخصی دارند.

,

وی با بیان اینکه در این هفته در  همدان و شهرستان ها و حتی بعضی از روستاها برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم بیان کرد: قصد داریم جشن، سرور و شادی مومنانه برگزار کنیم و جشنی با حضور آحاد مردم و خادمین و مسئولین  در میدان امام خواهیم داشت.

,

معاون حوزه فرهنگی دفتر آستان قدس با اشاره به دیگر برنامه های دهه کرامت عنوان کرد: در سالن شهید آوینی غرفه های مختلفی داریم و غرفه خدمت رسانی با حضور پزشکانی خادم یار برای ارایه خدمات در انجا مستقر هستند.

,

یوسفی افزود: در غرفه کودکان قصه گویی و معرفی شخصیت کودک را داریم و در غرفه مبلغین طلبه های جوان را داریم که به احکام و شبهات شرعی پاسخ می دهند.

,

وی با بیان اینکه در دهه کرامت نشست برهان که نقش موثر بانوان در جامعه را نشان می‌دهد و جشنواره کارآفرین بانوان داریم که در این برنامه بانوان کارآفرین برتر را معرفی می کنیم.

,

شاخصه اصلی برنامه ما مردمی بودن و در برنامه‌ریزی‌ها هم کیفیت بخشی است

, شاخصه اصلی برنامه ما مردمی بودن و در برنامه‌ریزی‌ها هم کیفیت بخشی است, شاخصه اصلی برنامه ما مردمی بودن و در برنامه‌ریزی‌ها هم کیفیت بخشی است,

در ادامه این نشست دبیر اجرایی زیر سایه خورشید با بیان اینکه شاخصه اصلی برنامه ما مردمی بودن و در برنامه‌ریزی‌ها هم کیفیت بخشی است گفت: ۱۲ سال است که در دهه کرامت آستان قدس فعالیتفرهنگی انجام می‌دهد و ۵ سال به طور جدی در سراسر کشور در بخش فرهنگی ورود کرده است.

,

رضا مرتضایی با بیان اینکه برنامه ها  با رویکرد ترویج سبک زندگی امام رضایی انجام می شود افزود: در ۳۴ کشور برنامه اجرا می‌شود و خادمین روز هجدهم با پرواز مشهد – همدان به همراه مبلغین، مداحان و خادمین که حاملان پرچم هستند  به همدان می آیند.

,

وی با اشاره به خدمات دفتر آستان گفت: سال گذشته هشت زندانی را آزاد کردیم و به اسم امام رضا و در روز میلاد امام رضا هشت نفر از افرادی که جرائم غیر عمد آزاد شدند.

,

دبیر اجرایی زیر سایه خورشید در ادامه با اشاره به سین برنامه های دهه کرامت گفت: حضور در بیمارستان شهید بهشتی، بعثت و فاطمیه از برنامه های ما در دهه کرامت است که با هدف میمنت و تبرک به آنجا می‌روند.

,

مرتضایی خاطر نشان کرد: دیدار با آیت الله موسوی اصفهانی، اعزام به روستاهای محروم قهاوند، خانه سالمندان، سازمان وزارت ورزش و جوانان، دیدار با پزشک زرتشتی در ملایر که هر هفته ۸ نفر را به نیت امام رضا بصورت رایگان ویزیت می کند، از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه