اخبار داغ

ایران ارزانترین مسیر جهت انتقال موادمخدر/ افزایش 4 درصدی کشفیات

ایران ارزانترین مسیر جهت انتقال موادمخدر/ افزایش 4 درصدی کشفیات
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه کشور ایران، ارزانترین مسیر جهت انتقال موادمخدر است، گفت: ایران نه تنها مدعی مبارزه بی امان با موادمخدر بوده، بلکه بیشترین سهم را در کشفیات بین نیرو‌های پلیس جهان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرتیپ ایوب سلیمانی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته مقابله با مواد مخدر استان‌های فارس بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان که در مجتمع طلائیه شیراز برگزار شد، با اشاره به توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس مبارزه با موادمخدر، اظهار داشت: مجموعه ناجا بر تمام فعالیت‌های باند‌های بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر اشراف اطلاعاتی کامل دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: به دلیل اینکه تمام فعالیت‌های پلیس در جامعه و متاثر از جامعه است باید همواره ابتکار عمل را در دست داشته باشد و حداقل یک گام جلوتر از متخلفان و خلافکاران باشد.

,

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه هوشمندسازی، استفاده از فناوری‌های نوین و کشف علمی جرم، سه رکن اصلی در پیشرفت نیروی انتظامی است، گفت: در موضوع موادمخدر هم این اصول مد نظر ناجا قرار داشته و دارد.

,

سلیمانی گفت: مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، به تمام تجهیزات پیشرفته سنگین، نیمه سنگین و سبک اعم از بالگرد، پهباد، سیستم‌های رصد و پایش و ... مجهز است و امکان تجهیز امکانات هوایی سنگین را به سلاح و دوربین‌های با برد بلند را دارد.

,

وی با تصریح اینکه رصد و پایش مرزها، با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و به شکل الکترونیکی و اپتیکی، در دستور کار ناجا قرار دارد، گفت: برای استفاده از سیستم شنود برای بررسی ارتباطات و تعاملات باند‌های تبهکار، رصد در فضای مجازی و رصد شبکه‌های مالی و ارتباطات درون سازمانی برنامه‌های مدون و منظمی در ناجا وجود دارد.

,

سلیمانی تاکید کرد: امروز نه تنها باند‌های تهیه و توزیع موادمخدر علی رغم حمایت آن‌ها توسط شبکه‌های جهانی مواد مخدر، به لحاظ تجهیزات و امکانات جلوتر از پلیس نیستند بلکه ناجا از آن‌ها در زمینه‌های مختلف جلوتر حرکت می‌کند.

,

وی با بیان اینکه باند‌های موادمخدر همواره در تلاش برای بروزرسانی تجهیزات و امکانات خود هستند، تصریح کرد: این باند‌ها همواره مرعوب طرح‌های نوآورانه و اقدامات ناجا شده اند.

,

جانشین فرمانده ناجا با تصریح اینکه ناجا ادعای به صفر رساندن فعالیت‌ها و اقدامات این شبکه‌ها را در حوزه مواد مخدر ندارد، گفت: امروز بیش از 90 درصد از موادمخدر جهان در همسایگی ایران تولید می‌شود و از طرفی 75 درصد از کل کشفیات موادمخدر جهان توسط پلیس جمهوری اسلامی انجام شده است.

,

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال و انتهای سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود تولید موادمخدر در کشور افغانستان تا بیش از 10 هزارتن افزایش داشته باشد حال آنکه این میزان سال گذشته 9 هزار تن بوده است.

,

جانشین فرمانده ناجا با یادآوری اینکه برای انتقال مواد به مقاصد مختلف، بهترین، مطمئن‎ترین، ارزانترین و منحصر به فردترین مسیر ایران است، گفت: طبیعا با توجه به سودآوری بسیار زیاد سوداگری موادمخدر، وقتی با باند‌های قاچاق مقابله می‌کنیم، آن‌ها نیز در صدد مبارزه بر می‌آیند و این جنگ همواره وجود داشته و متوقف نشده است.

,

سلیمانی با تصریح اینکه ایران نه تنها مدعی مبارزه بی امان با موادمخدر بوده است، بلکه بیشترین سهم را در کشفیات بین نیرو‌های پلیس جهان دارد، گفت: با یک بررسی مشخص می‌شود که طی 17 سال حضور آمریکا در افغانستان، تولیدات موادمخدر بیش از 45 برابر شده است؛ حال آنکه اگر آمریکا اراده‌ای برای مبارزه داشت قادر به کاهش شدید تولیدات موادمخدر بود.

,

وی با بیان اینکه قطعا قاچاقچیان موادمخدر، به دنبال مسیر‌های جایگزین هستند، گفت: پلیس امروز اشراف اطلاعاتی خوبی در مرز‌های کشور دارد و افزایش کشفیات نیز گواهی بر این موضوع است.

,

سلیمانی حجم کشفیات موادمخدر کشور در سال گذشته را 800 تن اعلام و با بیان اینکه این عدد 75 درصد کل کشفیات موادمخدر در جهان را شامل می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، به نسبت مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد در کشفیات موادمخدر افزایش را شاهد بوده‌ایم.

,

جانشین فرماندهی ناجا همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون تولید موادمخدر صنعتی در کشور، گفت: به صورت طبیعی و به دلایل مختلف، گرایش به تولید و مصرف موادمخدر صنعتی در نقاط مختلف جهان بیشتر شده است، زیرا موادمخدر صنعتی را می‌توان در هر جا تولید کرده و در حجمی کمتر، جابه جا کرد و از طرفی ابزار مصرف آن ساده‌تر بوده و تاثیرگذاری بیشتری هم بر مصرف کننده دارد، اگرچه آثار زیانبار و مخرب آن هم بسیار بیشتر است.

,

وی با تصریح اینکه تولید موادمخدر در کشور کاملا تحت کنترل ناجا و ستاد مبارزه با موادمخدر است، گفت: موضوع اصلی ناجا، تولید موادمخدر سنتی و صنعتی در خارج از مرز‌ها است؛ متاسفانه در سال‌های اخیر تولید موادمخدر صنعتی در همسایه شرقی ایران، افزایش یافته است.

,

سلیمانی با بیان اینکه قبلا موادمخدر تولید شده در افغانستان به تریاک و هروئین محدود بود، گفت: امروز تولیدکنندگان موادمخدر در افغانستان به سمت تولید محصولات صنعتی رفته‌اند و این یک خطر بزرگ محسوب می‌شود. تا 2 سال قبل شاهد تولید این محصولات در افغانستان نبودیم.

,

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: همانگونه که قبلا اعلام کرده‌ام و بعضا اشتباهی در انعکاس کل مطلب و انتخاب تیتر حادث شده بود، کف سن اعتیاد در کشور 16 سال است.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه