اخبار داغ

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت:

شناسایی و رصد اموال نامشروع دو مسئول در جیرفت

شناسایی و رصد اموال نامشروع دو مسئول در جیرفت
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت گفت: اموال نامشروع دو نفر از مسئولین شهرستان جیرفت شناسایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛عصر گذشته دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت از شناسایی و رصد اموال نامشروع دو نفر از کسانی که دارای مسئولیت در شهرستان جیرفت هستند خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تحقیقات اولیه بیانگر این است این افراد با توجه به رانت و موقعیت شغلی اموال نامشروعی بدست آورده اند و پس از احضار به دادستانی و تکمیل پرونده در این رابطه اطلاع رسانی خواهد شد.

,

این مقام قضایی اعلام کرد: طی هفته گذشته با ورود سیستم قضایی و سربازان گمنام امام زمان(عج)در اداره کل اطلاعات استان کرمان توانستیم با تشکیل یک پرونده قضایی، از تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی با ارزش ریالی میلیاردها ریال جلوگیری شد که اخبار دقیق آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

,

وی به ۲۰ مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بایستی در زمینه کاهش اطاله دادرسی برنامه ریزی شود و همچنین در زمینه ترویج فرهنگ عفو، گذشت و ایثار در جامعه فرهنگ سازی شود.

,

سلامی خاطر نشان کرد: با تشکیل شوراهای حل اختلاف و نهاد داوری از کثرت ورودی پرونده ها به دادسرا کاسته شده است و بالغ بر ۵۰ درصد از پرونده های که به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شوند منجر به صلح و سازش می شوند.

,

سلامی با اعلام اینکه طبق آمار بالاترین نرخ رسیدگی در استان کرمان به شهرستان جیرفت اختصاص پیدا کرده است، افزود: نرخ رسیدگی در سیستم قضایی جیرفت ۱۰۸ روز می باشد.

,

دادستان جیرفت عنوان کرد: با عنایت به توجه ویژه حضرت آیت الله رئیسی،ریاست قوه قضائیه به موضوع حقوق عامه، بلافاصله معاونت حقوق عامه در دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت تشکیل و طی این مدت اقدامات ارزشمندی از جمله مهار حاشیه، جلوگیری از رشد تغییر کاربری‌های غیر مجاز و کاهش چشمگیری در جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی در شهرستان جیرفت را شاهد بوده ایم.

,

سلامی به حجم بالای دعاوی حقوقی به ویژه در حوزه زمین اشاره کرد و خاطر نشان کرد:در همین رابطه تمام اراضی ملی در شهرستان اجرای طرح کاداستر شده اند و سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی برای آنها صادر شده است .

,

دادستان جیرفت همچنین از تشکیل کار گروه رصد فضای مجازی در دادسرای جیرفت خبر داد و گفت: در فضای مجازی ترویج فرهنگ غرب، خشونت و بی حجابی متاسفانه به وفور دیده می شود که این کارگروه ضمن شناسایی و تذکر به برخی از مدیران این سایت ها موضوع حل می شود و چنانچه مدیران سایت ها با تذکر عمل خود را اصلاح ننمایند برای آن مدیران متخلف به صورت مستقیم پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

,

این مقام قضائی با اشاره به اینکه در رابطه با حفظ سلامت جامعه با هیچ کس تعارف نداریم، افزود: کارگروه امنیت غذایی با محوریت دادستانی طی هفته های گذشته با انجام موارد بازرسی از رستورانها و اغذیه فروشی بالغ بر ۱۳۰۰ کیلو مرغ منجمد و ۱۵۰۰ کیلو گوشت قرمز فاسد تاریخ مصرف گذشته شناسایی و معدوم گردید و متهمان احضار و پرونده قضایی تشکیل و فعلا متهمان با قرار تامین کیفری مناسب آزاد هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه