اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند:

چرا به حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت(ع) می‌گویند؟/ زمینه سعادت مردان را زنان صالح فراهم می‌کنند

چرا به حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت(ع) می‌گویند؟/ زمینه سعادت مردان را زنان صالح فراهم می‌کنند
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: این‌که به حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت می‌گویند به این دلیل است که کرامت‌های زیادی بعد از وفات ایشان ظاهر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) با این‌که سن کمی داشتند اما از نظر معرفتی و علمی مورد احترام خاص پدرشان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: مواردی در طول تاریخ داشتیم که امام کاظم(ع) افراد را جهت دریافت پاسخ سوالات علمی‌شان به حضرت فاطمه معصومه (س) ارجاع می‌دادند.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند تصریح کرد: با وجود سن کم، مفتخرشدن به لقب معصومه چیز کمی نیست در واقع یک عنوان بسیار ارزشمند و والا و یک مدال افتخار برای آن حضرت است.
,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار با بیان این‌که معصومه مؤنث معصوم است، ادامه داد: ائمه علیهم‌السلام معصوم و از هرگونه خطا و اشتباه به دور هستند و این‌که لقب معصومه را به حضرت داده‌اند مشخص است جایگاه ایشان جایگاه ویژه‌ای بوده و با سن کم خود تا مرز عصمت پیش رفته‌اند.
,
 
,
هجرت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
, هجرت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد, هجرت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد,
 
,
وی در خصوص هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به ایران، عنوان کرد: این‌که کسی در پی اهداف و آرمان‌های خود از همه چیز بگذرد و همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها را به تن بخرد برای این‌که امام زمان خود را ملاقات کند و در کنار امام زمان خودش باشد می‌توان نتیجه گرفت که هجرت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و یک عظمت و افتخار است.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: حضرت معصومه (س) به دلیل فاصله‌ای که بین ایشان و برادرشان امام رضا (ع) افتاده بود نتوانستند این دوری را تحمل کنند و تصمیم گرفتند همراه جمعی از مردان و زنان بنی‌هاشم به سمت ایران حرکت کنند تا به حضرت رضا (ع) ملحق شوند و ایشان نیز همان ویژگی‌ها و نشانه‌هایی که حضرت زینب(س) داشتند و همواره در کنار امام حسین (ع) بودند را دارا بودند.
,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار افزود: این‌که حضرت معصومه(س) قم را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کردند، یک مسأله غیراختیاری بود البته آن زمان قم پایگاه شیعه در ایران بود و خاندانی در قم بودند که ارادت خاصی به اهل بیت علیهم‌السلام داشتند.
,
 
,
وی ادامه داد: به دلیل این‌که آن حضرت در حوالی ساوه مریض شدند، ایشان را به قم منتقل کردند و مدت کوتاهی در قم در بستر بیماری بودند که بعد نیز فوت کردند و مردم قم به دلیل شناخت و معرفتی که نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام داشتند حضرت را به طور ویژه احترام و به خاک سپردند.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان این‌که اهل بیت ‌علیهم‌السلام همه خاندان کرامت هستند، بیان کرد: این‌که به حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت می‌گویند به این دلیل است که کرامت‌های زیادی بعد از وفات ایشان ظاهر شده است.
,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار ادامه داد: همان‌طور که معجزه‌ها و کراماتی در زمان حضورشان بوده بعد از وفاتشان نیز کرامت‌های بیشتری از ایشان اتفاق افتاده است و مردم نیز مشاهده کرده‌اند.
,
 
,
وی گفت: از جمله نشانه‌های کرامت ایشان این است که سفره علم و معرفت، گسترش علوم اهل بیت‌ علیهم‌السلام، تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و معارف اهل بیت علیهم‌الاسلام در قم و در جوار حضرت معصومه (س) شکل گرفته است، علما و بزرگانی که خودشان از نظر معرفتی و علمی در جایگاه و رتبه خاصی بودند عنایت خاصی به حضرت معصومه داشتند نیز در قم بودند و هر روز صبح به زیارت ایشان می‌رفتند.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: حضرت معصومه (س) از مقام شفاعت برخوردار هستند مقامی که خداوند به انبیا، اوصیا، علما، شهدا و گروه‌های خاص داده است.
,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار افزود: این که شخصی در سن کم به مقامی برسد که از او درخواست شفاعت کنند مقام خاص و ویژه‌ای است.
,
 
,
وی بیان کرد: با توجه به این‌که برای حضرت معصومه (س) موقعیت و شرایط ازدواج فراهم نشده بود و عظمت و جایگاه معنوی و علمی فوق‌العاده‌ای که داشتند و در سن جوانی فوت کردند روز ولادتشان را روز دختر گذاشتند.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند تصریح کرد: دختران ما باید از نظر معنوی عصمت خود را حفظ کنند و از نظر علمی در مسیر و جایگاه رفیع علمی‌ که حضرت معصومه (س) داشتند حرکت کنند و از نظر ولایت‌پذیری آن ولایت‌پذیری که حضرت داشتند و ایشان را دنبال حضرت رضا (ع) به ایران کشاند را داشته باشند.
,
 
,
دختران سرمایه‌های فوق‌العاده‌ای برای جامعه هستند
, دختران سرمایه‌های فوق‌العاده‌ای برای جامعه هستند, دختران سرمایه‌های فوق‌العاده‌ای برای جامعه هستند,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار با بیان این‌که دختران سرمایه‌های فوق‌العاده‌ای برای جامعه هستند که باید زمینه معرفتی و رشد علمی‌شان فراهم شود، ادامه داد: اگر در جامعه‌ای زنان صالحی بودند آن جامعه، جامعه صالحی خواهد بود و به هر مقدار که زنان در جامعه سالم، عالم و اهل معنویت باشند و وظایف خود را درست انجام دهند آن جامعه روی سعادت و خوشبختی را خواهد دید.
,
 
,
زمینه سعادت مردان را زنان صالح فراهم می‌کنند
, زمینه سعادت مردان را زنان صالح فراهم می‌کنند, زمینه سعادت مردان را زنان صالح فراهم می‌کنند,
 
,
وی افزود: همچنین زمینه سعادت مردان را نیز زنان صالح فراهم می‌کنند و دختران صالح خواهند بود که همسران صالح و مادران صالح و شایسته‌ای خواهند شد.
,
 
,
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند متذکر شد: بایستی زنان در نقش‌های اجتماعی و جایگاه‌هایی که مربوط به آن‌ها است حاضر شوند و انجام وظیفه کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام دلدار با اشاره به آیه قرآن، عنوان کرد: کرامت یک ویژگی انسانی است که خداوند انسان را کریم و با کرامت خوانده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که دهه کرامت در واقع عظمت و کرامت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است، ادامه داد: این ایام زمینه‌ای است که ما بیشتر به کرامت انسانی خودمان توجه کنیم و ببینیم آیا در راستای کرامت و عظمت انسانی حرکت می‌کنیم یا نه؟
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه