اخبار داغ

گزارش/

425 روستای تشنه در خراسان‌جنوبی/ نیاز 150 میلیارد تومانی تنها برای روستاهای جنوب استان

425 روستای تشنه در خراسان‌جنوبی/ نیاز 150 میلیارد تومانی تنها برای روستاهای جنوب استان
باتوجه به آغاز فصل گرم و آبرسانی سیار به 425 روستا در خراسان‌جنوبی لازم است در مصرف آب درست مصرف کنیم و نگذاریم عطش بی‌آبی در روستاها طولانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،در گرمای زیاد فصل تابستان شاهد بروز مشکلاتی ازجمله قطع آب در برخی نقاط استان به ویژه در روستاهای خراسان جنوبی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،در گرمای زیاد فصل تابستان شاهد بروز مشکلاتی ازجمله قطع آب در برخی نقاط استان به ویژه در روستاهای خراسان جنوبی هستیم.,
خشکسالی زندگی مردم در روستاهای استان را تحت تاثیر قرار داده و در فصل گرم سال بیش از 425 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی سیار میشود. در سایر فصول سال نیز آبرسانی به روستاها متفاوت بوده اما در مجموع باید گفت بیش از 400 روستا در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی سیار میشود.
,
 
,
مهدی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی در نشستی در این خصوص گفت: بیشترین روستاهای استان که نیازمند آبرسانی سیار است مربوط به شهرستانهای درمیان و زیرکوه بوده که به ازای هر نفر 140 لیتر در نظر گرفته شده است.
,
 
,
 وی افزود: 53 مجتمع آبرسانی پایدار برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که از این تعداد 34 مجتمع در حال کار است و با به اتمام رسیدن این مجتمع ها پیش بینی میشود مشکلات آب بسیاری از روستاها مرتفع شده و تعداد زیادی از روستهایی که آبرسانی سیار میشود از گردونه آبرسانی سیار حذف شود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: 35 درصد هدررفت واقعی آب در روستاهای استان وجود دارد که اگر جلوی هدررفت گرفته شود و شبکه‌های فرسوده رفع عیب شود نیز مقداری در بحث آب استان صرفه‌جویی خواهد شد.
,
 
,
صفوی نژاد اظهار کرد: از تیر ماه سال گذشته تا اوایل تیر ماه سال جاری آبرسانی پایدار به 33 روستای خراسان جنوبی انجام شده و پیش بینی می‌شود تا شهریورماه 10 روستای دیگر نیز از گردونه آبرسانی سیار حذف شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: در سال گذشته 75 درصد الگوی مصرف رعایت شده و مابقی بیش از 2 برابر الگو مصرف داشتند و متاسفانه هر ساله به جای کاهش مصرف شاهد افزایش هستیم که لازم است در این شرایط نهایت صرفه جویی در بحث آب را داشته باشیم.
,
 
,
مشکلات کم آبی در روستاهای خراسان جنوبی باعث شده آب منطقه ای نیز برای رفع مشکلات کم آبی ورود کند و با اجرای خطوط انتقال آب در خصوص آبرسانی به روستاها اقدام کند که یک نمونه این اقدام در شهرستان درمیان برای آبرسانی به شهر اسدیه، روستای درمیان و چند روستای مجاور است.
,
 
,
حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص با بیان اینکه از طرف اعتبارات ملی تنش برای جبران آب شهر اسدیه و روستای درمیان خط انتقالی در حال اجرا است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا هفته دولت نیز این پروژه که مشکل آب 10 روستا و شهر اسدیه را مرتفع خواهد کرد به بهره بردای برسد.
,
 
,
وی با بیان اینکه طی بارندگی‌های ابتدای سال سدهای استان آبگیری شده، افزود: 45 درصد ظرفیت سدهای استان پر است و همچنین تمام سدهای غرب استان پر بوده و سدهای شرق نیز با مقداری کسری مواجه است.
,
 
,
نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص کم آبی در شهرستانهای حوزه انتخابیه خود در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیش از 200 روستای نهبندان با تانکر آبرسانی سیار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود برای آبرسانی به این تعداد روستا حدود 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه بی آبی در نهبندان و سربیشه بیداد می‌کند، افزود: مردم در روستاها تشنه اند باید برای آبرسانی به روستاها اقدامات اساسی صورت گیرد.
,
 
,
با توجه به اینکه در این روزهای گرم در بسیاری از روستاهای خراسان‌جنوبی مشکلات بی‌آبی بیش از هر زمان دیگر روی خود را به مردم نشان داده لازم است در مصرف آب صرفه جویی کنیم که عطش مردم در روستاها به روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها نرسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه