اخبار داغ

مرآت از مشکلات ورزش هاکی گزارش می دهد؛

هاکی؛ ورزشی با کسب مقام جهانی ولی گمنام/ اوج تبعیض قراردادهای بازیکنان لیگ برتر در رشته های ورزشی/ وقتی باندبازی باعث حذف بازیکنان مهدیشهری از اردوی تیم ملی شد

هاکی؛ ورزشی با کسب مقام جهانی ولی گمنام/ اوج تبعیض قراردادهای بازیکنان لیگ برتر در رشته های ورزشی/ وقتی باندبازی باعث حذف بازیکنان مهدیشهری از اردوی تیم ملی شد
هاکی از معدود ورزش های گروهی می باشد که در سطح رقابت های آسیایی هفت دوره قهرمان و در سطح جام جهانی دارای مقام سومی می باشد، ولی ورزشی گمنام در کشور است و توجهی به آن نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، هاکی سالنی یکی از ورزش هایی است که در سطح بین المللی مقام هایی چون هفت دوره متوالی قهرمانی آسیا و همچنین سومی جهان را کسب کرده است اما با توجه به افتخار آفرینی هایی که به دست آورده و نام ایران را در جهان بالا برده است، ورزش گمنامی در کشورمان می باشد و آن طور که باید توجهی به آن نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

علاوه براین شهرستان مهدیشهر در استان سمنان مهد پرورش استعدادهای هاکی است و بازیکنان زیادی را در این رشته ورزشی تربیت کرده و به تیم ملی راه یافته اند به گونه ای که از مهدیشهر به عنوان قطب هاکی کشور نام می برند. ولی متاسفانه این شهرستان از امکانات مورد نیاز محروم است و قطب هاکی کشور حتی یک خانه هاکی هم ندارد و این امر بازیکنان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

,  ,

در همین خصوص امیر اروئی یکی از ملی پوشان مهدیشهری تیم هاکی ایران در گفتگو با خبرنگار مرآت، به تشریح وضعیت و جایگاه این رشته ورزشی در کشور پرداخت و گفت: تیم ملی هاکی داخل سالن ایران در رقابت های مختلف بین المللی عناوین مختلفی چون چندین دوره قهرمانی آسیا و همچنین سوم جهان را به دست آورده است که کسب مقام سوم جهانی در ورزش گروهی عنوان کمی نیست.

,

وی تصریح کرد: در ورزش های گروهی جز فوتسال که مقام جهانی دارد، هاکی نیز دارای مقام جهانی است و نه بسکتبال، نه والیبال و نه هندبال هیچ کدام مقام جهانی ندارند ولی با این اوصافی که ورزش هاکی مقام جهانی دارد بازی هایش از تلویزیون پخش مستقیم نمی شود ولی بازی بقیه رشته های ورزشی از تلویزیون پخش مستقیم می شود.  

,

این ملی پوش تیم هاکی با بیان اینکه به دلیل حمایت نکردن صدا و سیما وعدم پخش مستقیم رقایت های تیم هاکی در تلویزیون، این ورزش صاحب قهرمانی در کشور گمنام مانده است، افزود: اگر زمانی که تیم هاکی کشور در رقایت های جام جهانی 2018 که مقام سوم جهانی را کسب کرد، بازیهایش را در تلویزیون پخش می کردند الآن جایگاه هاکی کشور بهتر از این بود.

,

اروئی نبود اسپانسر برای تیم هاکی را یکی از مشکلات این ورزش دانست و خاطر نشان کرد: به علت عدم پخش مستقیم بازیهای هاکی، هیچ اسپانسری از ما حمایت نمی کند.

,

وی به تبعیض قائل شدن مسئولین بین رشته های ورزشی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: لیگ برتر رشته های ورزشی دیگر چون فوتبال خوب برگزار می شود و در یک سال است ولی برای هاکی چنین نیست و لیگ برتر این رشته در دو ماه جمع می شود.

,

ملی پوش تیم هاکی کشور اضافه کرد: قراردادهای برخی رشته ها بسیار بالاست ولی قراردادهای بازیکنان هاکی در لیگ برتردر حد 2 یا 3 میلیون تومان است که این اوج تبعیض را نشان می دهد و تفاوت این قراردادها با قراردادهای نجومی از زمین تا آسمان هم فراتر رفته است.   

,

اروئی با بیان اینکه هشتمین دوره بازیهای هاکی آقایان ۲۰۱۹ داخل سالن آسیا در کمتر از ده روز دیگر در تایلند برگزار می شود، افزود: 5 نفر از ملی پوشان تیم هاکی کشور مهدیشهری می باشند که با تغییر کادر فنی و لابی گری هایی که شد برای این دوره از رقابت ها 4 نفر از تیم ملی خط خوردند و تنها یک نفر به اردوی تیم ملی دعوت شد.

,

وی اظهار کرد: این در حالی است که اسم دیگر ملی پوشان تیم خط نخورده است و فقط بازیکنان مهدیشهری کنار گذاشته شدند و این هم ظاهرا به دلیل این است که مربی جدید، قبلا با بازیکنان مهدیشهری تیم ملی لج داشت و الآن که مربی شده به حذف آنها اقدام کرده است.

,

این ملی پوش تیم هاکی کشورمان با اشاره به اینکه دو نفر از این بازیکنان مهدیشهری به تازگی وارد تیم ملی شده بودند و هنوز نیامده خط خوردند، گفت: بنده هم که 7 سال سابقه بازی در تیم ملی را دارم از اردوی تیم ملی خط خوردم که علت آن را از مربی جویا شدم ولی یک ماه است هنوز به بنده جوابی نداده اند.

,

بازیکن ارزنده تیم ملی هاکی کشورمان بیان کرد: بعد از اینکه تیم ملی هاکی کشور مقام سومی را در رقابت های جام جهانی 2018 را در بهمن ماه سال 96 کسب کرد در فدراسیون هاکی مسائلی پیش آمد که باعث شد اسفندیار صفایی سرمربی تیم ملی را کنار بگذارند و ایشان نیز سرمربی تیم هاکی تایلند شدند و از مشاوران عالی فدراسیون آن کشور می باشند.

,

اروئی همچنین به مشکلات تیم هاکی مهدیشهر به عنوان نماینده استان سمنان در هاکی اشاره کرد و افزود: مهدیشهر به عنوان قطب هاکی کشور مطرح می باشد ولی از امکانات لازم برخوردار نیست و نبود خانه هاکی و نداشتن چمن مصنوعی مخصوص هاکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های بازیکنان این ورزش در مهدیشهر می باشد.

,

وی با بیان اینکه تیم هاکی مهدیشهر قهرمان لیگ برتر کشور می باشد، اظهار کرد: تیم هاکی مهدیشهر هنوز هم سالن مخصوص ندارد و برای تمرینات سالن اجاره می کند که زمانی که فتاحی رئیس ورزش و جوانان استان سمنان بود قول داد خانه هاکی برای مهدیشهر احداث نمایند ولی خبری نشد.

,

این بازیکن مهدیشهری تیم هاکی با اشاره به اینکه نداشتن سالن اختصاصی و خانه هاکی مشکلاتی را برای بازیکنان در سرمای زمستان و گرمای تابستان به وجود آورده است، تصریح کرد: رئیس هیئت هاکی استان سمنان نمی تواند همه امکانات را فراهم کند باید بودجه و اسپانسر باشد که وجود ندارد.

,

اروئی خاطر نشان کرد: این درحالی است که تیم هاکی مهدیشهر جزو سه تیم برتر کشور امی باشد و دو سال گذشته در تورنمت باشگاهی در کشور روسیه مقام اول را کسب کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه اسپانسرها قول همکاری می دهند ولی عمل نمی کنند چند سال است اسپانسر نداریم و خود رئیس هیئت هاکی استان اسپانسر می شوند، ادامه داد: یکی از دلایل اینکه اسپانسرها راغب نیستند از تیم هاکی حمایت کنند عدم پخش مستقیم بازیها از تلویزیون است که فدراسیون باید در این زمینه رایزنی کند.

,  ,

بازیکن تیم ملی هاکی کشورمان، اشتغال را یکی از دغدغه های مهم برخی از بازیکنان تیم ملی هاکی دانست و گفت: از مسئولین استان می خواهم امنیت شغلی بازیکنان مهدیشهری تیم ملی را فراهم کنند چرا که با این اوصاف نمی دانیم دنبال شغلمان باشیم یا هاکی بازی کنیم، باید شغلی داشته باشیم که در کنارش بتوانیم هاکی نیز بازی کنیم.

, .,

 اروئی گفت: حمایت مسئولین از بازیکنان هاکی، در حد استقبال از تیم بعد از بازگشت از بازیهای بین المللی و عکس انداختن در مراسم استقبال است. بعد از اینکه ما مقام سوم جهان را کسب کردیم از جایی ما را حمایت نکردند. از شهرستان که اصلا حمایتی نشدیم و از استان نیز فتاحی مدیر کل وقت ورزش و جوانان در برنامه تجلیل از ورزشکاران از ما تجلیل کردند که وگرنه غیر از این حمایتی نبوده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه