اخبار داغ

در خطبه‎های نماز جمعه چهارمحال و بختیاری بیان شد؛

دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است/ اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران از پشتوانه‏اى کاملاً حقوقى و فنى برخوردار است

دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است/ اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران از پشتوانه‏اى کاملاً حقوقى و فنى برخوردار است
ائمه جمعه استان چهارمحال و بخیتاری در خطبه های نماز جمعه این هفته به مسائل سیاسی روز پرداختند و از اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران در زمینه برجام حمایت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به مسائل روز پرداختند وبیان نمودند جمهورى اسلامى ایران حق دارد در صورت نقض تعهدات طرف مقابل، تعهدات برجامى خود را به‏صورت کلى یا جزئى متوقف سازد. برای همین اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران از پشتوانه‏اى کاملاً حقوقى و فنى برخوردار است.اکنون دشمنی‌های آمریکا نه تنها از اول انقلاب کم نشده است بلکه روز به روز بیشتر شده است و هر چه توانستند دشمنی کردند.اینستکس نبایدبه مصرف کنندگان نهایی در ایران کار داشته باشد واینکه نهایتا اقلام ماحصل اینستکس توسط چه شخصی وارگانی مصرف می شود مساله داخل ایران است و ربطی به اروپا ندارد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در مسئله برجام مسؤولان باید در تصمیم خود جدی باشند و بیش‌تر از این اجازه ندهند کشور دچار ضرر شود؛ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است.

سکوت در مقابل انواع فساد موجب بی‌ارزش و عادی‌ شدن این مسائل در جامعه می‌شود
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه سازش و سکوت در مقابل انواع فساد موجب بی‌ارزش و عادی‌ شدن این مسائل در جامعه می‌شود، افزود: مؤمنان باید در مقابل فساد اداری، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، اخلاقی و ... امر به معروف کنند و غیرت دینی خود را نشان دهند؛ کسی نمی‌تواند بگوید مؤمن است و در مقابل ظلم و فساد سکوت کند.

وی ادامه داد: دولتمردان، تریبون‌داران، عالمان دینی و مردم هر کدام به‌نوعی در راستای مقابله و مبارزه با فساد وظیفه دارند؛ کوتاهی در این زمینه باعث می‌شود خطر جامعه را تهدید کند.

نکونام با تأکید بر اینکه برخی عامدانه و برخی از روی غفلت دست به جرم‌های مشهود می‌زنند، خاطرنشان کرد: اگر جرم از روی عمد انجام شود با تذکر و ارشاد فرد اصلاح نمی‌شود؛ اما کسانی که از روی غفلت دچار خطا می‌شوند را می‌توان با امر به معروف و نهی از منکر ارشاد کرد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی به سمت گناه و ابتذال می‌روند، اضافه کرد: طلایه‌داران امر به معروف در اقدامی خودجوش در دوره‌ای برای اصلاح جامعه شرکت می‌کنند و در این راه هیچ تسامحی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: عده‌ای در تلاشند زبان‌های گویا در جامعه را ساکت کنند و اجازه ندهند صدای رسای آن‌ها به جامعه برسد؛ نباید جلوی حق‌گویی در جامعه گرفته شود و همه باید انتقادپذیر باشند.

نکونام با اشاره به تبعات تخریب در جامعه، اظهار داشت: برخی به‌دنبال تخریب جایگاه‌های ارزشی در نظام اسلامی هستند و شاهد بودیم که امام علی ( ع) به همین علت 25 سال خانه‌نشین شد؛ ما نباید هر حرفی را باور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, سکوت در مقابل انواع فساد موجب بی‌ارزش و عادی‌ شدن این مسائل در جامعه می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است

, دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است,

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان نمود: آمریکا دشمن اول و سرسخت جمهوری اسلامی ایران بوده و تا الان نیز این دشمنی ادامه داشته است و آمریکا حیله های مختلف، مکرها، توطئه‌های مختلف به کار گرفته است و به اشکال مختلف خودش را نشان داده و دستکش چدنی و دستکش مخملین خودش را نشان داده است و در هر صورتی آمده خودش را نشان داده است، ولی به فضل پروردگار دستش رو شده است و به جایی نرسیده است.

وی با اشاره به سالروز مناسبت ۱۸ تیر در سال ۱۳۵۹ گفت: در این تاریخ یک فتنه‌ای از فتنه‌های دیگر آمریکایی در این کشور خنثی شد و آن فتنه کودتای نوژه بود که در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب بود و اطلاع دقیقی که به ایشان داده شد و آن کار بسیار زیرکانه و حساب شده ای که در این فتنه و کودتا پیش بینی کرده بودند ولی به فضل پروردگار و به حول و قوه الهی خنثی شد و ۱۴ تیر در سال ۱۳۵۹ هم مسدود شدن دارایی های ایران توسط آمریکا است که همچنان هم ادامه دارد.

برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است
امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران پایان نمی‌پذیرد، تأکید کرد: در مسئله برجام مسؤولان باید در تصمیم خود جدی باشند و بیش‌تر از این اجازه ندهند کشور دچار ضرر شود؛ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است.
وی اضافه کرد: برجام توسط خود آمریکایی‌ها نقض شد و ما نباید بیش‌تر از این در این خصوص مسامحه کنیم؛ باید با تعیین تکلیف برجام اجازه فعالیت آزادنه و مستقل مردم را در برنامه‌ها بدهیم.

نکونام در پایان رساندن پیام اسلام و تبلیغ را از مهم‌ترین اهداف تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با استناد بر منابع دینی در این طرح تبیین و وظایف آحاد مردم و خواص برای آن‌ها تعریف می‌شود؛ تمامی دستگاه‌ها باید با حرکت جهادی به سمت اصلاح امور حرکت کنند.

,
,
,
,
, برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است,
,
,
,
,

حجت الاسلام جمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز  گزاران به تقوای الهی به آیه 9 سوره مبارکه جمعه " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ" اشاره کردند و گفتند: خداوند در این آیه به ما امر می‌کند که ‌ای مسلمانان، هرگاه بانگ اذان برآید کار روزانه و بیع و معامله را تعطیل کنید و به نماز جمعه بیایید؛ زیرا نماز جمعه علاوه بر آنکه امر پروردگار است، دربرگیرنده مطالبیست که سبب نفع دنیا و باعث سربلندی آخرت برای شماست.

 بهرامی افزود:در اسلام در میان روزها روز جمعه از اهمیت خاصی برخودار است ،پیامبر اکرم (ص)فرمودند:جمعه سرور روزهای هفته ودارای بزرگترین مرتبه نزد خداوند متعال است.

وی همچنین اظهار کرد:جمعه عیدمسلمانان است جمعه روز ظهورامام زمان (عج)وپایان غیبت آن حضرت است در روز جمعه درهای آسمان برای بالا رفتن اعمال بزرگان باز می شود.

اینستکس بایدتمام اقلام مورد نیاز ایران در چارچوب برجام را شامل شود
 
امام جمعه موقت شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به دیدارکارگزاران ودست اندرکاران حج بارهبرحکیم انقلاب اسلامی در 12 تیرماه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فریضه حج را مجموعه ای استثنایی وممتاز از ارزش های مورد تمجید اسلام خواندند.

حجت الاسلام بهرامی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند:اینکه می گویندحج راسیاسی نکنید سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج مطابق باخواسته ودستورات اسلام است.وحدت ،حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین ویمن  و یا برائت ازمشرکین همه اموری سیاسی ومطابق تعالیم اسلام است.

وی بیان کرد:نکته کلیدی که آقا فرمودند برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی ویک کار لازم است به همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هرسال به بهترین وجه انجام شود.

امام جمعه موقت شهر اردل با اشاره به طرح اینستکس اظهار کرد:روز جمعه گذشته خبرفعال شدن اینستکس از سوی اتحادیه اروپا وهمچنین دربیانیه نهایی کمیسیون مشترک برجام در وین این ساز وکار  هه طور رسمی اعلام شد.

بهرامی افزود:این تصمیم بعداز اقدام هوشمندانه جمهوری اسلامی بعداز خروج آمریکا از برجام حدود یک سال پیش در راستای بند36برجام صورت گرفت که در این طرح  کشورهای اروپایی برای آغاز گام دوم کاهش تعهدات هسته ای طرف های برجام بویژه سه کشور اروپایی برآنند بافعال کردن اینستکس حرکت ایران را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه اینستکس در چهار صورت موفق خواهد بود افزود: 1:اینستکس بایدبرمبنای خریدنفت اروپا از ایران فعال شودیعنی کشورهای اروپایی نفت از ایران را به همان میزانی که در برجام می خریدند  یعنی حدود 700هزار بشکه در روزمی شود الان هم بخرند ومساله مخالفت آمریکا مشکل اروپاست ونباید از سوی ایران مورد اعتناء قراربگیرد.

2:مسلّمنا ،برفض عدم قدرت خرید نفت ایران از سوی اروپا،اروپا می تواند با ایجاد خط اعتباری برای ایران  اینستکس را فعال کند البته منوط به عدم بهره پولی داشتن وفقط باخرید نفت بدهی تسویه شود.

3: اینستکس بایدتمام اقلام مورد نیاز ایران در چارچوب برجام را شامل شود ونباید محدود به اقلام غیر تحریمی آمریکا شود.

4: اینستکس نبایدبه  مصرف کنندگان نهایی در ایران کار داشته باشد واینکه نهایتا اقلام ماحصل اینستکس  توسط چه شخصی وارگانی مصرف می شود مساله داخل ایران است وربطی به اروپا ندارد.

وی به 20 تیر روز جهانی جمعیت، اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند:مسئله جمعیت که بجد مورد بحث واختلاف نظر در جامعه است مسئله بسیارمهمی است بلاشک از نظر سیاست کلی کشور ،کشور باید برود به سمت افزایش جمعیت البته به نحو مطلوب ومعقول.

حجت الاسلام  بهرامی گفت:جمعیت جوان وبانشاط وتحصیل کرده وباسواد کشور امروز یکی از عوامل مهم پیشرفت کشور است.

,
,
,
,
,
,
, اینستکس بایدتمام اقلام مورد نیاز ایران در چارچوب برجام را شامل شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان به ارسال پیام جدّیّت ایران به اروپا اشاره کرد و گفت: این تصمیم هوشمندانه و قاطعانه در حالى اعلام شد که طى یک سال اخیر، (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) نه‌تنها اقدامى در راستاى احیاى برجام و منافع ملت ایران صورت ندادند، بلکه با بازى مستقیم خود در زمین ترامپ، زمینه را براى مهار هم‌زمان قدرت «هسته‏اى»، «موشکى» و «منطقه‏اى» کشورمان فراهم ساختند.

وی افزود: مطابق بند ۳۶ برجام، جمهورى اسلامى ایران حق دارد در صورت نقض تعهدات طرف مقابل، تعهدات برجامى خود را به‏صورت کلى یا جزئى متوقف سازد. برای همین اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران از پشتوانه‏اى کاملاً حقوقى و فنى برخوردار است.

وی بیان داشت: از سوى دیگر، آمریکا همچنان رویکرد «فشار» و «مذاکره» را در دستور کار سیاست خارجى خود (در قبال ایران) قرار داده است. این در حالى است که موضوعاتى مانند انهدام پهپاد آمریکایى توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و اراده جمهورى اسلامى ایران مبنى بر کاهش تعهدات خود در برجام، قدرت مانور دولت ترامپ را به‏شدت محدود ساخته است.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطى عبور ذخایر اورانیوم غنى‏سازى شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم، قدرت جمهورى اسلامى ایران را در منازعه با طرف مقابل، تقویت کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور افزود: اظهارات روز چهارشنبه رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیئت دولت مبنى بر این‏که «از ۱۶ تیرماه، اقدام بعدى را انجام خواهیم داد، اگر بناست اظهار تأسف کنید، بفرمایید! ...» و یا این هشدارى که آقاى روحانى به اروپایى‏ها دادندکه «اگر در مورد اراک به تعهدات خود عمل نکنید ما به شرایط قبلى بازمی‌گردیم، یعنى به شرایطى که به قول شما خطرناک است»، حکایت از آن دارد که ایران مصمم است تحت‌فشار اروپا، دیگر از تصمیمى که گرفته است، عقب‏نشینى نکند؛ که این اقدام مهم و قابل‌تحسین است.

وی گفت: گفتمان صحیح سیاست خارجى بارها از سوى رهبر معظم انقلاب در قالب «سیاست خارجى انقلابى» مطرح‌شده است. نه گفتمان توئیتی یا خودکار

وی عنوان کرد: سیاست خارجى انقلابى به این معنا که بتواند حداکثر منافع ما را تأمین کند؛ بنابراین، باید کاملاً مقتدرانه با طرف مقابل سخن گفت و آن‏ها را بابت عدول از تعهدات بین‏المللى خود زیر سؤال برد. این قاعده در قبال رفتار اخیر اروپا نیز صادق است. عقلانیت سیاسى و اقتدار ملى ایجاب مى‏کند که جمهورى اسلامى ایران بر مسیرى که اخیراً در خصوص کاهش تعهدات برجامى خود در پیش‌گرفته است، استوار باشد.

امام‌جمعه فارسان بیان داشت: بحمدالله شهرستان فارسان یک شهرستان نخبه خیز است ایامی که ما در خدمت شما بودیم با تعداد زیادی از نخبگان علمی، نخبگان اجتماعی، نخبگان مدیریتی، و نخبگان انقلابی آشنا شدیم.

یکی از این بزرگواران سردار سلیمانی است که اخیراً به ریاست بسیج مستضعفان کشور منصوب‌شده‌اند. من این مسئولیت را خدمت مردم پرافتخار شهر فارسان تبریک عرض می‌کنم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی تاج زاد، امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند و از قول امام علی علیه السلام ظاهرتقوا را شرافت و باطن تقوا را عزت و عظمت و سربلندی در آخرت عنوان کردند.
 
ایشان در ادامه گفت: همه ی خوبی ها و جمیع آن را در برابر امر به معروف و نهر از منکر قطره ای بیشتر ندانست و فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زمینه مفاسد اجتماعی دانست و محروم شدن از آثار و برکات الهی و نیز عدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانستند؛ که طبق روایات پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود برکات الهی کم و رحمت الهی از آن دور می شود و نااهلان و اشرار بر جامعه مسلط می شوند.
 
ایشان همچنینطبق روایت امام رضا علیه السلام که فرموداند: اگر امربه معروف و نهی از منکر ترک شود دعای خوبان نیز مستجاب نخواهد شد و براکات و الهی کم خواهد شد.
 
وی مسائل پیش آمده در جامعه اسلامی امروز را ناشی از فراموشی و سهل انگاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست .
 
خطیب جمعه لردگان بیان داشت: افزونی منکرات در جامعه امروزی اسلامی ما نتیجه بی تفاوتی و بی ایمانی ما در سهل انگاری در امر معروف ها است.
 
 ایشان در پایان خطبه اول خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه  در چارچوب شرع را از آمران به معروف و نهی از منکر خواستار شدند و خاطر نشان کردند، جامعه با نشاط در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاصل خواهد شد.
 
حجت الاسلام تاج زاد؛ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران و دست اندرکاران حج اشاره کرد و از قول مقام معظم رهبری عنوان دانستند، مفاهیم سیاسی حج و وحدت بی نظیر حجاج  را رمز موفقیت حج و دانستند و  ایشان همچنین عمل حجاج را در سایه اعمال اسلام خواستار شدند و از حجاج درخواستند که زینت جامعه اسلامی و ایرانی باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی برائت از مشرکین را اصل مسلم دین اسلام و اجرای آن را در از حجاج باشکوه تر از سال های گذشته خواستار شدند.

,

امام جمعه لردگان گفت: در این دیدار معظم له دشمنی آمریکا را نسبت به جامعه ایران مسلمان افزودن دانست و برائت از آمریکا و جنایتکاران را با شکوه و زیبا طلب نمودند.

,

 ایشان همچنین اقتدار ایران اسلامی را در سایه همین ایستادگی ها و مقاومت ها برشمردند و شکست‌های پی در پی دشمنان ما، نتیجه این قدرت مردم ما است.

,

 همچنین از قول مقام معظم رهبری خطاب به اروپایی ها خواستار شدند که اروپایی ها باید از خواب خرگوشی بیدار شوند و نسبت به تعهدات برجامی خود پایبند باشند .
 
خطیب جمعه لردگان در ادامه همچنین به روز تکریم از امامزادگان اشاره کردند: و تجلیل و تکریم آنها را تکریم و تجلیل از اهل بیت (ع) دانستند و آبادانی و رسیدگی به بقعه متبرکه امامزادگان را از مسئولین امر خواستار شدند.
 
 امام جمعه شهرستان لردگان در پایان رسیدگی و آبرسانی به مناطق و روستاهای بیشمار شهرستان را از مسئولین شهرستانی و استانی خواستار شدند و مرتفع ساختن این مشکلات را اقدامات جهادی میسر دانستند.

,
,
,
,
,

 ایشان همچنین رسیدگی ویژه به ندامتگاه و زندان شهرستان به لحاظ کیفی را خواستار شدند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه