اخبار داغ

آیت‌الله دری نجف‎آبادی:

اینستکس در عمل بی‌نتیجه بود/ صنایع بزرگ استان با مونتاژکاری به‌جایی نمی‌رسند

اینستکس در عمل بی‌نتیجه بود/ صنایع بزرگ استان با مونتاژکاری به‌جایی نمی‌رسند
امام‌جمعه اراک گفت: صنایع بزرگ استان مانند ماشین سازی و هپکو در صورت مونتاژکاری به جایی نمی رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به هفته کرامت، با بیان اینکه باید خدا را به خاطر وجود حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) شکر گذار باشیم، افزود: باید قدر این نعمات الهی را دانست و از خداوند سپاس گذار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) حدود هزار سال قبل پیش‌بینی کرده‌اند که قم تبدیل به شهر شناخت معارف اهل‌بیت می‌شود، اظهار کرد: کسی تصور این را نمی‌کرد که قم به شهر حرم اهل‌بیت تبدیل شود به‌طوری‌که تنها در ایام ولادت امام زمان(عج) بیش از دو میلیون نفر زائر در جمکران حضور داشته باشد.

,

دری نجف آبادی تعداد طلبه های غیر ایرانی در قم را بیش از ۳۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: این شهر امروزه به کانون حوزه های علمیه تبدیل شده است و علما و بزرگان زیادی را در طول زمان به خود دیده است که از آن جمله می توان به شخصیت هایی مانند آیت الله صدر، آیت الله شاه آبادی، آیت الله گلپایگانی و در رأس آنان امام خمینی(ره) اشاره کرد.

,

امام جمعه اراک با اشاره به حدیثی ادامه داد: خداوند حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر حرمی دارد و آن مدینه است، امیرالمؤمنین حرمی دارد و آن در کوفه است، اهل‌بیت هم حرمی دارند و آن در قم مقدسه است.

,

وی افزود: اسلام برای مبارزه با فساد است و اگر هزاران سال به درگاه خداوند به خاطر وجود چنین نعمتی سجده کنیم باز هم کم است. همچنین نیاز است تا جوانان با کاوش در دین، تحت تأثیر بیگانگان و فضای مجازی قرار نگیرند چرا که اسلام را با چیز دیگری در این دنیا نمی توان معاوضه کرد. هیهات که آب در دسترس ما باشد و به دنبال سراب بگردیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار سخنان ارزشمندی را ایراد کردند چرا که حج نسخه منحصر به فرد، دنیایی عظمت و دانشگاه جهانی اسلام با هزاران دانشکده است.

,

امنیت حج برقرار شود ولی فضای حج امنیتی نشود

, امنیت حج برقرار شود ولی فضای حج امنیتی نشود, امنیت حج برقرار شود ولی فضای حج امنیتی نشود,

وی خطاب به آل سعود گفت: مسئولین سعودی باید امنیت حج را برقرار کنند ولی نباید فضای حج را فضایی امنیتی کنند بلکه باید تسهیل کننده روابط مسلمانان باشند و باعث تحقیر مسلمین دنیا نشوند.

,

دری نجف آبادی افزود: امسال از کشور ما حدود ۸۶هزار نفر عازم این سفر با عظمت می شوند که سهم استان مرکزی حدود ۱۴۰۰ نفر در قالب ۱۱ کاروان است.

,

اینستکس در عمل بی نتیجه بود

, اینستکس در عمل بی نتیجه بود, اینستکس در عمل بی نتیجه بود,

امام جمعه اراک راجع به مسئله سیاسی امروز کشور یعنی کاهش تعهدات برجامی ایران و موضوع اینستکس با اشاره به اینکه اروپایی ها مدعی ایجاد سازو کاری جهت انجام مبادلات اقتصادی بودند، گفت: آن ها گفتند با ایجاد اینستکس کاری می کنیم تا پول نفت را بتوانید استفاده کنید و جهت خرید کالای مورد نیاز از آن بهره ببرید ولی در مقام عمل کاری انجام نشد.

,

اروپا بازی دربیاورد نظام بنا بر تصمیم خود عمل می کند

, اروپا بازی دربیاورد نظام بنا بر تصمیم خود عمل می کند, اروپا بازی دربیاورد نظام بنا بر تصمیم خود عمل می کند,

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توقع داشت تا بتوان پول نفت را از این طریق دریافت کرده و نیاز های کشور بر طرف شود که تا به حال این کار انجام نشده است. اگر آن ها بازی در بیاورند، نظام بنا بر تصمیم خود عمل می کند و غنی سازی را از سقف ۳۰۰ کیلوگرم و ۳.۶۷ درصد فراتر می بریم و انشاالله آب سنگین خنداب را هم با قدرت راه اندازی می کنیم و گوش به حرف غربی ها نمی دهیم چرا که آن ها با تعهدهای بی پایه خود کشور را به بازی می گیرند.

,

صنایع بزرگ استان با مونتاژکاری به جایی نمی رسند

, صنایع بزرگ استان با مونتاژکاری به جایی نمی رسند, صنایع بزرگ استان با مونتاژکاری به جایی نمی رسند,

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز صنعت که هفته قبل بود با بیان اینکه استان مرکزی در جمع ۵ استان صنعتی کشور قرار دارد، گفت: استان مرکزی بیش از ۳هزار واحد صنعتی دارد. صنایع بزرگی مانند ماشین سازی و هپکو در صورت مونتاژکاری به جایی نمی رسند، بلکه باید با تولید صنعتی و راه اندازی خطوط تولیدی، این صنایع را مدیریت کرد که این توان هم در استان ما وجود دارد.

,

وی افزود: نیاز به همت و اراده است و کشور را نباید با واردات اداره کرد بلکه باید با تولید آن را مدیریت کرد. باید همگی دست به دست یکدیگر داده و کشور را صاحب تکنولوژی و صنعت کرده و آن را آباد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه