اخبار داغ

در گفت وگو با کارشناس سیاسی مطرح شد:

اینستکس تجربه یک اشتباه دیگر برجامی است که هیچ منفعتی برای ایران ندارد/نتیجه اعتماد به اروپایی ها توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق است

اینستکس تجربه یک اشتباه دیگر برجامی است که هیچ منفعتی برای ایران ندارد/نتیجه اعتماد به اروپایی ها توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق است
میرحسینی گفت: همه ما تجربه تلخ برجام را به عینه چشیده ایم و اعتقاد داریم که اینستکس تجربه یک اشتباه دیگر برجامی است که هیچ منفعتی برای ایران نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از خبرلنده، سید هادی میرحسینی با اشاره به طرح اینستکس و واکنش ایران به این طرح گفت:این طرح یکی از دیگر محک های است که دولت در آن نقش مهمی دارد زیرا این تجربه دیگر است در برجام اما به شکلی دیگر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

 وی افزود: خروج امریکا  از برجام و ایجاد تحریم های پی در پی و سکوت اعضای برجام در خروج امریکا و اعمال تحریم ها نتیجه روشن است که امریکا و اروپایی ها همه غیر قابل اعتماد هستند که امروز بخواهیم با اینستکس اعتماد اورپایی ها را جلب کنیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: هیچ کدام از اعضای برجامی به تعهدادت خود در دو سه سال گذشته عمل نکرده اند اما ما تمام تعهداتی که داده بودیم براساس بند به بند آنان را اجرایی کردیم وامروز می خواهیم فرصتی دیگر به اروپایی ها بدهیم تا ببینیم به تعهدات خود عمل می کنند یا نه که بدون شک نتایج آن هم برادر همین برجام است.

,

وی تاکیدکرد: از همان ابتدا همه کارشناسان باتوجه به تجارب ارزشمند چهار دهه گذشته امریکایی ها را غیر قابل اعتماد توصیف کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها اظهارداشتند که به مذاکرات خوش بین نیستم که واقع گرایی این نظر مقام معظم رهبری را به عینه تجربه کردیم.

,

میرحسینی اظهارکرد: عدم توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب باعث شد خسارات برجامی بخش های از مهمترین صنایع ما را تحت الشعاع خود قرار دهد بدون اینکه امریکایی ها خسارتی بپردازند که امروز باردیگر می خواهیم این اشتباه را در اینستکس تجربه کنیم.

,

وی تاکیدکرد: به فرومده بزرگان آزموده را آزمودن خطا است و نباید باز در برجام اروپایی ها غوطه ور شویم و تجربه تلخ برجامی دیگر را به دست خود رقم بزنیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حال که اروپایی ها از اعتماد سازی سخن می گویند دو روز است که کشتی نفتی ایران از سوی انگلیسی ها در تنگه جبل الطارق توقیف می شود و اعضای این کشتی برخلاف کنوانسیون های بین المللی مورد بازجویی قرار می گیرد.

,

وی اظهارکرد: اگر می خواهیم اقتدار ملی ما حفظ شود باید در مقابل زورگویی و کرنش کشورهایی که می خواهند با اراده ملی ما بازی کنند قاطعانه ایستاد و اقدام متقابل کرد چرا که اروپایی ها و امریکایی ها هیچ منطقی به جز زور را نمی خواهند . 

,

میرحسینی در ادامه تاکیدکرد:اگر می خواهیم در تور و تجربه تلخ برجامی دیگر نیافتیم باید در خصوص اینستکس باتوجه به تجربه تلخ گذشته با قاطعیت رفتار کنیم که فردا روزی دیگر نگوییم اشتباه کردیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت ما چهار دهه است که انواع و اقسام تهدیدات، تحریم ها را تجربه کرده است و دیگر برای ما اعمال تحریم ها بی نتیجه و کم اثر است چرا که با اتکا به می می توانیم تحریم را دور زدیم و لازم است قدری دولتمردان به خود بیایند و اندک اعتمادی که مردم به آنان دارند را با تجربه شکست در برجام دوباره در اینستکس تکرار نکنند.

,

میر حسینی گفت: بدون شک دست های مخملی امریکا و نقش های شوم استکبار جهانی پشت هر اقدامی است که می خواهند در قالب اعتماد سازی به ما قالب کنند که لازم است این بار نیز مسئولان ما با هوشیاری تمام فریب طرح اینستکس و اهداف پشت پرده آن را نخورند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه