اخبار داغ

مشکل ده ساله آب شهری ایوانکی حل شد

مشکل ده ساله آب شهری ایوانکی حل شد
شهروندان ایوانکی چندین سال است که با مشکل کمبود و افت فشار آب شهری دست و پنجه نرم می کنند که این مشکل با پیگیری ها حل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، طی روزهای اخیر شهروندان ایوانکی مشکلات آب شهری خود را که چندین سال است زندگی را برای آن ها سخت کرده، مطرح کرد. در همین راستا مرآت برای حل این مشکل از مسئولین پیگیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یوسف کلیچ بخشدار شهر ایوانکی در گفتگو با مرآت، در خصوص مشکلات آب لوله کشی مجتمع 45 واحدی خیابان استخر این شهر گفت: از سال های گذشته شبکه ی آب شرب شهر ایوانکی با مشکلاتی رو به رو است که نیاز به تقویت و بهسازی دارد.

,

بخشدار شهر ایوانکی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اعتبارات،  لوله گذاری و خرید تجهیزات و لوازم با تاخیر مواجه شده است، گفت: با کمک مسئولین آب و فاضلاب استان و شهرستان و حمایت های همه جانبه فرماندار، نماینده مجلس در سال گذشته وسال جاری خوشبختانه اعتبارات لازم تامین شد.

,

کلیچ با توجه به اینکه با آمدن فصل گرما و پیک مصرف در این فصل مشکلات فشار آب بیشتر خود را نشان می دهد، عنوان کرد: سال های گذشته مسئولین خدمات ویژه ای انجام داده اند به طوری که شهر ایوانکی دشت ممنوعه بحرانی است و به لحاظ سفره های آب زیرزمینی در بخش های شرب شهری و کشاورزی مشکلات عدیده ای دارد.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولین در سال های گذشته چند چاه از استان تهران خریداری کردند، اظهار کرد: متاسفانه مشکل کمبود آب به طور کامل مرتفع نشده است.

,

بخشدار شهر ایوانکی در ادامه افزود: موافقتی مبنی بر انتقال بخش کوچکی از آب حبله رود از طریق لوله به شهر ایوانکی صورت پذیرفته است که این اقدام مشکل تامین آب شرب شهر ایوانکی را حل می کند.  

,

کلیچ در ادامه عنوان کرد: دو پروژه اصلی تامین آب و انجام زیرساخت های آن از طریق احیاء چاه جنوب شهر ایوانکی و اجرای عملیات پایپ جکینگ از مهم ترین دغدغه مسئولین آب و فاضلاب شهرستان می باشد که شب گذشته با تست نهایی و مانور این عملیات با موفقیت صورت گرفت.

,

وی در ادامه عنوان کرد: 90 درصد مشکل افت فشار آب شهر ایوانکی مرتفع شده است و درصد باقی مانده آن با راه اندازی و احیای چاه، تا دو هفته آتی مشکل تاریخی کمبود و فشار آب  این شهر حل خواهد شد.

,

شبکه آب شهری ایوانکی استاندارد شد/ فشار آب در همه مناطق متعادل است

, شبکه آب شهری ایوانکی استاندارد شد/ فشار آب در همه مناطق متعادل است,

حبیب الله رامه مسئول اداره آب و فاضلاب شهر ایوانکی در گفتگو با مرآت در خصوص مشکل افت فشار آب این شهر گفت: مجتمع 45 واحدی خیابان استخر در بالاترین نقطه شهر ساخته شده است و طبقات دوم به بعد حتما باید از پمپ آب استفاده کنند تا با قطع آب مواجه نشوند.

,

مسئول اداره آب و فاضلاب شهر ایوانکی با اشاره به اینکه هزینه زیادی برای رفع این مشکل پرداخت شده است، عنوان کرد: اصلاح لوله آب خیابان به دلیل افزایش فشار آب شهری از اقداماتی است که اداره آب و فاضلاب شهر ایوانکی انجام داده است.

,

رامه عنوان کرد: مشکلات آب شهر ایوانکی قریب به 15 سال است که وجود دارد اما با اجرای عملیات زوم بندی در شهر این مشکل رفع شده و شبکه آب هم اکنون یک شبکه استاندارد می باشد که توزیع و فشار آب شهری در منطقه بالا و پایین شهر را متعادل کرده است.

,

وی با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف آب بیشتر مناطق شهر به مشکل کمبود فشار آب مواجه می شوند اظهار کرد: مشکل افت و قطعی آب شهر و همه ی مناطق حل شده است و مردم با مشکل روبه رو نیستند.

,

مسئول اداره آب و فاضلاب شهر ایوانکی در ادامه مطرح کرد: با بررسی و رصد های لازم به این نتیجه رسیده ایم که آب شهری تمام طبقات بالایی مجتمع ها وصل و شهروندان با مشکلی روبه رو نیستند.

,

رامه با اشاره به اینکه در سال های گذشته متاسفانه منابع آبی شهر از بین رفت، افزود: بخشی از آب شهر ایوانکی از شهرستان گرمسار تامین می شود و هیچ مشکلی برای کمبود آب وجود ندارد.

,

خبرنگار مرآت با تماسی که با یکی از شهروندان شهر ایوانکی به خصوص  ساکنین مجتمع 45 واحدی خیابان استخر برقرار کرد، مشکل افت و قطعی آب در مناطق شهر حل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه