اخبار داغ

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی خبر داد

کاهش 7 درصدی ولادت در خراسان‌جنوبی/ ثبت واقعه ازدواج 4/3 درصد کاهش یافته است

کاهش 7 درصدی ولادت در خراسان‌جنوبی/ ثبت واقعه ازدواج 4/3 درصد کاهش یافته است
سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از ثبت 4 هزار و 66 واقعه ولادت در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: ولادت در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.1 درصد کاهش داشته که این آمار زنگ خطری برای استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مهرآور سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، از ثبت 4 هزار و 66 واقعه ولادت در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: 2 هزار و 660 واقعه ولادت در این مدت در مناطق شهری استان و یک هزار و 406 واقعه نیز در روستاهای خراسان‌جنوبی ثبت شده که از این تعداد 2 هزار و 88 نوزاد پسر و یک هزار و 978 نوزاد آن دختر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علیرضا مهرآور سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان,  از ثبت 4 هزار و 66 واقعه ولادت در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: 2 هزار و 660 واقعه ولادت در این مدت در مناطق شهری استان و یک هزار و 406 واقعه نیز در روستاهای خراسان‌جنوبی ثبت شده که از این تعداد 2 هزار و 88 نوزاد پسر و یک هزار و 978 نوزاد آن دختر هستند.,

 

,

کاهش 7 درصدی ولادت در استان

, کاهش 7 درصدی ولادت در استان, کاهش 7 درصدی ولادت در استان,

وی با بیان این‌که ولادت در سه ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.1 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ثبت ولادت تا سال 1394 سیر نزولی داشت اما این روند کاهشی از سال ۹۵ شدید شده که این آمار زنگ خطری برای استان است.

,

 

,

افزایش 18 درصدی ولادت در مناطق روستایی

, افزایش 18 درصدی ولادت در مناطق روستایی, افزایش 18 درصدی ولادت در مناطق روستایی,

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که ولادت در مناطق روستایی خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه 18 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین فرزندآوری در گروه سنی مادران 29-25 ساله با رقم 29.3 درصد بوده و بعد از آن مادران واقع در گروه سنی 34-30 ساله با رقم 26.1 درصد و گروه سنی 24-20 ساله با رقم 20.7 درصد قرار دارند که در مدت مشابه سال قبل نیز بیشترین میزان فرزندآوری به ترتیب در گروه‌های سنی 29-25 و 34-30 و 24-20 ساله بوده است.

,

 

,

مهرآور، بیشترین فراوانی نام در گروه پسران را در سه ماهه نخست سال 98 به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، علی، حسین و امیرحسین برشمرد و گفت: همچنین در گروه دختران نیز به ترتیب نام‌های فاطمه، فاطمه‌زهرا، حلما، زهرا و زینب دارای بیشترین فراوانی نام در این بازه زمانی بوده‌اند.

,

 

,

وی بیان کرد: 4 هزار و 375 ولادت در سه ماهه ابتدایی سال گذشته ثبت شده است که از این تعداد 2 هزار و 235 نوزاد پسر و 2 هزار و 140 نوزاد دختر بوده‌اند.

,

 

,

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی عنوان کرد: فراوانی نام رضا و معصومه از ابتدای تأسیس اداره ثبت احوال استان به ترتیب 14 هزار و 971 و 25 هزار و 920 مورد بوده‌اند که از ابتدای امسال تاکنون 12 مورد نام رضا و 16 مورد نام معصومه به ثبت رسیده است.

,

 

,

مهرآور تصریح کرد: از ابتدای طرح صدور شناسنامه‌های مکانیزه در خراسان‌جنوبی حدود 300 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در خراسان‌جنوبی صادر شده که این آمار در سه ماهه ابتدایی امسال 7 هزار و 250 فقره شناسنامه است.

,

 

,

وی متذکر شد: شهرستان‌های بیرجند، قاین و درمیان به ترتیب در این مدت بیشترین شناسنامه مکانیزه را صادر کرده‌اند.

,

 

,

افزایش 3 درصدی آمار فوت در خراسان‌جنوبی

, افزایش 3 درصدی آمار فوت در خراسان‌جنوبی, افزایش 3 درصدی آمار فوت در خراسان‌جنوبی,

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی به آمار وفات در استان نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری 969 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 530 نفر مرد و 439 نفر را زنان تشکیل داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

,

 

,

مهرآور عنوان کرد: 56 مورد دوقلوزایی در سال گذشته و 53 مورد از ابتدای سال 98 تاکنون در استان به ثبت رسیده است.

,

 

,

وی مطرح کرد: ثبت واقعه ازدواج در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

,

 

,

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در طلاق رتبه ۲۹ کشور را داریم، اظهار کرد: به ازای هر یک‌هزار زن متأهل در خراسان جنوبی ۵.۸ زن طلاق می‌گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه