اخبار داغ

خسارات سیل بهار، نتیجه تصرفات غیرقانونی یا مدیریت روستایی بیدکل شهرستان فارسان

خسارات سیل بهار، نتیجه تصرفات غیرقانونی یا مدیریت روستایی بیدکل شهرستان فارسان
احتمال رانش مجدد جاده روستای بیدکل از توابع شهرستان فارسان وجود دارد و هرلحظه ممکن است مشکلاتی به وجود آیدکه این مهم نیاز تلاش مسئولان را می‌طلبد تا هرچه زودتر جاده‌ترمیم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، در سیل اخیر همه مردم، مسئولین، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و جهادگر وارد میدان شده و اقدامات مؤثری انجام دادند که باید قدردان این همکاری و تعامل بود.

فرماندار فارسان گفت: در سیل اخیر بیش از ۵۲ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: بیشتر خسارت‌ها عمدتاً در بخش‌های کشاورزی، مهندسی رودخانه‌ها، پل‌ها و جاده‌ها می‌باشد.

فرماندار فارسان اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی بروز سیلاب در این شهرستان تصرفات غیرقانونی بستر و حریم رودخانه‌ها توسط اشخاص در بعد کشاورزی و ساخت سازه‌ها می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

نعمت سلطانی، رئیس شورای روستای بیدکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار افزود: در سیل اخیر رانش زمین حدود 30 متر از جاده روستای بیدکل را تخریب کرد و طبق قول‌های مدیرکل راهداری استان چهارمحال و بختیاری قرار بر ترمیم و اصلاح جاده شد ولی متأسفانه باگذشت چندین ماه هنوز هیچ اقدامی صورت گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: از مسئولین شهرستانی و استانی خواهشمند هستم که پیگیر اصلاح و ترمیم جاده این روستا باشند

 فرماندار فارسان بیان داشت: سد خاکی بیدکل از توابع بخش مرکزی فارسان پس از 10 سال پرآب شد و سرریز کرد.

,
,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

یکی از شهروندان این روستا افزود: در این نقطه احتمال رانش مجدد وجود دارد و هرلحظه ممکن است مشکلاتی به وجود آیدکه این مهم نیاز تلاش مسئولان را می‌طلبد تا هرچه زودتر جاده‌ترمیم شود.

یکی از رانندگان خودروی عمومی که هرروز از این مسیر تردد می‌کند نیز می‌گوید: ۲۰ سال در این محور مسافر جابجا می‌کنم و با مشکلاتی که برای جاده پیش‌آمده است متأسفانه تردد را با مشکل مواجهه کرده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ روزانه شمار زیادی از جاده بیدکل گذر می‌کنند و جمعیت زیادی در حاشیه این روستا سکونت دارند، ازاین‌رو توجه ویژه مسئولان برای رفع مشکلات این مسیر، خواست مردم روستا و عشایر این قسمت است.

روستای بیدکل از توابع بخش مرکزی شهرستان فارسان دارای ۲۶ خانوار است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه