اخبار داغ

صید ترال بلای جان ماهیان/ زنگ خطری برای پایان ذخایر دریایی

صید ترال بلای جان ماهیان/ زنگ خطری برای پایان ذخایر دریایی
صیادان دیری از افزایش صید ترال در صیدگاه خود نگران هستند و خواستار توجه مسؤلان به این موضوع مهم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپاس  ،صیادان دیری  از افزایش صید ترال در صیدگاه خود نگران هستند و خواستار توجه  مسؤلان به این موضوع مهم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 نابودی ذخایر دریایی

,

, ,

 

,

یکی از صیادان دیری  گفت: با وجود ممنوعیت صید ترال هرساله شاهدیم که لنج های صیادی از استان و خارج استان به صید غیرمجاز ترال می پردازند.

,

این صیاد افزود: این روش موجب نابودی ذخایر دریایی و خالی شدن تور صیادان بومی می شود.

,

 

,

صیدی که دست صیاد را رها نمی کند

, صیدی که دست صیاد را رها نمی کند,

 

,

یکی از صیادان بردخونی  در این زمینه اظهار داشت: صید ترال عامل نابودی صیادی منطقه است زیرا با این نوع صید، ماهی و میگو و هر نوع ذخیره دریایی منقرض می‌شود.

,

وی افزود: بارها موضوع صید ترال را گزارش کرده ایم اما غیر از منطقه چهارم  نیروی دریایی سپاه هیچ ارگانی   اقدام عملی در این باره انجام نداده است.

,

 

,

پیگیر مشکلات صیادان کیست ؟

, پیگیر مشکلات صیادان کیست ؟,

مشکلات و خواسته های صیادان از طریق دستگاه های مرتبط پیگیری می شود که امیدواریم به زودی رفع شود.

,

سال‌ها است که صیادان  دیری و بردخونی مشکلات  خود را بیان می‌کنند و در خبرگزاری ها نیز چندین گزارش از مشکلات صیادان منتشر شده است و مسئولان نیز وعده پیگیری داده‌اند ولی هنوز شاهد اقدام عملی در این زمینه نیستیم.

,

, ,

 اما صید ترال چیست؟

,  اما صید ترال چیست؟,

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم می‌کند.

,

تور ترال برای کشیده شدن در آبهای میان سطحی، عمیق و بر کف دریا استفاده می‌شود که این عمل باعث آشفتگی و برهم خوردن توازن در زندگی دریایی می‌گردد. اگرچه امروز صید ترال به شدت در برخی از کشورها کنترل می‌شود، اما این روش صید، هدف بسیاری از اعتراضات زیست محیطی است، نگرانی‌های زیست محیطی مرتبط با ترال به دو حوزه مربوط می‌شود؛ استفاده بیش از حد از ترال و آسیب‌های فیزیکی که ترال به بست وارد می‌کند.

,

بندر دیّر که به بزرگترین بندر صیادی کشور شهرت یافته است، بیشترین صدمه را از این صید غیرقانونی دیده است. تعداد لنج‌ها و قایق‌های صیادی به دلیل نبود آبزیان و صید مناسب روز به روز، کاهش می‌یابد و معیشت مردم با مشکل جدی روبرو شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه