اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

نیاز ۵۰ درصد از مدارس استان به مقاوم سازی/کلنگ زنی ۲۰ پروژه آموزشی در استان با سفر رئیس جمهور

نیاز ۵۰ درصد از مدارس استان به مقاوم سازی/کلنگ زنی ۲۰ پروژه آموزشی در استان با سفر رئیس جمهور
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: 50 درصد از مدارس خراسان شمالی به مقاوم سازی نیاز دارند و این در حالی است که در حال حاضر رفع این دغدغه در سطح میانگین کشوری 34 درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب همچنین اظهار کرد: در حال حاضر 11 درصد از مدارس خراسان شمالی تخریبی هستند درحالیکه این وضعیت در سطح میانگین کشوری 26 درصد است و در همین زمینه وضعیت خراسان شمالی در مقایسه با وضعیت میانگین کشوری بهتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رجب زاده در ادامه عنوان کرد: 39 درصد از مدارس استان مستحکم هستند که البته وضعیت میانگین کشوری در این زمینه نیز 39 درصد است.

,

وی درباره برخورداری استان از سرانه فضای آموزشی نیز بیان کرد: وضعیت برخورداری استان از این سرانه 5.06 درصد است درحالیکه این برخورداری در سطح میانگین کشوری 5.2 درصد است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه طبق استاندارد سرانه فضای آموزشی کشور برای محصلان در آموزش و پرورش باید 8.40 متر مربع به ازای هر دانش آموز باشد، گفت: در همین راستا، در خراسان شمالی باید 34 هزار متر مربع فضای آموزشی برای دانش آموزان احداث کرد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: با توجه به وضعیت تورم کنونی در اقصاد کشور برای احداث 23 هزار متر مربع فضای آموزشی یاد شده در استان 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اختصاص داده شود.

,

در عین حال، وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر 170 مدرسه استان شامل هزار کلاس درس نیز دو نوبته هستند.

,

رجب زاده در خاتمه با یادآوری این مطلب که در زمستان سال 97 بیش از هزار و 300 بخاری نفتی از سطح مدارس استان جمع آوری شدند همچنین تا پایان سال گذشته تمامی مدارس خشتی و گلی نیز برچیده شدند تا مدارس جدیدی جایگزین آنها شوند، اعلام کرد: با سفر رئیس جمهور به استان در ماه جاری 20 پروژه جدید آموزشی کلنگ زنی خواهند شد که بخشی از این پروژه ها در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه