اخبار داغ

دادستان کل کشور:

مسئولیت‌ها در نظام اسلامی فرصتی برای خدمت به مردم است/ تلاش دستگاه قضایی در مبارزه با فساد افزایش یافته است

مسئولیت‌ها در نظام اسلامی فرصتی برای خدمت به مردم است/ تلاش دستگاه قضایی در مبارزه با فساد افزایش یافته است
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه در اجرای عدالت همه ما مسئول هستیم، گفت: دستگاه قضایی در این میان مسئولیت بیشتری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان زنجان با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت که همزمان با آغاز میلاد خجسته ائمه اهل بیت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: امیدواریم با یاری خداوند همه ما در برابر وظایف خطیری که در این دوره حساس و شرایط بسیار خطیر کشور که متوجه کشورمان بوده با دست پر و با بصیرت بیش از پیش از این محفل خارج شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام مظفری که سالها در این استان برای مردم خدمت کردند و جایگاه‌شان را به حجت‌الاسلام کرمی می‌سپارند و این پستها برای هیچ یک از ما همیشگی نیست.

,

دادستان کل کشور تصریح کرد: خوشابه حال آنهایی که وقتی پستی را رها می‌کند مردم غصه می‌خورد و نگران می‌شوند و خودش خوشحال از اینکه وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

,

وی عنوان کرد: همچنین خوش به حال کسی که در جایگاهی قرار می‌گیرد که بتواند به مردم خدمت کند و در نظام اسلامی پست و مقام ذاتا ارزشی ندارد مگر اینکه از این پست و مقام استفاده‌ای شود.

,

منتظری بیان کرد: حضرت علی(ع) پست و مقام را به کفش پاره شده بی‌ارزش تعبیر می‌کنند مگر اینکه بتوان از این پست در اقامه عدل و اجرای حق بهره برد.

,

وی با اشاره به اینکه از فرصت‌های ایجاد شده در خدمت به مردم باید استفاده کنیم افزود: در نظام جمهوری اسلامی هدف از حکومت، حکومت کردن نیست بلکه خدمت در جهت اجرای عدالت است.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر کسی می‌تواند در این هدف گام بردارد و در این رسیدن به این مسیر تلاش کند پست را نگه می‌دارد و اگر نتواند جز وزر اندوخته‌ای ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه همه ما در هر جایگاهی که هستیم همه و همه سعی می‌کنیم از این فرصت در جهت خدمت به مردم باید استفاده کنیم افزود: ما شاگردان مکتب امیرالمومنین(ع) هستیم باید سعی کنیم از فرصت‌های موجود با هدف الهی برای مردم خدمت کنیم.

,

منتظری با اشاره به اینکه در بارگاه الهی پذیرفته شدن حتما لازمه‌اش تقوا است اگر خمیر مایه عمل تقوا نباشد اثری ندارد بیان کرد: در اجرای عدالت همه ما مسئولیم و دستگاه قضایی مسئولیت بیشتری دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی در هر جایی که هستیم حکومت باید حکومت عدالت باشد ابراز کرد: در عمل باید در این جهت حرکت کنیم.

,

دادستان کل کشور دستگاه قضایی با آنچه که خواست مردم است فاصله دارد اما در این راستا تلاش می‌کنیم افزود: مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی تحول را خواستند و تحول مورد تاکید ایشان بوده که اولین مولفه تحول به نیروی انسانی برمی گرد که صالح بوده و انگیزه داشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: تحول با ساختمان بلند و دستگاه‌های مدرن ایجاد نمی‌شود تحول با عمل من و شما ایجاد خواهد شد.

,

منتظری در ادامه با اشاره به اینکه قاضی باید سعه صدر داشته باشد باید در چارچوب قانون مجازات عمل کند افزود: مجرم نیز باید از عدالت گستری قاضی بیم داشته باشد.

,

وی با تاکید براینکه اقتدار با اجرای صریح قانون اتفاق می‌افتد و نباید فضای کار را فضای وحشت کنیم افزود: اجرای عدالت باید چنان دقیق باشد که مجرم بترسد چرا که اجرای عدالت بسیار سخت است.

,

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید ۱۰۰ درصد انقلابی باشد افزود: دادستان تنها ویژگی که در دسگاه قضایی دارد قاضی نشسته نیست ایستاده بوده و دو وظیفه مهم دارد اولین وظیفه مراجعین به او باید به گونه رابطه دادستان و مردم صمیمی و قانونمند باشد.

,

وی با اشاره به اینکه دادستان باید به دقت موضوعات را بررسی کرده و کیفرخواست صادر کند افزود: دومین وظیفه یکسری مسائل و حقوق است که مدعی خاصی ندارد در مسائل حقوق عمومی کسی مراجعه نمی‌کند که باید دادستان به صحنه برود.

,

منتظری با اشاره به اینکه امروز یکی از وظیفه اصلی دادستان دفاع از حقوق عامه است افزود: باید در راستا همه توان خود را به کار گیرد.

,

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک حوزه پیشگیری راه اندازی می شود بیان کرد: در دادستانی‌ها تفویض خواهد شد تا اقدامات پیشگیری انجام شود.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: نسبت به تضییع حقوق عامه بی‌مبالاتی‌ها می‌شود و تجاوز به حقوق عامه را شاهد هستیم که حتما باید بیش از گذشته در این راستا تلاش صورت بگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه تجاوز به منابع ملی و طبیعی در سراسر کشور را داریم عنوان کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها شاهد هستیم بستر و آبهای زیرزمینی باید مدیریت شود و چه کسی باید جلوی اینها را بگیرد.

,

منتظری با اشاره به اینکه در خارج از کشور هم حقوقی از ملت ضایع می‌شود که دادستان در این راستا ورود کرده و دفاع کند افزود: باید کاری کنیم تضییع حقوق عامه اتفاق نیفتد.

,

وی با اشاره به اینکه اگر دستگا‌ههای اجرایی به وظایف خود عمل کنند نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد اگر عمل نکردند دادگستری باید ورود کند خاطر نشان کرد: به همه دادستانها تاکید می‌کنم که مسئله حقوق عامه باید در جامعه جا بیفتد.

,

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دادستان مرکز استان وظیفه دارد به دادسراهای استان نظارت داشته باشد بیان کرد: نظارت‌ها باید جدی گرفته شود بیشتر مشکلات با اقدامات دادستانی‌ها برطرف می‌شود و جزو وظیفه تعریف آنها است.

,

وی با اشاره به اینکه تلاش دستگاه قضایی در مبارزه با فساد افزایش یافته است گفت:  شرایط به گونه ای است که ما شاهد رشد فساد هستیم که روند در نظام اسلامی قابل قبول نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه