اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

بهره‌مندی ۵۷۵۰ دانش‌آموز مددجو از برنامه‌های اوقات فراغت سال ۹۷

بهره‌مندی ۵۷۵۰ دانش‌آموز مددجو از برنامه‌های اوقات فراغت سال ۹۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در سال گذشته پنج هزار و 750 دانش آموز دختر و پسر تحت پوشش کمیته امداد از برنامه های اوقات فراغت بهره مند شدند، از این تعداد سه هزار و 450 نفر از دختران و دو هزار و 300 نفر از پسران بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی یکی از مهم ترین برنامه های این نهاد حمایتی را توجه به مسائل فرهنگی خانواده های تحت پوشش از جمله مسائل اعتقادی، آموزشی، اصلاح سبک زندگی خانواده ها، توجه به مهارت اسلامی و ارتقای سطح اعتقادات، ترویج فرهنگ قرآنی اعلام داشت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی ادامه داد: از اساسی ترین دغدغه های کمیته امداد علاوه بر تامین نیاز های معیشتی و توانمندسازی خانواده ها،تامین نیازهای فرهنگی، آموزشی و توانمند سازی فکری خانواده ها است.

,

 

,

این مقام مسئول توجه به بحث ازدواج افراد تحت تکفل این نهاد حمایتی را مهم شمرد و افزود: دختران در آستانه ازدواج شناسایی شده و با ارائه مشاوره و برگزاری کلاس ملاک های همسر مطلوب را بدست می آورند، این مشاوره بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا می کند.

,

 

,

 وی از فعالیت کانون های فرهنگی و تربیتی به صورت دائم در طول سال در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین خبر داد و افزود: همچنین کانون هایی موقت در ایام تابستان برنامه ریزی شده اند و در صورت نبود شرایط برای برگزاری این کانون ها با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به اجرای برنامه های اوقات فراغت اقدام می شود.

,

 

,

الهی راد با تاکید براینکه در استان برنامه های مختلفی برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برنامه های مبتنی بر قرآن و عترت، کتابخوانی، آموزش مقاله نویسی، ورزشی ، اردوهای زیارتی قم، مشهد، راهیان نور، اردوی عتبات عالیات، اردوی سیاحتی ، مهارت آموزی در فنی و حرفه ای، برنامه های گفتگو برای آشنایی با انقلاب اسلامی و آسیب هایی که در حوزه زندگی شان وجود دارد از جمله این برنامه ها هستند.

,

 

,

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه شش هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: از این تعداد سه هزار و 500 دانش آموز دختر و سه هزار دانش آموز پسر هستند و 990 دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد هستند.

,

 

,

وی تعداد برنامه هایی که در سطح کانون های فرهنگی و تربیتی اجرا می شود در مجموع 350 عنوان اعلام داشت.

,

 

,

الهی راد گفت: در ماه رمضان گذشته 80 دختر  مددجو در یک اردوی یازده روزه به مشهد و 40 دختر به قم اعزام شدند.

,

 

,

وی همچنین از اعزام 120 مادر به همراه دختر در اواخر خرداد ماه به مشهد خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه در این خانواده ها خلا عاطفی به چشم می خورد، این اردوها باعث ایجاد مشارکت و صمیمیت بین دختر و مادر شده است.

,

 

,

به گفته وی براساس اردوهای مختلفی که برای اقشار مختلف مددجویان در سه ماهه اول برگزار شده است، 480 نفر از این اردوها در سه ماهه اول بهره مند شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه